AnonymBruker Skrevet 28. januar 2018 #1 Skrevet 28. januar 2018 Hei! Jeg er en jente på 14 år som trenger litt veiledning når det gjelder kosthold. Hvor mye "drittmat" kan jeg egentlig spise? Selvfølgelig, jo mindre jo bedre. Men jeg er så utrolig glad i godteri, brus og is, jeg kan bare ikke holde meg unna. Jeg er i dårlig form og har nok noen ekstra kilo på kroppen, hehe :P. Vet dette har veldig mye med trening å gjøre, men jeg føler jeg burde endre litt på kosthold også. Hvor mye godteri er greit på lørdagskvelden? Potetgull, brus, is er det lov? Takk for svar. Anonymkode: ae15b...813
Pringle Skrevet 28. januar 2018 #2 Skrevet 28. januar 2018 Har du snakket med foreldrene dine? Hva sier de? Sjansen er stor for at vi kommer til å si mye av det samme.
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2018 #3 Skrevet 28. januar 2018 Dette varier helt fra person til person hvor mye som er "greit", og selvfølgelig er det viktig å kose seg med ting man synes er godt samtidig som man er sunn. Jeg ville tatt en prat med foreldrene dine og kanskje helsesøster på skolen, de har helt sikkert gode råd å gi deg! Du må også huske på at du er ung og kroppen din vokser fortsatt, så noen ekstra kilo skader ikke. For å komme i bedre form kan du begynne å gå turer og trene smått, kanskje melde deg på en idrett. Her kan gymlæreren din sikkert hjelpe! Anonymkode: 46b5e...e2c
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2018 #4 Skrevet 28. januar 2018 Du er ung. Slutt å beskymre deg, lev livet. Spis balansert med både sunt og usunt. Håper du har det bra! Anonymkode: 399c9...6b6
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2018 #5 Skrevet 29. januar 2018 Det handler bare om hvor mye du spiser totalt. Du kan spise sjokolade hele uken om du vil, cluet er at om du spiser for mye så legger du på deg. Om du spiser 3 store melkesjokolader hver dag og ingenting annet vil du ikke legge på deg Uansett om du sitter i ro hele dagen, så bruker kroppen din ca 1500 kalorier bare på å eksistere og leve. Disse kaloriene blir brukt for at kroppen din skal slå med hjertet, frakte oksygen rundt i kroppen, puste, bevege armer og bein, tenke osv. Selv om du ikke beveger deg trenger du kalorier for å eksistere Om du spiser bare 3 x 200g melkesjokolade hver dag er det ca 1500 kalorier. Du vil altså ikke legge på deg om du spiser det hver dag, men sjokoladen har ikke alle næringsstoffene kroppen din trenger for å eksistere, så du kan få vitaminmangler. Det er derfor man skal spise både grønnsaker og kjøtt, fordi du trenger både proteiner, fett, vitaminer og mineraler for at kroppen skal eksistere og fungere. Alle disse stoffene har ulike arbeidsoppgaver i kroppen Så svaret på spørsmålet ditt er da at du kan spise søtt hver dag om du vil, du må bare passe på hvor mye du spiser av det. Ikke spis en hel melkesjokolade hver eneste dag om du spiser frokost, middag og kvelds. Innimellom går helt fint, men ikke hver dag Anonymkode: 900be...73e
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2018 #6 Skrevet 30. januar 2018 For at jeg holder vekten så kan jeg godt spise en liten skål med enten potetgull eller godteri på lørdagen, men ikke noe mer gjennom dagen. Det er greit å spise litt usunne mat så lenge du ikke overspiser det. Anonymkode: c16de...a9a
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2018 #7 Skrevet 30. januar 2018 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Det handler bare om hvor mye du spiser totalt. Du kan spise sjokolade hele uken om du vil, cluet er at om du spiser for mye så legger du på deg. Om du spiser 3 store melkesjokolader hver dag og ingenting annet vil du ikke legge på deg Uansett om du sitter i ro hele dagen, så bruker kroppen din ca 1500 kalorier bare på å eksistere og leve. Disse kaloriene blir brukt for at kroppen din skal slå med hjertet, frakte oksygen rundt i kroppen, puste, bevege armer og bein, tenke osv. Selv om du ikke beveger deg trenger du kalorier for å eksistere Om du spiser bare 3 x 200g melkesjokolade hver dag er det ca 1500 kalorier. Du vil altså ikke legge på deg om du spiser det hver dag, men sjokoladen har ikke alle næringsstoffene kroppen din trenger for å eksistere, så du kan få vitaminmangler. Det er derfor man skal spise både grønnsaker og kjøtt, fordi du trenger både proteiner, fett, vitaminer og mineraler for at kroppen skal eksistere og fungere. Alle disse stoffene har ulike arbeidsoppgaver i kroppen Så svaret på spørsmålet ditt er da at du kan spise søtt hver dag om du vil, du må bare passe på hvor mye du spiser av det. Ikke spis en hel melkesjokolade hver eneste dag om du spiser frokost, middag og kvelds. Innimellom går helt fint, men ikke hver dag Anonymkode: 900be...73e Dette kommer an på høyden til TS kroppen min forbrenner mindre når du snakker om de kaloriene kroppen bruker bare for å leve. Så dette er ingen fasit hvertfall. Anonymkode: bd488...37e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå