Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Beklager hvis jeg poster det litt feil, men er jo i prøve periode nå disse dager og da skal man jo holde seg unna ulike medikamneter! Men jeg har hatt sykt hodepinne siden fredag, og det verker i øynene osv! Har dere tips til noe som kan hjelpe? Har tatt paracet, for det skal visst gå bedre enn feks ibux- men har ikke tatt så mye at det har noe effekt😣

Anonymkode: 58148...54b

Videoannonse
Annonse
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Beklager hvis jeg poster det litt feil, men er jo i prøve periode nå disse dager og da skal man jo holde seg unna ulike medikamneter! Men jeg har hatt sykt hodepinne siden fredag, og det verker i øynene osv! Har dere tips til noe som kan hjelpe? Har tatt paracet, for det skal visst gå bedre enn feks ibux- men har ikke tatt så mye at det har noe effekt😣

i mine første år som prøver så hverken drakk jeg alkohol, tok ikke medikamenter og jeg holdt meg unna visse typer mat..jeg tenker at du må leve som normalt frem til positiv test. Dette er jo selvsagt opp til hver enkelt da :) men å gå med konstant hodepine er heller ikke bra for prøvingen :) hugs å drikk rikelig med vann når du har hodepine, og en kald klut på panna! det hjelper her :lillesky2:

Anonymkode: 596d3...d7f

Skrevet

Takk for råd❤️.. Ja, jeg prøver å leve medt mulig normalt innenfor alt annet. Drikker ikke alkohol fra før, og har en «sunn» livsstil. Men man blir jo litt noia når man hører at visse medikamenter kan påvirke, lol! 

Gjest Klokkeblomst90
Skrevet (endret)

Vet dere hvordan det er med Ibux?

Endret av Klokkeblomst90
Skrivefeil
Skrevet
40 minutter siden, Klokkeblomst90 skrev:

Vet dere hvordan det er med Ibux?

Ibux skal man ikke ta pga fertilitet. Vanskligere å bli gravid. I sv.skap skal du heller ikke ta. Google ibux og felleskatalog pasientutgave.

:)

Anonymkode: 99ec2...19f

Skrevet

Lurt å holde seg til paracet, da ibux ofte hindrer eggløsning...

Gjest Klokkeblomst90
Skrevet
5 timer siden, tutta23 skrev:

Hva man lærer😉

Skrevet
13 timer siden, tutta23 skrev:

Å si at Ibux ofte hindrer eggløsning er nok å ta litt i. Men at man burde prøve å unngå Ibux i prøvetiden stemmer ja. Men har man problemer med mye hodepine og Paracet ikke hjelper, ville jeg snakket med legen om hva man kan ta mens man prøver.

Lykke til!

Skrevet
På 29.1.2018 den 6.36, Rosmerta skrev:

Å si at Ibux ofte hindrer eggløsning er nok å ta litt i. Men at man burde prøve å unngå Ibux i prøvetiden stemmer ja. Men har man problemer med mye hodepine og Paracet ikke hjelper, ville jeg snakket med legen om hva man kan ta mens man prøver.

Lykke til!

Ibux kan så absolutt hindre eggløsning og det forskes til og med på det som et potensielt prevensjonsmiddel! Det skal heller ikke tas i graviditeten, det kan føre til spontanabort på grunn av større blødningfare generelt. http://www.side2.no/helse/avarer-kvinner-som-prver-a-bli-gravide-mot-ibux-og-naproxen/3422800021.html

Paracet er regnet som helt trygt i moderate mengder, kun langvarig bruk i svangerskapet er frarådet. 

Skrevet
3 timer siden, Ede skrev:

Ibux kan så absolutt hindre eggløsning og det forskes til og med på det som et potensielt prevensjonsmiddel! Det skal heller ikke tas i graviditeten, det kan føre til spontanabort på grunn av større blødningfare generelt. http://www.side2.no/helse/avarer-kvinner-som-prver-a-bli-gravide-mot-ibux-og-naproxen/3422800021.html

Paracet er regnet som helt trygt i moderate mengder, kun langvarig bruk i svangerskapet er frarådet. 

Ja, jeg vet at NSAIDS ikke anbefales mens man prøver. Men poenget mitt var at man ikke klusser til så mye hvis man tar en i ny og ne i prøvingen (graviditet er noe helt annet). Jeg har lest andre tråder hvor folk med kroniske sykdommer har fått klarsignal av lege av å bruke Ibux, fordi det regnes som et av de snillere NSAIDS-preparatene.

I artikkelen du linker til står det bare at Ibux var med i studien, men ingen resultater med Ibux er nevnt. Kun andre preparater blir nevnt i resultatene. Så det er forskjell på Ibux og NSAIDS i forskning. Det er godt mulig at de ønsker å forske på noen av de andre preparatene som prevensjon, men med Ibux er det nok tvilsomt.

Skrevet
På 28.1.2018 den 13.30, AnonymBruker skrev:

Snakk med lege. 

Anonymkode: 51657...441

Skrevet

Ibux er et NSAIDS preparat så det er ikke urimelig å anta at Ibuprofen vil ha lignende virkning som andre preparater i samme gruppe? Jeg er enig med deg i at man må se på studier spesifikt med Ibux for å vite om dette legemiddelet har høyere eller lavere risiko enn andre NSAIDS preparater, og at Ibuprofen ikke var inkludert i denne studien. Men før en slik studie foreligger vet man ikke noe om dette den éne eller andre veien. Studien tar for seg 10 dagers bruk. Det er mye mulig at du har rett i at man ikke klusser det så mye til om man "tar en i ny og ne", men det vet man faktisk ikke. Kanskje er det "nok" å ta det ett døgn om det faller på akkurat feil tidspunkt? Eller må man ta det flere dager i strekk? 

Jeg er enig med deg i at man vet for lite til å si med sikkerhet at Ibux kan hemme EL, og høyst sannsynlig vil det ikke bety mye om man bruker det i ett døgn. Men slik jeg ser det er det bedre å være på den sikre siden og velge Paracet om man har mulighet til det. Har man en sykdom som gjør en avhengig av NSAIDS preparater stiller det seg så klart annerledes. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...