AnonymBruker Skrevet 28. januar 2018 #1 Skrevet 28. januar 2018 Tar noen fag som enkeltemnestudent på SV på UiO. Ser de har kompendier som en del av pensumlisten, som man må inn på universitetet for å få tak i. Jeg meldte meg opp i nettopp disse fagene for å unngå å måtte dra til universitetet utover eksamensdagene (bor langt unna). Er jo masse pensum som ikke er i kompendier, hvor nødvendige er de egentlig? De vil jo gå igjennom på forelesninger og (har tilgang på power point og av og til podcasts)? Er ikke ute etter toppkarakterer. Anonymkode: 95e68...c48
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2018 #2 Skrevet 28. januar 2018 Det kommer an på faget. Jeg har tatt fag der flere viktige artikler er publisert i kompendier, og i ett fag var også det en kompendiet en lærebok som enda ikke var kommet som vanlig bok. Hadde ikke tatt sjansen på at du glatt kunne droppe kompendiene. Du kan jo evt se om det som er i kompendiene er tilgjenglig på nett/via andre kilder, eller får studentbokhandelen (det er i alle fall de som orger kompendiene her) til å sende til deg? Anonymkode: 7469c...877
CoolSistah Skrevet 28. januar 2018 #3 Skrevet 28. januar 2018 Kanskje du kan få det tilsendt til ditt lokale bibliotek?
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2018 #4 Skrevet 28. januar 2018 Kompendiene er bare aktuelle å kjøpe på Universitetet, må vise studentbevis for å i det hele tatt få lov til å kjøpe de. Ser de har åpent neon timer på lørdager, så da må jeg kanskje prøve å få til en tur inn bare for å få kjøpt de kompendiene. Æsj... Anonymkode: 95e68...c48
Honningmor Skrevet 29. januar 2018 #5 Skrevet 29. januar 2018 De er like viktige, om ikke viktigere, enn andre pensumbøker. Har ikke tall på hvor mange ganger jeg har fått spørsmål på eksamen som har krevd forståelse av artikler som kun var å oppdrive i kompendier. Det kan selvsagt gå fint uten, men det kan der jo også gjøre selv om du ikke kjøper annet pensum..
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2018 #6 Skrevet 29. januar 2018 Mitt svar er tja, det spørs hva som er i kompendiene. Jeg leste også nylig en kritisk artikkel om ordningen, siden det viste seg at mye av det som fantes i kompendier, faktisk er artikler som er tilgjengelig på nett gjennom UiOs abonnentsordninger på diverse tidsskrifter. Så jeg ville sjekket det førs. Det står vel en oversikt på pensumlisten over hva som er i kompendiet? Anonymkode: 2b4f5...e0d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå