Gå til innhold

Piffe opp hel- og halvfabrikata. Tips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, noen som har tips? :) Har en del Toro-sauser, gryterettsposer o.l. 

Anonymkode: 54f96...e8c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva har du av krydder og evt. kraft? Kraft fra vilt går utmerket også sammen med pasta- eller risretter. Litt mer pepper, paprikapulver etc. Les innholdsfortegnelsen og se der, og tilsett litt mer. Ville også tilsatt mer grønnsaker, paprika, løk, hvitløk, gulrøtter, det kommer jo helt an på hva du skal lage. Ta utgangspunkt i det som står bak posen, og tilfør mer av det. Du trenger ikke ha flere tomater i f.eks. en tomatsuppe, men kan ha i litt løk og  hvitløk og kanskje litt surret tomatpure, pluss hardkokte egg.

En ertesuppe vil bli bedre med grønnsaker, og evt. pølse eller kjøtt i. En fiskesuppe vil bli brukbar med en dæsj fløte, og evt. flere grønnsaker, litt mer fisk eller fiskeboller. Har alltid purre hjemme på kjøkkenet, det passer til omtrent alt.

• Liker 1
Skrevet

En av mine favoritter er Toro Bretagne-sausen. Steker kylling med masse løk, paprika og hvitløk, og tilsetter chili i sausen. Ekstra grønnsaker er alltid en innertier 👌🏻

Anonymkode: f7420...a48

• Liker 1
Skrevet

Jeg pleier å tilsette frosne grønnsaksblandinger fra pose til Toro gryteretter. Det blir sunnere og de smaker bedre enn det tørre som følger med. Spe på med piri piri, så blir det litt mer futt også.

Anonymkode: 2982d...d2d

Skrevet

Jeg tilsetter frisk blomkål  og en dæsj creme freshe i blomkålsuppen fra  Toro.  Når jeg lager spaghettisaus bruker jeg gjerne Toros basissaus, men tilfører hermetiske tomater, tomatpure, basilikum o.l. 

Jeg koker ofte ertesuppe.  Det er populært i familien, og greit å ha i fryseren.  Koker suppekraft på 1 røkt og 1 saltet svineskanke.  I stedet for å skrelle masse grønnsaker, kjøper jeg ferdig "Lapskausblanding" fra frysedisken hos Rema.  Så deler jeg en løk eller to i båter og har i. 

Jeg er i full stilling, så det gjelder å være rask og smart når middagen skal lages :)

Skrevet

Bare ett lite tips i tilfelle du ikke har lagt merke til det, bak på posene står det ofte tips om hva man kan ha i for å gjøre det enda bedre. Kanskje kan du ta utgangspunkt i det på noen? :) 

Anonymkode: 08130...b10

Skrevet
47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg pleier å tilsette frosne grønnsaksblandinger fra pose til Toro gryteretter. Det blir sunnere og de smaker bedre enn det tørre som følger med. Spe på med piri piri, så blir det litt mer futt også.

Har du det oppi med en gang du har i toroposen eller er det kortere koketid på grønnsakene?

Anonymkode: 4bd67...a18

Skrevet
6 timer siden, Zienna skrev:

Jeg tilsetter frisk blomkål  og en dæsj creme freshe i blomkålsuppen fra  Toro.  Når jeg lager spaghettisaus bruker jeg gjerne Toros basissaus, men tilfører hermetiske tomater, tomatpure, basilikum o.l. 

Jeg koker ofte ertesuppe.  Det er populært i familien, og greit å ha i fryseren.  Koker suppekraft på 1 røkt og 1 saltet svineskanke.  I stedet for å skrelle masse grønnsaker, kjøper jeg ferdig "Lapskausblanding" fra frysedisken hos Rema.  Så deler jeg en løk eller to i båter og har i. 

Jeg er i full stilling, så det gjelder å være rask og smart når middagen skal lages :)

Det der er jo en tomatsaus i seg selv, helt uten posen. Trenger bare å surre løk, hvitløk og chili i olivenolje først i stedet for å bruke halvfabrikata. Da vil man faktisk ende opp med en renere og bedre smak også, og det går like raskt. Jeg lager alltid pastasauser til hverdags på denne måten (som oftes vegetariske), det tar ikke mer tid enn å koke pasta.

Anonymkode: b5f10...fdc

• Liker 6
Skrevet

Jeg pleier å se bakpå hvilke krydder som er oppi, og tilsette mer av dem. Noen ganger liker jeg å ha mer syre oppi. Du kan også ha mer kraft oppi. Om det passer så kan jeg ha oppi chili. Salt er det ofte nok av, så lar være å ha oppi salte ting. 

I gryter har jeg alltid oppi mer grønnsaker. 

• Liker 1
Skrevet

Posefiskesuppe blir utrolig mye bedre med potetterninger, litt gulrot (+ evt. litt purre/gressløk/vårløk) og små fløtefiskeboller. :sikle: 

Anonymkode: 13389...1de

• Liker 2
Skrevet

Jeg orker ikke piffe opp slik mat når det er enklere å bare mekke en suppe selv.

Anonymkode: f0879...d98

• Liker 2
Skrevet
12 hours ago, AnonymBruker said:

Har du det oppi med en gang du har i toroposen eller er det kortere koketid på grønnsakene?

Anonymkode: 4bd67...a18

Jeg venter litt med å ta oppi grønnsakene, sånn at det koker med de i i 5-10 minutter. Det kjøler ganske mye ned, så det tar litt tid å varme opp igjen også. Rør om litt så ikke det på toppen er kaldt mye lenger enn det på bunnen. Hvis jeg har stekt kjøttdeig i stekepanne og ikke bare i samme gryte så pleier jeg å blande den også inn seinere enn Toroposen, siden jeg synes det er bedre når ikke den blir så utkokt.

Skrevet

De svært sjeldne gangene jeg faktisk spiser Toro-produkter, så har jeg lagt merke til at spesielt gryterettene har en slags pappaktig bismak. Det som hjelper med å få vekk denne, er å tilsette litt syre i form av sitronsaft, tomatpure, Sriracha eller HP-saus. En ts sukker eller honning hjelper også. Pleier også ha oppi masse friske grønnsaker.

• Liker 1
Skrevet

I aspargessuppe er det god med en liten boks med asparges (bruk safta som en del av væsken), og fløte i stedet for melk. Bytt også ut en del av væsken med sherry, det setter virkelig prikken over i'en!

• Liker 1
Skrevet

Bytter alltid ut melk med fløte. Bytter alltid ut margarin med meierismør. Bare dette gjør mye. 

Anonymkode: 9e054...37a

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...