Gå til innhold

Folk som snakker om barn hele tiden..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er så slitsomt! I tillegg hater jeg barn og har 0 interesse av å prate om det. På fredag dro jeg fra en middag for jeg orka ikke mer barneprat. Og når jeg spør hva folk skal med barn så klarer de ikke en gang å svare på det. 

Det er det samme uansett om jeg er på jobb, konferanse eller hvor som helst. Er såå slitsomt! Hvordan takler dere andre barnepratet? Jeg har heldigvis flest single venner for jeg orker ikke folk med barn, men på jobb f.eks så kan jeg ikke unnslippe barnemafiaen. "Åh, Oleander Analius har lært å bruke potta si!" Ok, så interessant. Gjeeesp. 

Anonymkode: 9f1b4...2cb

• Liker 23
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du hører veldig barnslig ut. Alle skal tilpasse seg deg fordi du er så fryktelig interessant, er det sånn det er eller?  Oh God, så kult det er med sånne folk. Gjeeesp.

Anonymkode: e0ec2...2a1

• Liker 28
Skrevet
42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er så slitsomt! I tillegg hater jeg barn og har 0 interesse av å prate om det. På fredag dro jeg fra en middag for jeg orka ikke mer barneprat. Og når jeg spør hva folk skal med barn så klarer de ikke en gang å svare på det. 

Det er det samme uansett om jeg er på jobb, konferanse eller hvor som helst. Er såå slitsomt! Hvordan takler dere andre barnepratet? Jeg har heldigvis flest single venner for jeg orker ikke folk med barn, men på jobb f.eks så kan jeg ikke unnslippe barnemafiaen. "Åh, Oleander Analius har lært å bruke potta si!" Ok, så interessant. Gjeeesp. 

Ha venner som ikke har barn da vet du 

Anonymkode: 6d98d...ecb

• Liker 4
Skrevet
48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og når jeg spør hva folk skal med barn så klarer de ikke en gang å svare på det. 

Å få barn er det nest største instinktet vi har, etter overlevelsesinstinktet.  Du må nok derfor innse at det er du som er den rare, og at 99,7% av menneskene du møter ikke er enig med deg.

• Liker 13
Skrevet

Jeg skjønner deg veldig godt TS. Har selv vært der. Husker jeg var på en dame/jentekveld, flere jeg ikke kjente. Jeg var den eneste uten barn, alle... absolutt alle pratet bare og kun om barn. Det var ikke mulig å komme til med noe annet. Jeg sa ikke ett pip hele kvelden, for jeg hadde jo ikke barn. Veldig uhøflig. Jeg dro aldri på det igjen. I min tidligere jobb var det også helt ekstremt med barneprat i lunsjen. Prøvde stadig å bytte tema, men de greide alltid på en finurlig måte å få inn noe om barna eller graviditeten i det nye temaet. Osv osv i ulike settingner. Når det er sagt, så er det jo sånn at har man barn så opptar det en så skrekkelig mye av fritiden, og man har kanskje måttet forsake noen av sine interesser for en stund, så det er jo det livet dreier seg om for dem akkurat nå når de har små. Og det er naturlig å prate om det man er opptatt av. Treffer du på noen som har en sterk interesse, hobby eller jobb for den slags skyld, så prater de i tide og utide om dette. Og det kan man jo også bli skrekkelig lei av. Jeg tror uansett hva man prater om så går folk lei hvis det er om det samme hele tiden. Om det er om barn, om jobben, om tennisen, om de fine feriene etc etc. Kanskje du får ta det opp med de at du skulle øsnke dere kunne prate om andre ting også, eller prøv å bytte tema.

Anonymkode: 47c53...9f9

• Liker 6
Gjest Axl Rose
Skrevet

Hva slags folk er det du holder deg med som bare snakker om barn? Kjedelig! Hold deg med mer spennende folk som har litt annet å snakke om. Hadde noen snakket om barn hele jævla tiden så hadde jeg bedt de holde kjeft. 

Skrevet

Dersom du har så mange andre samtaleemner på lur som er mer interessante kunne du jo vridd samtalen over på disse ? Eller er det kanskje slik at det du syntes er interessant å snakke om er like kjedelig for andre som barneprat er for dem? 

Selv har jeg en singel og barnløs kollega som syntes det er interessant å snakke om å gå ut på byen og hvor mange hun har ligget med. Dette er virkelig ikke interessant for noen andre enn henne selv.

Selvinnsikt er en fin bil. 

Anonymkode: 85dae...593

• Liker 8
Skrevet

Bare snakker om barn? mener du folk med pedofile tendenser?

Anonymkode: d12ff...25a

Skrevet

Oleander analius:laugh::laugh: digger deg Ts 

Anonymkode: b6315...980

• Liker 9
Skrevet

Jeg lukker ørene. Men har heldigvis ikke venner som snakker om barn.

Anonymkode: ea74a...31e

Skrevet

Dette er vel en av grunnene til at jeg ikke er noe særlig rundt folk på min egen alder på fritiden(midten av 30 årene). Forrige fest jeg var på satt de kun og snakket om egne unger. Non stop. Jeg er fullt klar over at jeg ikke er så spennende selv, men det blir litt som om jeg skulle durt på og bare snakket om kattene mine. Ja, jeg synes jo at de er spennende små vesener, men jeg har full forståelse for at andre synes katter er drittkjedelig. 

Anbefaler deg å skaffe deg likesinnede venner ts, det har jeg gjort. Livet er for kort til å kaste bort tiden på folk som kjeder deg. 

Anonymkode: 0d557...72c

• Liker 9
Skrevet

Føler med deg! Barnepratet tar helt av. Tidligere var det mest mødre som holdt på, men nå er fedre like ivrige. Forrige uke på jobb holdt en mannlig kollega en lang utredning i lunsjen om jentedramaet til sin 14-årige datter! Dette blir feil på så mange nivåer. 

Det er ikke så ille blant venner med barn, men mest hos kollegaer som bruker barna sine som hovedtema for all smalltalk. Veldig frustrerende for alle som ikke har barn eller er interessert i barn

Anonymkode: cf472...6b9

• Liker 4
Gjest Axl Rose
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Må være de som snakker om barn hele jævla tiden. Fy faen.

Skrevet
58 minutter siden, Kalevala skrev:

Å få barn er det nest største instinktet vi har, etter overlevelsesinstinktet.  Du må nok derfor innse at det er du som er den rare, og at 99,7% av menneskene du møter ikke er enig med deg.

Oj, her var det noen som følte seg truffet gitt :fnise:

Jeg skjønner at man må tåle litt barnesnakk på jobb f.eks, det er en liten avdeling jeg jobber i og vi kjenner hverandre ganske godt. Men det virker som de lever og ånder for barna sine, det er seriøst nesten det ENESTE de snakker om. Jeg kan spørre om de har gått på ski i helgen eller sett en bra film i det siste og uansett hva jeg snakker om så penser de det inn på barn eller om at de har klippet strengen så de ikke kan få flere barn.. det blir litt too much information for meg altså. 

Har noen venninner med barn som ikke er sånn, som jeg også passer barna til av og til faktisk. Men de fleste venninnene mine er single. Virker som mange av de som har barn lever litt i en boble og er veldig opptatt av seg selv. 

• Liker 7
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, bare folk som har barn! De prater jo ikke om annet! Jeg var på en konferanse for en stund siden og det var bankett på kvelden med 2 timers barnesnakk før jeg kunne snike meg vekk... 

• Liker 2
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dersom du har så mange andre samtaleemner på lur som er mer interessante kunne du jo vridd samtalen over på disse ? Eller er det kanskje slik at det du syntes er interessant å snakke om er like kjedelig for andre som barneprat er for dem? 

Selv har jeg en singel og barnløs kollega som syntes det er interessant å snakke om å gå ut på byen og hvor mange hun har ligget med. Dette er virkelig ikke interessant for noen andre enn henne selv.

Selvinnsikt er en fin bil. 

Anonymkode: 85dae...593

Vel, jeg har kjæreste og legger ikke ut noe om han. Er ikke så ofte på fylla heller gitt. Syns det er litt merkelig å miste seg selv fordi man får barn. Man har vel fortsett interesser om samfunnet, politikk, kultur?

• Liker 9
Skrevet

Skjønner deg godt ts. Synes alle bare prater om barn barn og barn og babyer. Også skal alle klyse lykkebilder opp i trynet ditt, enda du ikke er venn med de som har fått barn lenger, så er det alltid noen offentlige eller tilfeldige Kari som står på førstesiden av dagbladet eller no. Ikke til å unngå. Skulle ønske flere kvinner begynte å vende snuten sin utover verden og engasjere seg mer der, enn bare å ha sex med mannen sin og føde barn for så å leve av bare kroppen sin. Alle er så innovervendt og tenker bare mellom fire vegger og hele barnehagen de har laget. Blir bare kvalm når jeg ser noen er så lykkelige med mannen sin og de nyfødte barna sine. Vet aldri om jeg er klar til å få barn selv, har heller ikke funnet noen bra far eller mann å dele med. Dessuten er jeg veldig utovervendt og vil delta på andre ting og er ikke en typisk kvinne som suger mannen min når som helst, lager mat og bare tenker på babyer. Som mange er og de skal værsågod å være sånn, da jeg blir glad for å skille meg ut. Merker selv at jeg ikke alltid blir tatt alvorlig og blir fordømt pga jeg er veldig pen, men de får seg en overraskelse når de ser hvem jeg er og det er ikke alle menn som liker det og har behandlet meg dårlig av den grunn. Dessuten så er det ikke bare å bli gravid, må være fryktelig slitsomt for de som sliter som må ha sex hele tiden og er helt opphengt i det. Livet er annet også, man må bare akseptere at kroppen ikke alltid vil og at det finnes andre gleder enn barn også... alle skal liksom ha medlidenhet for de som ikke blir gravide, men andre som sliter med verre ting som er livs-hemmende har bare seg selv og takke og kan ligge der å lide. Er ingen rett å få barn og jeg synes ikke synd på de som ikke får det, tenker at det er like greit for da slipper de stakkars barna å vokse opp med dumme foreldre og en verden i dårlig utvikling.  

Anonymkode: 354ba...c11

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, Kalevala skrev:

Dette instinktet er ikke en selvfølge for alle, og "vi" er litt for altomfattende. På toppen av det har i valgfrihet her til lands. At man ikke har like stor trang for barn(or whatnot) som deg gjør en ikke noe mer rar, på samme måte som at en person som ikke velger utdanning ikke nødvendigvis blir å anse som"rar".

Anonymkode: 346aa...21a

• Liker 11
Skrevet
32 minutter siden, Axl Rose skrev:

Hva slags folk er det du holder deg med som bare snakker om barn? Kjedelig! Hold deg med mer spennende folk som har litt annet å snakke om. Hadde noen snakket om barn hele jævla tiden så hadde jeg bedt de holde kjeft. 

Du hadde vel det du, kjekken. :ler:

• Liker 1
Gjest Axl Rose
Skrevet
Akkurat nå, Arabella skrev:

Du hadde vel det du, kjekken. :ler:

Ja det finnes en grense. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...