AnonymBruker Skrevet 28. januar 2018 #1 Skrevet 28. januar 2018 Feilberegnet mengdene med vegetarmat i dag, og får veldig mye til overs. Kan man fryse MEATish (deig) som er stekt og blandet med krydder og urter? Hvordan blir konsistensen når det tines, eventuelt? Anonymkode: 685f0...1eb
Minya Skrevet 28. januar 2018 #2 Skrevet 28. januar 2018 Ja, det kan fryses, hvis du har en skikkelig fryser som går ned under -18 eller lavere temperaturer (ikke kjøleskapsfryser). Aner ikke hvordan konsistensen blir etter tining.
AnonymBruker Skrevet 8. november 2018 #3 Skrevet 8. november 2018 On 1/28/2018 at 5:31 PM, Minya said: Ja, det kan fryses, hvis du har en skikkelig fryser som går ned under -18 eller lavere temperaturer (ikke kjøleskapsfryser). Aner ikke hvordan konsistensen blir etter tining. Hvorfor ikke kjøleskapsfryser? Og, er det noen som vet om man kan fryse den rå? Anonymkode: bb8e7...3c6
Minya Skrevet 9. november 2018 #4 Skrevet 9. november 2018 23 hours ago, AnonymBruker said: Hvorfor ikke kjøleskapsfryser? Og, er det noen som vet om man kan fryse den rå? Anonymkode: bb8e7...3c6 Fordi kjøleskapsfrysere, sånne som bare er en flapp i toppen av et vanlig kjøleskap, holder ikke -20 eller lavere temperatur. De funker for is, men ikke for mat med kort holdbarhet. Og ja, du kan helt sikkert fryse den rå også. 1
AnonymBruker Skrevet 9. november 2018 #5 Skrevet 9. november 2018 Ok, takk😊 Jeg fryser alt mulig annet der (som fisk, kylling, kjøttdeig, osv) så da antar jeg meatish også går bra. Er student og har litt begrenset med frysemuligheter, men man tager hva man haver👍 Anonymkode: bb8e7...3c6
Minya Skrevet 9. november 2018 #6 Skrevet 9. november 2018 Så lenge du spiser det du har frosset ned i løpet av en tremåneders periode, så går det helt fint, men ligger det lenger enn det, kan du risikere å bli matforgiftet. Jeg sier ikke at du kommer til å bli det, men jeg ville ikke frosset kjøtt, fisk og særlig ikke kylling i en sånn fryser fordi det ikke blir kaldt nok. 1
Belima Skrevet 9. november 2018 #7 Skrevet 9. november 2018 Min kjøleskapsfryser kan jeg stille til -32 gr. Har aldri hørt at kjøtt som ligger i frys mer enn 3 mnd kan gjøre folk syke. Det som skjer er at kvaliteten på den frosne varen blir dårligere. https://www.kk.no/helse/kylling-kjott-og-fisk---sa-lenge-holder-mat-seg-i-fryseren-67750588
Minya Skrevet 11. november 2018 #8 Skrevet 11. november 2018 On 11/9/2018 at 9:54 PM, Belima said: Min kjøleskapsfryser kan jeg stille til -32 gr. Har aldri hørt at kjøtt som ligger i frys mer enn 3 mnd kan gjøre folk syke. Det som skjer er at kvaliteten på den frosne varen blir dårligere. https://www.kk.no/helse/kylling-kjott-og-fisk---sa-lenge-holder-mat-seg-i-fryseren-67750588 At din kjøleskapsfryser kan stilles, betyr ikke at alle kjøleskapsfrysere kan det. Som regel er det bare en knott med 1-3 eller 1-5 i kjøleskapet som indikerer effekt i kjøleskapet, og fryserdelen blir kanskje ikke kaldere enn fem til ti minus. Dette er da snakk om den gammeldagse kjøleskapsfryseren, hvor du har et kjøleskap, hvor du må åpne kjøleskapsdøren for å komme til en luke i toppen, hvor det er en liten frysedel, og ikke kombiskap hvor man har en separat dør til fryser og kjøleskap. Mange bakterier trives helt ok i det temperatursjiktet, det er derfor man helst ikke bør legge lett bedervelig mat i slike frysere. Linken du linker antar nok at det er snakk om dypfryser, på -20 eller lavere temperaturer, og da er det helt vanlig at kvaliteten på varen avtar etter en viss tid, men at det er fullstendig spiselig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå