Gjest Anonymous Skrevet 9. februar 2005 #1 Skrevet 9. februar 2005 Var og hentet posten i dag,men det var de vanlige regningene som kom. satte meg ned med avisen og en kaffekopp. da tenkte jeg på tidligere år. Man fikk da brev i kassen før+ jeg minnes man skrev og ventet spent på svar. Man brevvekslet med slekt og venner. Tror jeg har fått et håndskrevet brev på 2 år. Og regner ikke med at det blir vanlig fra den kanten heller. Det kom fra min niese som har lært seg formskrift og fått seg nydelig brevpapir til jul. Nå går det i mail,man får kontakt med en gang. Det er tekstmld og telefon. Porto er blitt så dyrt. de andre løsningene er billigere. Skal man sende pakker, så prøver man å få sendt til flere i samme pakken pga de dyre portotakstene. eller man sjekker om noen skal den veien i god tid før jul. Hva med julekort? ikke bare jeg,men flere sier det blir mindre og mindre av de også. Når et frimerke koster 6 kr, så sender ikke jeg til alle mine venner og slekninger. Kortene koster også. Julekort er en trivelig tradisjon. Ser de yngste ikke bryr seg så hardt med den tradisjonen. Jeg hadde gebursdag her om dagen. jeg har alltid fått kort fra en del gamle venniner,men tre av de har gått over til sms. det blir ikke det samme altså....... Jeg har samlet på gebursdagskort/julekort i alle år. Hver jul kommer de gamle julekortene frem. Ser mange av de gamle avsendere har sluttet. Gått over til mail,sms.Eller bare kuttet ut pga økonomien. Det blir vel slik at om 60-100 år fortelles det om de tradisjoner som var en gang....kan hende mine gamle julekort blir samleobjekt og verd en formue
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå