Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg farget akkurat håret mitt med en hjemmefarge. Håret skulle bli "ultrablondt" men eneste som skjedde var at håret har fått en grå/grønn ujevn farge i seg... Håret mitt var ikke farget fra før og jeg skulle bare lysne håret litt (er mellomblondt). Må ha vært noe galt med produktet... Hva skal jeg gjøre? Noen som har opplevd det samme? Vil produsenten gi meg en erstatning slik at jeg får dratt til en skikkelig frisør og fikse dette?

Anonymkode: 8871f...9b7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sånt skjer med hjemmefarging. Regner med du var klar over det. 

Anonymkode: 9adce...048

• Liker 3
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Idiot.

• Liker 3
Gjest Springfjær
Skrevet

Det å bleke håret hjemme er en ekstremt dårlig ide med mindre man har god peiling på fargenyanser. Du må nok belage deg på en tur til frisøren i morgen. 

Skrevet

Dessverre, dette er risikoen med hjemmefarging, mange har vært der før defmg, blant annet meg. Kom deg fort til frisøren før dette får satt seg, de kan enda fikse det uten det helt store styret.

Anonymkode: e3463...976

• Liker 1
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Er du en frisør desperat etter kunder eller?

Tviler du får erstatning fra produsenten, kanskje de refunderer pengene for selve pakken. Husket du å ta en liten test før du farget hele håret? Det er meningen at du skal ta litt av ditt eget hår og farge/bleike først, for å se hvordan det reagerer på håret ditt.

Skrevet
3 minutter siden, Springfjær skrev:

Det å bleke håret hjemme er en ekstremt dårlig ide med mindre man har god peiling på fargenyanser. Du må nok belage deg på en tur til frisøren i morgen. 

Det var ikke bleking, det var vanlig farge. Jeg trenger ikke bleke håret siden jeg er ganske lys fra før. Jeg tror det var noe galt med produktet da developer kremen ble lilla etter en stund etter jeg hadde påført den på håret..

Skrevet
3 minutter siden, Oardnji skrev:

Er du en frisør desperat etter kunder eller?

Tviler du får erstatning fra produsenten, kanskje de refunderer pengene for selve pakken. Husket du å ta en liten test før du farget hele håret? Det er meningen at du skal ta litt av ditt eget hår og farge/bleike først, for å se hvordan det reagerer på håret ditt.

Det sto det ingenting om. Jeg leste hele vedlegget, sto bare at man skal allergiteste seg. Var ikke bleking, var vanlig farge.

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det var ikke bleking, det var vanlig farge. Jeg trenger ikke bleke håret siden jeg er ganske lys fra før. Jeg tror det var noe galt med produktet da developer kremen ble lilla etter en stund etter jeg hadde påført den på håret..

Kan du legge ut bilde av boksen så vi kan se hva slags type det var? 

Anonymkode: e2407...3fb

Skrevet

Det er meningen at du skal ta litt av ditt eget hår og farge/bleike først, for å se hvordan det reagerer på håret ditt.

Jeg farger håret hjemme ofte, litt offtopic men hvordan kan man teste det først når det står at fargen MÅ påføres med en gang? Står ofte 24 timer før også, men at så snart man har åpnet flaska skal det blandes og påføres.

Anonymkode: 10634...846

• Liker 1
Skrevet

Det er en grunn til at det tar 4 år å utdanne seg til å bli frisør. Ujevnt grunnlag er også mye dyrere å fikse hos frisøren enn en naturlig farge.. Naturfargen din kan ha blitt ødelagt.

Det er desverre det som kan med hjemmefarge når man ikke kan fargeteori. Ved å kjøpe hjemmefarge så er man villig til å prøve på eget initiativ og da kan man ikke kreve noe som helst fra leverandører, så du må nok ta det fra egen lomme.

Men frisøren kan hjelpe deg:) Lykketil

Anonymkode: 02518...3f8

• Liker 1
Skrevet

Dette kan skje med hjemmefarging, spesielt med kombiansjonen blondt/akseblondt. Her er et tips som virket kjempegodt for meg da jeg var i en "hårkrisekrisesituasjon" og måtte fikse en krisefarging ASAP:

IKKE prøv å vaske ut fargen med sjampo e.l, da setter fargestoffene seg bedre.

Isetedenfor: Dynk håret skikkelig i ketchup (gjerne en hel flaske), ta et håndkle eller en dusjhette på, og vent ca en halv time. Jeg vet at det høres litt crazy ut, men rødfargen i ketchupen motvirker de grønne fargestoffene. Håret mitt ble rødblondt etterpå, MYE bedre enn grågrønt.

Har også hørt at noen anbefaler å bruke eddik i ketchupen; les litt på google før du prøver, så utsetter du ikke håret for unødvendig skade.

Og vask håret godt ETTERPÅ, ellers kommer du til å stinke most tomatåker ;)

Lykke til!

Anonymkode: 42f70...089

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er en grunn til at det tar 4 år å utdanne seg til å bli frisør. Ujevnt grunnlag er også mye dyrere å fikse hos frisøren enn en naturlig farge.. Naturfargen din kan ha blitt ødelagt.

Det er desverre det som kan med hjemmefarge når man ikke kan fargeteori. Ved å kjøpe hjemmefarge så er man villig til å prøve på eget initiativ og da kan man ikke kreve noe som helst fra leverandører, så du må nok ta det fra egen lomme.

