Gå til innhold

Sammenleggbare senger: hvilke anbefaler dere?

sølvtale

Anbefalte innlegg

Er på utkikk etter sammenleggbare senger, flere stk, som tar lite plass sammenlagt slik at de kan stå i boden, beregnet til bruk når vi har gjester på besøk i ferier. Gjester blir ofte ganske lenge så en fordel at sengene er gode. Noen tips? Hadde tenkt å få tak i brukt, men vil ikke kjøpe noe som bare detter sammen , må tåle mannsvekt på 90 kg og må være trygg for 60 åringer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vil aldri anbefale slike senger! Det er noe herk å ligge på, uansett. Kjøp oppblåsbare madrasser eller lignende. Mye bedre, når man først skal sove borte. Hilsen sprek dame i 20-årene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vet jeg ikke, men en solseng med fjæring og f.eks. med en ok skumgummimadrass bruker å være ok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte en fæl på jysk til ca 800 kr i sommer sa vi skulle ha gjester. Lite stabil og fæl å ligge på, de tok av madrassen å la den direkte på gulvet. Angrer på at jeg ikke klaga....

Anonymkode: c0080...f1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har IKEA sine klappsenger. Med ekstra overmadrass. 

Vi har 160 kontinentalseng på gjesterommet, så gjestene sover stort sett her. Men har vi flere enn 2 gjester brukes klappsengene. Sengene i seg selv tar liten plass og lagres i garasjen. Madrassene legges under overmadrassen i gjestesenga (den store) for lagring. 

Nå er det stort sett barn og unge som får disse sengene, men de er stabile, med overmadrass er de gode nok for 1-2 netter. 

Anonymkode: 217c9...5ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! 

Min erfaring med oppblåsbare er at de fort tømmer seg for luft..., derfor jeg tenkte på sammenleggbare , a la solsenger, med liten madrass oppå. 

Har ganske mye/ofte besøk, spes foreldrene våre, tanter og onkler, så hadde vært kjekt å få til en løsning som ikke tar så stor plass i det daglige, men som likevel kan være komfortabelt når de kommer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du har plass til en enkeltseng, så kan du jo vurdere en stableseng eller uttrekkbar seng? Ikea har begge deler, samt også slike sammenleggbare senger. Jeg tenker nok at deres neppe er verre enn det du får andre steder, men personlig hadde jeg foretrukket en god og tjukk madrass på gulvet. 

Anonymkode: 8b8b0...f19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke det du leter etter finnes. Hovden møbler har sovesofaer med skikkelig madrass, de er dyre, men du sender ikke folk inn i ryggvondt etter besøk.  

Anonymkode: d7169...0af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...