AnonymBruker Skrevet 28. januar 2018 #1 Skrevet 28. januar 2018 Dere med flere enn to barn, hvem er mest like hverandre i søskenflokke? De av samme kjønn, eller de av ulik kjønn? Og hvor stor er aldersforskjellen ( er det yngste og eldste som er mest lik, mellomste og yngste osv). Litt intetessant å høre om det er de som er mest lik, som går best overens? Tenker både på personlighet, lynne, interesser og slikt, ikke utseende. Anonymkode: 84230...92a
Zoey Skrevet 28. januar 2018 #2 Skrevet 28. januar 2018 Foreløpig er det de to eldste som går best sammen, det er litt over 1,5 år mellom dem og litt over 3 år fra mellomste og yngste. De to eldste et ulikt kjønn, og jeg tror nok at de leker best sammen mye pga at den yngste er såpass liten og ikke snakker så godt og ikke følger alle spilleregler ennå. Jeg synes de er veldig ulike hverandre i personlighet og energinivå foreløpig, men har lagt merke til at eldst og yngst tilsynelatende har lik musikksmak av alle ting
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2018 #3 Skrevet 28. januar 2018 Ti-åringen går best sammen med minste på fem, de er også mest like av utseendet. Interessene deres faller nok også bedre sammen. Den i midten er mer analytisk, leker mindre og observerer nok mer. Alle er av samme kjønn. Anonymkode: a4c5c...2bb
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2018 #4 Skrevet 28. januar 2018 Vi har fem barn, så jeg orker ikke ramse opp likheter og ulikheter basert på aldersforskjeller og kjønn. Men for å si det sånn, jeg ser noen trekk igjen i barn A og B, andre likheter mellom barn B, D og E, mens A og D har én veldig sterk felles likhet og er klin ulike C, som derimot tilbringer mest tid med B- noe som kan ha med aldersnærhet å gjøre, eller kanskje kjønn. Eller muligens ikke. Alt jeg kan si er at det er utrolig fascinerende med mange barn som både ligner og ikke ligner hverandre samtidig Anonymkode: b8152...f4c 1
Engel Skrevet 29. januar 2018 #5 Skrevet 29. januar 2018 jeg har 3 gutter. De er alle like av utseende, (så like at det hender vi tar feil på bilder) og har mye like interesser også. Her har eldste og yngste (5 år mellom) en tendens til å rotte seg litt sammen mot han i midten, de to er nok mest like, men stort sett går de veldig bra overens alle 3. De er MYE sammen, velger gjerne å leke med hverandre framfor andre venner. De har et veldig nært vennskap alle 3. Eldste er en rotekopp som lett glemmer igjen ting, bare dytter alt ned i sekken, klær ligger i en haug osv. Nr 2 er ordensmenneske som alltid har kontroll på tingene sine, og der er bøkene sirlig plassert i sekken etter størrelse (størst innerst mot ryggen) og klærne blir brettet og lagt pent hver kveld. Minstemann tror jeg er en mellomting. Foreløpig vet han å utnytte faktumet at han er minst. Alle 3 er pliktoppfyllende og gjør det veldig godt på skolen. Han i midten er definitivt mest kreativ og kunstnerisk, liker å tegne og pusle med ting. Finner på mye selv. Han er også den sarteste av dem, blir fort lei seg om han føler seg kritisert, og setter veldig høye krav til egene prestasjoner. Minstemann ser ut til å være den mest sportsglade og aktive. Eldstemann er ansvarsfull og passer på de to andre. Herlig gjeng. Både like og ulike på en gang. Det beste av alt er at alle 3 er sosiale og har mange gode venner. Det er den viktigste egenskapen man kan ha syns jeg. 2
Arkana Skrevet 29. januar 2018 #6 Skrevet 29. januar 2018 Jeg har tre barn. Gutter på 7 og 9 og en jente på 5. Eldstemann og jenta har veldig lik personlighet mens mellomste er den mest ulike (litt artig siden mannen er midterst av tre gutter og også er den som har skilt seg ut). Eldste og yngste har alltid vært langt framme i utvikling mens mellomste er helt gjennomsnittlig. Eldste og yngste har imidlertid ikke sammenfallende interesser, kanskje ikke så rart siden de er ulike kjønn og det er fire år mellom dem, og heller ikke likt utseende (eldste er som snytt ut av nesen på sin far mens jenta er mest lik meg, men alle barna har sin fars blonde hår og blå øyne). Selv om eldste og yngste er mest lik er det de som leker minst sammen bare de to (men alle tre finner gjerne på noe sammen). Lillesøster kan godt spille TV-spill med storebror, men han leker aldri med hennes leker. Mellomste derimot leker godt med begge to, han kan like gjerne spille TV-spill eller bygge Lego med storebror som leke med dukkehuset med lillesøster. Generelt sett går de alle godt sammen, sannsynligvis mye fordi de er så tette i alder. Brødrene passer på lillesøsteren sin og hun forguder dem.
*Frida* Skrevet 29. januar 2018 #7 Skrevet 29. januar 2018 Jenter på 8 og 6, gutt på 4. Eldste og yngste (jente og gutt) er fysisk veldig like, på bilder og sånn. Er vel dei som er mest like i oppførsel og. Mellomste har vore aktiv og veldig krevande fra babyalder, skjer heile tida noko. Ofte ugagn. Dei to andre har meir behov for ro, åleinetid, voksenkos. Jentene har aldri hatt kjemi, og leikar sjeldan ilag. Jenta på 6 og guten på 4 er perlevener og fungerer veldig godt ilag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå