Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Farger dere kun etterveksten eller alt håret, når deres egen hårfarge kommer ut? Min erfaring dersom man kun farger etterveksten hver gang, er at resten av hårfargen fort falmer og blir litt blass om dere skjønner hva jeg mener..? Ønsker jo at håret skal se sunt og blankt ut : )           Noe annet å tenke på er om det er bra for håret å farge alt så ofte også..? Jeg vet ikke, det fins kanskje hårfarger i dag som er såpass skånsomme at de ikke skader hodebunn o.l. Om det har noe å si, jeg er mellomblond med noen få grå hår, og vurderer nå å farge det ørlite mørkere men da hele håret. Har i alle år stripet lyse foliestriper, men gikk lei også slet det så mye på håret mitt (for ikke å snakke om gulfargen stripene raskt fikk..).

Veldig takknemlig for folk som har nyttige erfaringer!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har akuratt begynt med hjemmefarging og farget hele håret tre ganger nå , men kommet frem til at neste gang skal jeg prøve kun etterveksten for det tærer jo på håret å farge hele , og jeg har ikke opplevd at fargen har blusset ut lenger ned i håret men kan jo være man ser det først når man får fersk farge i men skal gi det et forsøk. Har merka at håret har blitt mye mer flisete av de tre fargingene jeg har gjort så vil skåne håret så mye som mulig.

Anonymkode: e4106...76c

Skrevet

Den tiden jeg drev med hjemmefarging påførte jeg først i etterveksten og så i resten av lengden de siste 5-10 minuttene. Men det var sjeldent stor forskjell mellom ny og gammel farve.

Anonymkode: cb09c...5b7

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den tiden jeg drev med hjemmefarging påførte jeg først i etterveksten og så i resten av lengden de siste 5-10 minuttene. Men det var sjeldent stor forskjell mellom ny og gammel farve.

Anonymkode: cb09c...5b7

Er noe sånn som veiledningen som følger med hårfagen sier.

På det viset får en farga etterveksten og så får det allerede fargede håret en refreshing. 

Anonymkode: 0c375...23d

Skrevet

Jeg farger hele håret hver gang, men lar fargen i etterveksten sitte i ca 20 minutter før jeg tar fargen i resten av håret. Jeg har brukt Olia hårfarge de siste par årene, synes ikke den sliter like mye på håret som andre farger jeg har prøvd, men det er jo uansett ikke bra for håret å bli farget ofte. 

Skrevet

Ok jeg kommer ikke til å farge håret selv, det tør jeg rett og slett ikke 😄 noen frisører der ute som vet, kanskje? Ønsker hår som ser sunt og blankt ut, tør ikke gjøre dette dersom det blir mer frizzy og flisete...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...