Gå til innhold

Dere som spiser 150gram + proteiner pr dag, hva spiser dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilke proteinkjeder er det som gir dere den mengden proteiner?

Egg til frokost? Hva mer spiser dere?

Anonymkode: 1bdf5...a95

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen her som spiser noe proteiner?

Skrevet

Da kan du spise, egg til frokost, kjøtt til lunsj, fisk til middag og en boks cottage cheese til kvelds.

Så enkelt er det.

Skrevet
Akkurat nå, Nyttig skrev:

Da kan du spise, egg til frokost, kjøtt til lunsj, fisk til middag og en boks cottage cheese til kvelds.

Så enkelt er det.

Anbefaler du proteintilskudd som pulver?

Skrevet

Hent proteiner fra ren mat, proteinpulver er ok. Men velg mat i stedet.

Skrevet

Husk at det er et tilskudd, ser på det som nødløsning selv. Men velg et av god kvalitet.

Skrevet

Nå har ikke jeg kontroll over nøyatig hvor mye protein jeg spiser, men det går i egg, nøtter, fisk, cottage cheese, linser, bønner, sjømat, osv.

Spiser ikke kjøtt. Klarer å få i meg en del protein uansett 😄 

Skrevet

Husk at det er et tilskudd, ser på det som nødløsning selv. Men velg et av god kvalitet.

Jeg må ha 150++, altså 1.8 gram pr kg.

Å spise fisk dag blir jævla dyrt.

Egg er også farlig å spise hver dag.

Skrevet
Akkurat nå, Kvinne87Rogaland skrev:

Nå har ikke jeg kontroll over nøyatig hvor mye protein jeg spiser, men det går i egg, nøtter, fisk, cottage cheese, linser, bønner, sjømat, osv.

Spiser ikke kjøtt. Klarer å få i meg en del protein uansett 😄 

Egg hver dag? Visstnok ikke bra med for mye av det hart jeg hørt.

Skrevet

Spis hvertfall 1gram pr kg kroppsvekt til vanlig hvertfall..:)

Skrevet
2 minutter siden, Nyttig skrev:

Spis hvertfall 1gram pr kg kroppsvekt til vanlig hvertfall..:)

Det er for lite. Jeg er i et lite underskudd og vil legge på meg litt muskler, da må jeg nærmere 2.

Bør jeg investere i proteinpulver?

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg må ha 150++, altså 1.8 gram pr kg.

Å spise fisk dag blir jævla dyrt.

Egg er også farlig å spise hver dag.

Du må ikke ha 1.8gram. Aner ikke hvor hardt du trener, men dette gjelder de som er hardcore. Du vil nok klare deg fint på ca 1,2-1,5.

Egg er ikke farlig, du kan fint spise minst 4-6 egg hver dag. Egg er det mest næringsrike å beste du kan spise, bare legge til karbo.

Fisk er ikke dyrt. Du må lage deg en matplan, husk at mat er det viktigste du bruker pengene dine på i livet. Planlegg innkjøp, så blir livet så mye lettere. Tenk på alt annet tull du bruker penger på.

• Liker 4
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er for lite. Jeg er i et lite underskudd og vil legge på meg litt muskler, da må jeg nærmere 2.

Bør jeg investere i proteinpulver?

Nei.

Det er ikke farlige å spise egg hver dag.

Anonymkode: 68e82...636

Skrevet (endret)

Du er i underskudd, da må du spise deg opp med mat. Kanskje litt økt karbo.

Endret av Nyttig
  • Liker 1
Skrevet

Du må ikke ha 1.8gram. Aner ikke hvor hardt du trener, men dette gjelder de som er hardcore. Du vil nok klare deg fint på ca 1,2-1,5.

Egg er ikke farlig, du kan fint spise minst 4-6 egg hver dag. Egg er det mest næringsrike å beste du kan spise, bare legge til karbo.

Fisk er ikke dyrt. Du må lage deg en matplan, husk at mat er det viktigste du bruker pengene dine på i livet. Planlegg innkjøp, så blir livet så mye lettere. Tenk på alt annet tull du bruker penger på.

Hvor har du lest at 1.2/1.5 er normalt? Alle forskningsrapporter sier at det mest optimale er 1.8.

Skrevet

Du er i underskudd, da må du spise deg opp med mat. Kanskje litt økt karbo.

Vedlikehold vil jeg heller si.

Skal kutte ut mye på både karbs og fett, og spise betraktelig med proteiner, samt løfte tungt. Mye proteiner er da 180-190 gram.

Skrevet

Hvor har du lest at 1.2/1.5 er normalt? Alle forskningsrapporter sier at det mest optimale er 1.8.

Stemmer som du sier, men dette vil aldri være likt for alle. Det du sikter til er mennesker som trener på veldig høyt nivå. Kanskje hver eneste dag, toppidrettsutøver. Faller du inne i denne kategorien? 

Eller er du en som står på gymmen 2-4 ganger i uka uten mål og mening for å ha en stor biceps å vise frem til jentene?

Skrevet

Stemmer som du sier, men dette vil aldri være likt for alle. Det du sikter til er mennesker som trener på veldig høyt nivå. Kanskje hver eneste dag, toppidrettsutøver. Faller du inne i denne kategorien? 

Eller er du en som står på gymmen 2-4 ganger i uka uten mål og mening for å ha en stor biceps å vise frem til jentene?

Målet er å endre kroppsammensetningen helt, fra litt lubben til en stramma kropp, helst fram til sommeren. Da nytter det vel ikke å spise bare 1.2 gram proteiner?

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Vedlikehold vil jeg heller si.

Skal kutte ut mye på både karbs og fett, og spise betraktelig med proteiner, samt løfte tungt. Mye proteiner er da 180-190 gram.

Får lett i seg den mengden med vanlig mat. Bare å lage deg en matplan der du regner ut innholdet av fett, proteiner og fett.

Skrevet

Målet er å endre kroppsammensetningen helt, fra litt lubben til en stramma kropp, helst fram til sommeren. Da nytter det vel ikke å spise bare 1.2 gram proteiner?

Det går nok fint. Du må jo trene riktig også....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...