Gå til innhold

Hvordan være ærlig med seg selv?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan finner man seg selv bortsett fra å se i speilet? 

Jeg er ikke lykkelig nå. Jeg vet heller ikke hva jeg vil. Jeg vet ikke om jeg elsker mannen min. Aner ikke hva jeg vil i livet. Jeg finner selvsagt mange positive punkter, men jeg føler jeg trenger en endring. 

Tips? 

Anonymkode: d63a5...1fb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Psykolog

Anonymkode: d34b4...27f

Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan finner man seg selv bortsett fra å se i speilet? 

Jeg er ikke lykkelig nå. Jeg vet heller ikke hva jeg vil. Jeg vet ikke om jeg elsker mannen min. Aner ikke hva jeg vil i livet. Jeg finner selvsagt mange positive punkter, men jeg føler jeg trenger en endring. 

Tips? 

Anonymkode: d63a5...1fb

Hvordan mener du at du finner deg selv i et speil, Ts? Der ser du jo bare fasaden. Akkurat som fasaden ikke er grunnen til at en kjøper et hus så er fasaden ikke innholdet i et menneske.

Du kan selvsagt oppsøke psykolog, om du føler dette er for stort til å håndtere selv. Men sånn her og nå: pust med magen. Bruk tid på det. Gi deg selv 2018 til å øve på å befinne deg akkurat der du er nå. Lev både i øyeblikket og i stedet du befinner deg. Tren på det. Bruk tid og krefter,

Når du har funnet hvilepulsen i eget liv og kan lukte på en brøddeig, på såpeskummet i badekaret eller på brisen over en bakkekam og føle lykke uten at noe annet trenger inn i bevisstheten så vil du vite både hvem du er og hva du vil. Fordi du lever i nuet så er du, som små barn er, akutt bevisst på hva som gjør deg lykkelig. Og hva som ikke gjør deg lykkelig.

Grunnen til at du ikke vet hvem du er er at du aldri lytter og hviler i øyeblikket. Få moderne mennesker gjør det. Men kunsten er ikke vanskelig.

Anonymkode: 1956a...f4f

• Liker 1
Skrevet

Jeg tror det som står over er helt riktig. Jeg vil legge til at den største årsaken til mangel på lykke er nettopp at vi stadig jakter på den. Lykke kommer og går. Det er fint når den er her, men når vi stadig prøver å oppnå mer lykke mister vi litt av evnen til å nyte og verdsette den. Lykke er ikke vår "normaltilstand". I stedet kan vi søke fred, som er noe annet og som kan ligge i grunn helt uavhengig av om vi er lykkelige eller ulykkelige i det aktuelle øyeblikket. Man kan ha fred med å føle glede, sorg, utilfredshet, kjedsomhet og alle andre følelser som dukker opp og forsvinner.

Finn ut hva som gir deg fred. Det er en spennende reise, og man kan rett og slett bli flink til å ha fred. De gangene man får kjenne at man har fred i seg selv helt uavhengig av regninger som ikke er betalt eller hvor mange likes man har fått eller hvor mange dårlige vaner man ikke er blitt kvitt eller hvor flink man er på jobben, er verd mye mer enn de små glimtene av lykke. Det er ikke noe galt med lykke, nyt den når den er der, men hvis du jager etter den finner du ingenting 😀

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...