AnonymBruker Skrevet 28. januar 2018 #1 Skrevet 28. januar 2018 Min samboer og jeg leier bolig, men tenker å kjøpe i år. Vi vet ikke hvor mye boliglån vi får, men vi trenger et sted der det er plass til oss to og hans barn som bor hos oss på deltid. Siden jeg aldri har eid og kun er vant til leiekostnader, er jeg nysgjerrig på hvilke utgifter vi må regne med? Nå bor vi sykt billig med en leie på bare 10.000 kr i måneden (alt inkludert!). Vi leier billig pga. nettverk, men siden boligen skal selges, regner vi med å måtte betale det dobbelte i boutgifter ved å leie en annen bolig. Derfor vil vi gjerne heller betale ned et eget boliglån, men jeg er redd for at det blir dyrere enn jeg er klar over. Det er jo mer enn boliglån, strøm og tv/internett å betale for, ikke sant? Så, derfor lurer jeg på hva du og din samboer betaler fast? Nevn gjerne hva det er som koster hva, og om dere har barn eller ikke. PS; fint om du nevner om du bor i storby eller på landet der det er litt billigere å bo Anonymkode: d6dfe...e9d
penny_ Skrevet 28. januar 2018 #2 Skrevet 28. januar 2018 Det hjelper ikke dere så mye å høre hva andre betaler hvis situasjonene deres ikke er helt like. Dere vet heller ikke om andre har maks nedbetalingstid på lånet eller om de kanskje bare har valgt 10 år. Hva koster en bolig dere kunne tenke dere å kjøpe? Hvor mye egenkapital har dere? Tenker dere å bo i et sameie, borettslag, rekkehus, enebolig? Skal dere ha selveier, så kommer kommunale avgifter i tillegg til det du nevner, men i blokk er husforsikring inkludert i fellesutgifter. Skal dere f.eks. ha enebolig så må dere betale forsikring i tillegg. Fellesutgifter kommer også i tillegg om dere ikke skal ha enebolig. Du må nesten gi oss litt mer info ellers er infoen vi gir deg ikke til hjelp for noe. 1
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2018 #3 Skrevet 28. januar 2018 Vi har ikke funnet noe bolig ennå, og vet heller ikke hva vi får i lån ennå. Men dette er ikke relevant, jeg vil bare høre om andres utgifter. Ikke konkrete diskusjoner om mine Hilsen nysgjerrig som vil høre mer om norske folk sine boutgifter for å få et inntrykk av hvordan ting er. Anonymkode: d6dfe...e9d
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2018 #4 Skrevet 28. januar 2018 Ok. Jeg bruker 2.500 i felleskostnader og ca 500 i strøm. Bor i leilighet i Oslo. Anonymkode: e3a13...d65
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2018 #5 Skrevet 28. januar 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ok. Jeg bruker 2.500 i felleskostnader og ca 500 i strøm. Bor i leilighet i Oslo. Anonymkode: e3a13...d65 Du må vel inkludere med lån også? Anonymkode: d6e09...444
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2018 #6 Skrevet 28. januar 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du må vel inkludere med lån også? Anonymkode: d6e09...444 Studielånet? Ikke alle har boliglån. Så 3.000 er boutgiftene, og TV, internett osv er inkludert Anonymkode: e3a13...d65
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå