Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Skuresvamp i dusj

Anbefalte innlegg

Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skuremidler skal ikke brukes på herdet glass, flisefuger ol. Kunststykket er å vaske ofte og med milde midler. Du skal heller ikke bruke microfiberkluter i dusjen de riper som sandpapir og vips så eksploderer glasset når det får seg en dunk. 

Det du best løser opp kalk og såperester med er sure produkter. Jeg har gnidd inn glass med kjøttsidene av en delt sitron før jeg har vasket med bomullsklut og Sunlight oppvask. Sist brukte jeg vindusskum beregnet på bilvinduer fra Biltema. Den synes jeg var effektiv. 

La mannen i huset få oppdraget, med øyeblikkelig rengjøring uten utsettelse. :)

Anonymkode: c2006...d90

Kilde? 

Anonymkode: 2915d...aef

Skrevet
15 hours ago, AnonymBruker said:

Skuremidler skal ikke brukes på herdet glass, flisefuger ol. Kunststykket er å vaske ofte og med milde midler. Du skal heller ikke bruke microfiberkluter i dusjen de riper som sandpapir og vips så eksploderer glasset når det får seg en dunk. 

Anonymkode: c2006...d90

Åhh, er det deg igjen. Du har fortsatt ingen kilder på dette, regner jeg med? 

Anonymkode: 632a6...25a

• Liker 1
Skrevet

Ikke bruk skurekrem eller grove skuresvamper da bare ødelegger du for deg selv.

Da lager du større porer i glasset og må rengjøre oftere. 

Nå når jeg kjøpte ny glassvegg kjøpte jeg en som hadde er belegg på innsiden, som gjør at man bare bruker nal. Det står i dokumentasjonen at man ikke skal bruke skurekrem osv.

Anonymkode: f45dc...acb

Skrevet
On 28.1.2018 at 10:38 PM, Cocosa said:

Tusen takk til deg som anbefalte supersvamp! Hadde disse i hus, og det funket som bare søren! 😍

Hva er supersvamp? Hvor kjøper du denne? Jeg vil også ha en slik som funker som bare søren! :P

Anonymkode: ff0b9...f8e

• Liker 1
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er supersvamp? Hvor kjøper du denne? Jeg vil også ha en slik som funker som bare søren! :P

De hadde på Coop, men har ikke funnet på lenge. Fant sist på Clas Ohlson, men de har jeg ikke prøvd ennå. De er helt hvite og fire i pakningen :)

Skrevet
2 minutter siden, Cocosa said:

De hadde på Coop, men har ikke funnet på lenge. Fant sist på Clas Ohlson, men de har jeg ikke prøvd ennå. De er helt hvite og fire i pakningen :)

Ok takk, da er det type slike jeg har kjøpt på Enklere Liv, de er hvite og blå der. Da har jeg jo hatt supersvamper uten å vite det :fnise:
Jeg kaller dem for nanosvamper :) 

Skrevet

Sånne "supersvamper" det snakkes om har jeg begynt å vaske dusjen med. De er en drøm å jobbe med og har kuttet tiden det tar til et minimum, og rengjøringsprodukter til 0. Det eneste er at de har lett for å gå i stykker, så man bør være litt forsiktig med dem.

• Liker 2
Skrevet
18 minutter siden, Viktualia skrev:

Sånne "supersvamper" det snakkes om har jeg begynt å vaske dusjen med. De er en drøm å jobbe med og har kuttet tiden det tar til et minimum, og rengjøringsprodukter til 0. Det eneste er at de har lett for å gå i stykker, så man bør være litt forsiktig med dem.

Ja, det oppdaget jeg også. Men det tar seriøst fem minutter. Genialt! 😃

Skrevet
På 28.1.2018 den 15.45, AnonymBruker skrev:

Hvorfor skal man vaske en dusj? Det er jo en dusj...

Anonymkode: 3347d...f7a

Ser du ikke at dusjen din blir full av svart belegg?  En dusj blir griseskitten. 

Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke bruk skurekrem eller grove skuresvamper da bare ødelegger du for deg selv.

Da lager du større porer i glasset og må rengjøre oftere. 

Nå når jeg kjøpte ny glassvegg kjøpte jeg en som hadde er belegg på innsiden, som gjør at man bare bruker nal. Det står i dokumentasjonen at man ikke skal bruke skurekrem osv.

Hvordan kan herdet glass ripes opp av bitte små plastpartikler?

Skrevet

jeg kjøpte inn slike "magiske" svamper etter å ha lest om de på KG. De fungerer kjempegodt og jeg bruker de alltid til dusj, innside av glass i peisen og vasken på kjøkkenet. Trenger bare en liten spryt med baderomspray eller zalo såp blir det raskt og lett rent. Tar såperester og kalk som det skulle vært ingenting

De går fort i stykker så jeg kaster svampen etter en dusjvask. men de er veldig billige på bla ebay

https://www.ebay.com/itm/100PCS-Magic-Sponge-Eraser-Cleaning-Melamine-Multi-functional-Foam-Cleaner/332488084319?hash=item4d69d58b5f:m:mOglcG1tWeETWD8XAtiC6ww

Anonymkode: 3e80b...cdc

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

jeg kjøpte inn slike "magiske" svamper etter å ha lest om de på KG. De fungerer kjempegodt og jeg bruker de alltid til dusj, innside av glass i peisen og vasken på kjøkkenet. Trenger bare en liten spryt med baderomspray eller zalo såp blir det raskt og lett rent. Tar såperester og kalk som det skulle vært ingenting

De går fort i stykker så jeg kaster svampen etter en dusjvask. men de er veldig billige på bla ebay

https://www.ebay.com/itm/100PCS-Magic-Sponge-Eraser-Cleaning-Melamine-Multi-functional-Foam-Cleaner/332488084319?hash=item4d69d58b5f:m:mOglcG1tWeETWD8XAtiC6ww

Anonymkode: 3e80b...cdc

Jeg har ikke brukt noe vaskemidler på dem. Tror det er litt av poenget. Funker som bare det med bare en dæsj vann på :)

Skrevet

Har altid brukt vann tykt utblandet med vaskepulver og skrubbet det på med vanlig oppvaskkost.. Fungerer jo kjempebra.. men kanskje på tide å gidde å kjøpe en egnet svamp ser jeg

Anonymkode: b0d38...da0

Skrevet
6 timer siden, Peonjenta skrev:

Hvordan kan herdet glass ripes opp av bitte små plastpartikler?

Håper det er et ironisk spørsmål? Hvordan kan glass ripes opp av plast??

Har ingenting å si at det er herdet. Overflaten i glasset kan bli ripet opp og glasset blir mattet ned fordi man ødelegger overflaten.

Skrevet

Bruker sånn magiske hvite svamper i dusjkabinetter vårt. Trenger ingen såpe/spray itillegg. Det er bare å gni bort belegg. Disse svampene skal jysk ha til kr 10 for 2. 😊

Anonymkode: be252...a89

Annonse
Skrevet
7 timer siden, Cocosa skrev:

Jeg har ikke brukt noe vaskemidler på dem. Tror det er litt av poenget. Funker som bare det med bare en dæsj vann på :)

Jeg har prøvd noen lignende de hadde på Nille med kuler med såpe inni svampen.  De gjorde rent men tok ikke kalken. 

Skrevet

Disse melamin/hvite svampene som dere snakker om, kan man bruke det på glass og? Noen som har gjort det som kan svare? 😊 Uten å lage riper/gjør glasset matt eller ødelegge glasset?

Skrevet

Jeg har prøvd «naturlig metode» med eddik og sitron, men det lukter helt grusomt.

Jeg vil heller ikke bruke sterke midler som er kjipt for meg(allergisk) og har heller ikke lyst å lage enda mer søppel til verden med å bruke en svamp per dusjvask(det genererer jo helt sinnsyke mengder avfall) - så nå om dagen vasker jeg med Karcher dampvasker.

Ikke at den er så miljøvennlig å produsere selvsagt, men jeg slipper sterke vaskemidler(og vaskemidler i det hele tatt egentlig) - og den er til nå metoden med aller best effekt på belegg iallefall. Jeg kan jo ikke måle antall bakterier, men ingenting ser så rent ut som etter jeg har dampvasket.

Kan ikke brukes på flater med lim under.

Anonymkode: 70463...77c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...