Gå til innhold

Jaget etter å være i forhold.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er i midten av 20 årene. Holdt på med en fyr hvor det var mye frem og tilbake, fordi han ikke var "klar" for noe seriøst. Jeg avsluttet det da jeg ikke orket mer usikkerhet. 7 mnd senere har han fått seg samboer. Jeg forstår at han ikke var interessert nok i meg og at det er grunnen til at vi aldri ble noe mer. Etter denne hendelsen fikk selvtilliten min seg en real knekk. Jeg innbiller meg at vennene mine og andre rundt ser ned på meg fordi jeg ikke er i et forhold, mens "alle" andre er det. Jeg har egentlig et veldig godt liv, masse venner og familie, en spennende jobb, egen leilighet, får masse oppmerksomhet fra gutter - men likevel føler jeg meg mindre verdt fordi jeg ikke har kjæreste. Hvordan kan jeg vri tankegangen? Jeg vil jo sette pris på alt jeg har, istedenfor å føle at andre dømmer meg fordi jeg er singel å la det overskygge alt det positive? Noen som føler på det samme? Jeg har på ingen måte gitt opp kjærligheten men jeg orker ikke å ha det kjipt mens jeg leter etter "den rette". 

Anonymkode: 1aa0c...cde

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ingen som ser ned på deg for at du ikke er i forhold, det er en vrangforestilling du har fått for deg.
Nå har du lært til fremtiden at menn som vil holde på men sier de ikke er klar for å ha kjæreste (dette skal du avklare innen tre treff/dates) eller sier de "bare tar det som det kommer, gidder ikke stresse" er useriøse menn som ikke er noe poeng å kaste bort tiden på. Finnes mange sånne, og de gir gjerne uttrykk via kos og meldinger at de liker en, men det hjelper jo ikke når de ikke liker en god nok til å gå i forhold. Ikke la deg være pauseunderholdninga til en mann igjen.
Det er ikke din feil eller noe som er galt med deg, kjærlighet er vanskelig å finne og klaffe, så dette her skjer med oss alle, man man lærer i hvertfall at man ikke skal gidde menn som er frem og tilbake.

Et tips til å booste selvtillitten litt igjen er å bruke tinder, men husk å ikke få følelser for noen eller forventninger til noen, du trenger ikke engang å treffe noen, og om det er noen du får god tone med så spør de hva de er ute etter, om de har tid og plass til en kjæreste i livet sitt  før du evn møter de eller ser på de som noe potensielle. Kun menn som svarer konkret at de er ute etter en kjæreste er seriøse, de som svarer andre kryptiske ting vrir seg unna og er bare ute etter å lure en jente til å like dem så de kan få seg sex når de vil.
MEN det finnes gode menn for deg der ute! Ikke la en idiot definere verdien din!

Anonymkode: 7b3ca...cff

• Liker 2
Skrevet
49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ingen som ser ned på deg for at du ikke er i forhold, det er en vrangforestilling du har fått for deg.
Nå har du lært til fremtiden at menn som vil holde på men sier de ikke er klar for å ha kjæreste (dette skal du avklare innen tre treff/dates) eller sier de "bare tar det som det kommer, gidder ikke stresse" er useriøse menn som ikke er noe poeng å kaste bort tiden på. Finnes mange sånne, og de gir gjerne uttrykk via kos og meldinger at de liker en, men det hjelper jo ikke når de ikke liker en god nok til å gå i forhold. Ikke la deg være pauseunderholdninga til en mann igjen.
Det er ikke din feil eller noe som er galt med deg, kjærlighet er vanskelig å finne og klaffe, så dette her skjer med oss alle, man man lærer i hvertfall at man ikke skal gidde menn som er frem og tilbake.

Et tips til å booste selvtillitten litt igjen er å bruke tinder, men husk å ikke få følelser for noen eller forventninger til noen, du trenger ikke engang å treffe noen, og om det er noen du får god tone med så spør de hva de er ute etter, om de har tid og plass til en kjæreste i livet sitt  før du evn møter de eller ser på de som noe potensielle. Kun menn som svarer konkret at de er ute etter en kjæreste er seriøse, de som svarer andre kryptiske ting vrir seg unna og er bare ute etter å lure en jente til å like dem så de kan få seg sex når de vil.
MEN det finnes gode menn for deg der ute! Ikke la en idiot definere verdien din!

Herregud, TUSEN TAKK! Var akkurat dette jeg trengte å høre. Ja, jeg har lært utrolig mye av det selvom det føles bortkastet fordi jeg ble så innmari såret. Men jeg vet jo også at jeg aldri kommer til å gå på en sånn smell igjen. "Ikke la en idiot definere verdien din", det er noe jeg virkelig skal huske. Han er bare en idiot, men det finnes veldig mange flere enn han der ute. 

• Liker 3
Skrevet

Det virker dessverre som at "alle" tror at en Må være i et forhold ja. Men jeg tror ikke folk ser ned på deg for at du ikke er det. Jeg er det ikke selv. Et forhold skal være basert på følelser, spør du meg ihvertfall. For noen er det kanskje mer basert på økonomisk trygghet, men da lever de sammen som venner. 

Anonymkode: 0e781...765

• Liker 2
Skrevet

De som ser ned på de som ikke er i forhold er som regel veldig usikre på seg selv.Ofte er det «kjærestejenter» som må være i forhold for enhver pris,for å få rettet opp selvtilliten.Slike mennesker er ingenting å bry seg om.

Anonymkode: 3cb64...b2b

• Liker 3
Skrevet

Hvis man tenker seg om litt kjenner de aller fleste av oss gjerne 50% single, eller noe deromkring. Det er så lett å "se" de som er i et forhold, som virker lykkelige og vellykkede. Disse tingene sitter som regel i ditt eget hode. Folk flest tenker jo ikke på single mennesker som mindre verdt. Det er bare noe vi forteller oss selv når vi er ensomme. Forståelig, men ikke særlig fruktbart å gå rundt og tenke. 

Skrevet
3 timer siden, Arcturus skrev:

Hvis man tenker seg om litt kjenner de aller fleste av oss gjerne 50% single, eller noe deromkring. Det er så lett å "se" de som er i et forhold, som virker lykkelige og vellykkede. Disse tingene sitter som regel i ditt eget hode. Folk flest tenker jo ikke på single mennesker som mindre verdt. Det er bare noe vi forteller oss selv når vi er ensomme. Forståelig, men ikke særlig fruktbart å gå rundt og tenke. 

Ja, det er nok mye i mitt eget hode. Og nei, absolutt ikke sunt å gå rundt og tenke. Prøver å endre tankegangen, men kjenner det tar tid og krever mye. 

Skrevet
På 28.1.2018 den 19.37, AnonymBruker skrev:

nei, kjærlighet er ikke vanskelig å finne, man må lære seg å bruke den følelsen selv hvis noen skjønner hva jeg mener. Man må gå i seg selv og tørre å være sårbar og ha en dyp forbindelse med et annet menneske. Vi er alt for dårlige på å vise følelser og føle noe for andre dessverre. De menn jeg har datet og vært sammen med som ikke klarer å være ordentlig glad i meg, like meg, de har som regel tilknytningsproblematikk, dårlig forhold til mor og far, egentlig sitter det et problem i de og ikke i meg eller oss. Dette er noe de må være villige til å jobbe med hvis de liker kvinnen. Man kan ikke bare sitte å vente på den rette og at man skal føle noe, som mange tror, og som jeg trodde. Da blir livet fryktelig trist og kaldt... Bra nok utseende, bra nok personlighet og respekt vipps, så enkelt er det.

Anonymkode: 8151b...67c

Skrevet
På 29.1.2018 den 16.11, AnonymBruker skrev:

De som ser ned på de som ikke er i forhold er som regel veldig usikre på seg selv.Ofte er det «kjærestejenter» som må være i forhold for enhver pris,for å få rettet opp selvtilliten.Slike mennesker er ingenting å bry seg om.

Anonymkode: 3cb64...b2b

de mennene som vil ha de usikre jentene som flagrer over alt og alle umettelig hele tiden, de må utnytte de for sårbarheten og ikke virkelig bry seg. Jeg hadde ikke klart å bli glad i en sånn person og finner det rett avstøtende. 

Anonymkode: 8151b...67c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...