Gå til innhold

Er så utrolig usikker på om jeg ønsker barn eller ikke

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har egentlig aldri ønsket meg barn og tenkt at jeg ikke ville blitt noen god mor, men nå i det siste har tankene begynt å endre seg. Nå er jeg i midten av 20-årene og selv om jeg ikke en gang har kjæreste så har jeg tenkt at jeg en dag ønsker å bli gravid. Men så er fortsatt de gamle tankene der, "kommer jeg til å bli en god mor?", "hva om jeg ikke greier det?", "vil jeg egentlig bare ha barn fordi jeg vil ha det som "alle" andre har" osv. Vil det kanskje bli lettere å ta et valg når jeg har en kjæreste? Noen som har hatt de samme tankene eller som ellers har noen råd å komme med?

Anonymkode: 0fd43...e59

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror, som du selv sier, at du bør være klar på hvorfor du vil/skulle hatt barn. Personlig måtte jeg ufrivillig bli voksen kjapt, og har i tillegg mye erfaring med barn( har ingen selv). Friheten jeg har idag er uvurderlig for meg. Mangel på frihet/fleksibilitet og en konstant forpliktelse/ansvar er noe av det som sliter på foreldre mest. 

Anonymkode: 50c27...817

Skrevet

Jeg har hatt mange av de samme tankene som deg og er usikker selv. For min del tenker jeg at alt vil falle på plass hvis jeg møter en mann jeg kan se for meg å få barn med. 

Anonymkode: 498be...014

Skrevet

Usikker? Les denne boka:

5_better-never-to-have-been-the-harm-of-

Skrevet

Jeg tenker at om man er i tvil så er det bedre å ikke få barn enn å få barn. Man kan angre seg uansett hva man velger, og da er det bedre at det går ut over en selv (i form av savn etter noe som ikke ble noe av), enn et uskyldig barn. 

Når det er sagt, TS er i midten av 20-årene og har masser av tid til å tvile seg frem til en avgjørelse. Det må ikke hugges i stein denne uken. :) 

Anonymkode: 4fa08...f3b

Skrevet

Gud om jeg kjenner meg igjen i dine ord! Har ikke noen store råd, men ble mer intens disse følelsene når jeg fikk en 3 mdn baby på fanget, og hun grep om en finger! 

Skal definetivt ha meg barn, om jeg så må ta turen til Danmark og gjøre det alene :) 

Anonymkode: 6d869...073

Skrevet

Jeg tror det der er veldig vanlige tanker å ha. Har samme tanker selv, er også i midten av tjueårene. Tror rett og slett ikke at alle oss virkelig får den "jeg må ha barn"-følelsen. Kanskje noen av oss bare er usikre helt til vi en dag blir gravid med et uhell, eller plutselig så kommer lysten eller behovet for å reprodusere seg. Jeg er sikker på at både du og jeg hadde blitt veldig gode mødre da, om vi havnet i den situasjonen plutselig. I mellomtiden har vi jo god tid til å tenke på det... kan fortsatt gi det noen år med omtanke.

Anonymkode: 91775...f92

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...