Men frisøren kan hjelpe deg:) Lykketil

Anonymkode: 02518...3f8

Jeg er enig at dersom man skal endre farge drastisk og ikke følger anvisningen er det mitt problem. Men jeg gjorde alt som jeg skulle og her er det snakk om at produktet ikke har gjort NOE annet en å gi meg grønn/grå skjær. Hvordan er det min "feil" og ikke produsenten sin? Her må det ha vært noe galt med produktet. Som sagt ble developer kremen lilla under veis i prosessen, det er vel ikke normalt?

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er enig at dersom man skal endre farge drastisk og ikke følger anvisningen er det mitt problem. Men jeg gjorde alt som jeg skulle og her er det snakk om at produktet ikke har gjort NOE annet en å gi meg grønn/grå skjær. Hvordan er det min "feil" og ikke produsenten sin? Her må det ha vært noe galt med produktet. Som sagt ble developer kremen lilla under veis i prosessen, det er vel ikke normalt?

Hvis du har valgt en aske/kald nyanse er det helt standard at den blir lilla mens den sitter i håret.

Jeg har forøvrig farget håret i ulike blondtoner med hjemmefarger (har sikkert prøvd omtrent alle merker som finnes :ler: ) utallige ganger i året i snart 25 år, og har absolutt aldri opplevd noe lignende det du har opplevd. Hadde vært interessant å få vite eksakt hvilket merke og hvilken fargekode det er du har brukt.

Anonymkode: 253ca...d10

• Liker 2
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du har valgt en aske/kald nyanse er det helt standard at den blir lilla mens den sitter i håret.

Jeg har forøvrig farget håret i ulike blondtoner med hjemmefarger (har sikkert prøvd omtrent alle merker som finnes :ler: ) utallige ganger i året i snart 25 år, og har absolutt aldri opplevd noe lignende det du har opplevd. Hadde vært interessant å få vite eksakt hvilket merke og hvilken fargekode det er du har brukt.

Anonymkode: 253ca...d10

Denne:

https://www.lyko.no/garnier/garnier-nutrisse111-ultra-light-sil?gclid=EAIaIQobChMIt4nS2K372AIVE0kZCh0lswCWEAQYASABEgLn7_D_BwE

Håret ble mer som dette:

https://www.vita.no/nutrisse-7-blond?esv_medium=SEA_Shopping&esv_source=Google&esv_campaign=5.Shopping-Brands&gclid=EAIaIQobChMIwvOurq772AIVxoKyCh1_Fg51EAQYASABEgIMhPD_BwE

.... bare med grå/grønn skjær i.

Gjest making.a.mess
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror det ikke er noe feil med produktet, men enkelte fargetoner krasjer. Akkurat din farge krasjet med fargen du hadde kjøpt. Du må nok til frisør men spør henne hva som gikk galt så det ikke skjer igjen. Jeg har litt rødskjær i håret, det syntes knapt, men om jeg velger å lysne håret kan det bli katastrofe. Da må jeg velge en askefargen. Askefarge er riktig for meg, men kan være helt feil for deg. 

Skrevet
2 minutter siden, Mrs.Purdey skrev:

Jeg tror det ikke er noe feil med produktet, men enkelte fargetoner krasjer. Akkurat din farge krasjet med fargen du hadde kjøpt. Du må nok til frisør men spør henne hva som gikk galt så det ikke skjer igjen. Jeg har litt rødskjær i håret, det syntes knapt, men om jeg velger å lysne håret kan det bli katastrofe. Da må jeg velge en askefargen. Askefarge er riktig for meg, men kan være helt feil for deg. 

Fargen min var identisk med den ene fargen som viste hvordan resultatet ville bli(de som står på siden).. Så derfor synes jeg det er rart det skjedde.

Skrevet

Man er dessverre ikke garantert et bra resultat med hjemmefarging, uansett om fargen din lignet på en av eksemplene på boksen. Hårfarge er veldig vanskelig å få til og du er langt i fra den eneste som har fått et dårlig resultat av hjemmefarge. Fargen du kjøpte er en kald, askeblond farge og i tillegg farge og ikke bleking. Å farge mørkere hår til noe lysere blir dessverre sjeldent bra. Hvis du mistenker at det er noe feil med produktet kan du ta med kvitteringen og det du har av emballasje og flaske tilbake til butikken for å klage, men det er ikke sikkert du kommer noe særlig lengre med det enn at du får pengene tilbake. Produsenten kommer ikke til å gi deg en frisørbehandling, i så fall blir det etter en lang og dyr krangel. Det beste du kan gjøre er å skylle håret så godt du kan for å vaske ut fargen (bare vann, ingen andre produkter) også dra innom en frisørsalong for å kjøpe en glansvask med varm tone i og håpe at den kan dekke over det grå/grønne. Spør en frisør om hjelp! Ketchup har visstnok fungert for noen, men jeg tenker alltid at det er bedre å bruke noe som faktisk er laget for formålet. Vet dette sikkert føles veldig leit men det er dessverre noe som ofte skjer med hjemmefarge. 

Anonymkode: c051d...a66

Skrevet

Det er akkurat derfor jeg aldri farger håret hjemme. Da skjer det slikt.

Skrevet
On 28.1.2018 at 6:54 PM, AnonymBruker said:

Jeg farger håret hjemme ofte, litt offtopic men hvordan kan man teste det først når det står at fargen MÅ påføres med en gang? Står ofte 24 timer før også, men at så snart man har åpnet flaska skal det blandes og påføres.

Anonymkode: 10634...846

Jeg kjøper alltid en boks kun for å teste når jeg prøver en ny farge. Jeg ofrer lett en hundrelapp for å sjekke hvordan fargen reagerer på håret mitt, enn å måtte bruke tusenvis på å fargekorrigering hos frisør. Ved å gjøre det slik har jeg aldri måtte dra til frisør for å fikse noe som helst.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...