Gå til innhold

Har en veldig kraftig stølhet/ømhet i musklene, kan jeg trene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg starta opp med styrke forlden og tok i altfor mye som kjennes veldig nå, klarer såvidt å løfte armen. Går dette over? Kan jeg trene?

Anonymkode: 2dc2f...e73

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, men jeg ville trent med lettere vekter og varmet opp musklene ordentlig. Det er ikke farlig å trene tungt igjen, men av egen erfaring går det ut over teknikken hvis jeg er veldig stiv. Og da blir du ikke akkurat mindre stiv dagen etter

Anonymkode: 0ead0...8b0

• Liker 1
Skrevet

Dag nr.2 blir enda verre....

Er du ny?

Da starter du først 1 gang i uken de første 2 ukene. Så kan du øke til 2 ganger i uken, etterhvert 3 dager for eks. Viktig med minst 1 dag hvile etter trening. Optimalt ville jeg stimulert musklene hver 3 dag, velg trening der du trener hele kroppen hver gang.

Selv kjører jeg annenhver dag, men jeg har ca20års erfaring med trening.

Skrevet

Når du har blitt skikkelig støl er det fordi du har anstrengt deg mye hardere enn du er vant til. Da blir det mange rupturer i muskelfibrene. Dette tar den tiden det tar å gro.

Hvis du trener nå vil det ta lengre tid før det gror, og du løper en risiko for overtrening.

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, men jeg ville trent med lettere vekter og varmet opp musklene ordentlig. Det er ikke farlig å trene tungt igjen, men av egen erfaring går det ut over teknikken hvis jeg er veldig stiv. Og da blir du ikke akkurat mindre stiv dagen etter

Anonymkode: 0ead0...8b0

Må trene med tyngre igjen, ellers går alt i vasken. 

Men er det noe farlig om jeg trener med litt tyngre imorra?

Skrevet
2 timer siden, Nyttig skrev:

Dag nr.2 blir enda verre....

Er du ny?

Da starter du først 1 gang i uken de første 2 ukene. Så kan du øke til 2 ganger i uken, etterhvert 3 dager for eks. Viktig med minst 1 dag hvile etter trening. Optimalt ville jeg stimulert musklene hver 3 dag, velg trening der du trener hele kroppen hver gang.

Selv kjører jeg annenhver dag, men jeg har ca20års erfaring med trening.

Ja ny.

Det tredje du sier har jeg tenkt på, men har ikke tålmodighet til det haha. Er kraftig støl på armene men det går vel over? Jo mer jeg trener, jo mindre blir vel stølheten og?

Skrevet

Jeg trente idag, dag 2, enormt mye kg, men mindre stølhet, kanskje fordi kroppen nå begynner å bli vant til det?

Å trene på lav kg funker ikke, vi er i januar ikke september.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...