Gå til innhold

Tok initiativ til å gå ut med jobben - kollegaer ble fornærmet for det

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har lenge tenkt på å gjøre noe sosialt med jobben, så en kollega foreslo at vi skulle gå ut en søndag og spise. Kollegeen min har tatt seg av alt det praktiske med å finne sted, tid og dato som passer for alle. Men jeg tenkte det kunne vært gøyere å gå ut en lørdag istedenfor så jeg foreslo at vi skulle droppe å gå ut og spise og heller møtes på en bar eller noe. 

Nå er det flere som har sagt at det burde jeg ikke gjort, at jeg ikke kan kuppe ideen til kollegaen bare fordi jeg selv ikke har så lyst til å gå ut og spise, men heller vil på bar. 

Anonymkode: 6f58d...802

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eh, her har vel de andre helt rett? Om kollegaen din allerede har tatt seg bryet med å organisere og fellesskapet er innstilt på det opplegget, så skal du så klart ikke bryte inn og endre på det. Neste gang kan du ta på deg organiseringen, og da kan du foreslå det opplegget du synes er best. 

Høres ut som du mangler litt antenner.

Anonymkode: 5654d...b6a

• Liker 34
Skrevet

Jeg er desverre enig med kollegaene dine. Din definisjon av moro er ikke noen fasit. 

Synes du burde be om unnskyldning og være takknemlig for at du har kollegaer som forteller deg i klartekst hvorfor det blir dårlig stemning i stedet for å surmule og baksnakke. 

Anonymkode: 3814f...f62

• Liker 19
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi har lenge tenkt på å gjøre noe sosialt med jobben, så en kollega foreslo at vi skulle gå ut en søndag og spise. Kollegeen min har tatt seg av alt det praktiske med å finne sted, tid og dato som passer for alle. Men jeg tenkte det kunne vært gøyere å gå ut en lørdag istedenfor så jeg foreslo at vi skulle droppe å gå ut og spise og heller møtes på en bar eller noe. 

Nå er det flere som har sagt at det burde jeg ikke gjort, at jeg ikke kan kuppe ideen til kollegaen bare fordi jeg selv ikke har så lyst til å gå ut og spise, men heller vil på bar. 

Er enig med kollegaene dine. Da kan jo du arrangere ut på byen en annen dag enn det kollegaen har funnet på. Og det er mulig å kombinere ut å spise og ut på byen? 

Anonymkode: 21ff5...b97

• Liker 1
Skrevet

Du er kanskje veldig ung? Siden du for det første ikke forstår at det ikke er innafor å «kuppe» en allerede avtalt middag på restaurant med noe annet du syntes er mer spennende, samt at du faktisk syntes å gå på bar er mer tiltalende enn å spise middag ute ?

Anonymkode: 678ba...28d

• Liker 17
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du er kanskje veldig ung? Siden du for det første ikke forstår at det ikke er innafor å «kuppe» en allerede avtalt middag på restaurant med noe annet du syntes er mer spennende, samt at du faktisk syntes å gå på bar er mer tiltalende enn å spise middag ute ?

Anonymkode: 678ba...28d

Man trenger visst ikke være ung for å ikke forstå det. Har noen venner som gjør slikt. Noen spør om vi vil komme på middag. Så lurer vedkommede på om vi kan spise på resturant i stedet. Eller så er resturanten feil eller så er puben feil osv. Hele tiden. Utrolig irriterende. 

Anonymkode: 21ff5...b97

• Liker 1
Skrevet

Det var jo ikke ditt initiativ, du får finne på noe en annen gang. 

• Liker 2
Skrevet

Skjønner ikke at noen ønsker å ut for å drikke med kollegaer jeg. Så mye kan skje med alkohol innabords. Og du vil i tillegg droppe middag før det for å dra ut. Så mye koseligere med en rolig middag a gitt.

Anonymkode: db17c...88a

• Liker 4
Skrevet

Det er jo ikke du som tok initiativ til noe sosialt her, det er kollegaen din som har brukt tid på å planlegge og faktisk sette i gang noe dere alle har tenkt på som fint. Så brukte du situasjonen til å gjøre noe du selv ønsket, i stedet for å planlegge det på egenhånd. Synes det var respektløst av deg. Om du ikke ønsker å være med ut å spise så får du la være og heller ta initiativet neste gang. 

Anonymkode: 3e53b...182

• Liker 12
Skrevet

Middagen blir egentlig en lunsj siden flere bare kunne på dagtid. Så jeg lagde en avstemning for å se hva det var stemning for. De fleste har ikke svart, noen har svart "ut og spise" mens en igjen har svart "bar." Når det er flere enn meg som har stemt på "bar" så kan ikke ideen min være helt bak mål. 

TS

Skrevet

Det var umusikalsk gjort av deg. 

Anonymkode: 4a040...01d

• Liker 2
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Middagen blir egentlig en lunsj siden flere bare kunne på dagtid. Så jeg lagde en avstemning for å se hva det var stemning for. De fleste har ikke svart, noen har svart "ut og spise" mens en igjen har svart "bar." Når det er flere enn meg som har stemt på "bar" så kan ikke ideen min være helt bak mål. 

TS

Du gir deg ikke? Ser du ikke at du fortsetter å prøve å kuppe hele greie?

Anonymkode: d62a9...d46

• Liker 24
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS

Du kunne blitt med på din kollega sitt arrangement også ventet et par uker og laget et eget. 

• Liker 11
Skrevet

Dette må bare være tull, skulle ikke tro noen er så idiotisk! Er nok bare TS som kjeder seg på en søndag

Anonymkode: ae3bb...c88

• Liker 7
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker said:

TS

Oi, du er ikke bare lite sensitiv, men direkte uhøflig. :kari:

• Liker 17
Skrevet

Dårlige antenner på deg her ts. Neste gang det er tid for å finne på noe sosialt så får du foreslå en bartur. Jeg liker godt sosiale ting med kollegene, men foretrekker for det første at det ikke legger beslag på lør/søn, og for det andre at det innebærer mat e.l.først så alle kan være med, også de som ikke liker å drikker/gå ut eller må tidlig hjem. Side de fleste er med på ut og spise ideen kan du jo heller en annen gang foreslå mat først og bytur etterpå for de som er interessert, f.eks en fredag så ikke hele helgen bli ødelagt. 

Anonymkode: 4f11e...b4e

• Liker 2
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS

Dette var litt usosialt av deg.

Eller; litt usosialt var det ikke - det var igrunnen veldig.

Jeg hadde selv foretrukket å gå ut på en lørdag, og gjerne en brun pub - men hadde likevel synes det var «umusikalsk» som noen her sier at du lager en avstemming på noe som allerede er organisert. Det er uhøflig, uansett hvor mange som vil på bar eller ikke.

Det normalt høflige her ville vært å foreslå bar neste gang, og være først ute før noen har planlagt.

Jeg synes du må innse det, det er normal oppførsel - uavhengig av om mange likte din «idè» best. Det var forøvrig ikke en idè, det var en nokså uhøflig sabotering av den første avtalen som allerede var gjort. 

Om derimot dere satt rundt lunchbordet og foreslo ideer sammen, hvorpå forslagene var ulike og de fleste ville aktivitet A - så er jo ikke forslagsstilleren av det uhøflig. Da har jo ingen satt igang å planlegge noe som helst.

Anonymkode: 2b825...dc6

• Liker 6
Skrevet

Du forstår ikke hvorfor dette var dårlig gjort mot kollegaen din? I så fall har du ufattelig dårlige sosiale antenner, juster de litt. 

Man kupper ikke planene til en kollega/venn, selv om folk er med på din ide så er det fortsatt ikke rett. Syns du skylder vedkommende en kjempe unskyldning. 

Anonymkode: 6dbdc...89f

• Liker 6
Skrevet

Dette minner meg om en gang jeg inviterte en ganske ny venninne på rakfisklag som jeg arrangerer hvert år. Hun skrev på arrangementet «kan vi ikke spise taco isteden? :) det er jo så mye bedre! Dere er vel enig?» :balltre:

• Liker 17

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...