Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har brukt el-test ved graviditet, og som kan dele et bilde?

925E3640-E23A-48A7-B159-C1F1F6F05971.jpeg

Anonymkode: 6e547...542

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Slik så mine ut 😊

C39F2668-7F27-42AC-8890-F38B768C5B2B.jpeg

E64744E6-CB29-43C4-AFAA-3433FECC5798.jpeg

Skrevet

En el-test vil alltid være positiv i forskjellige grader gjennom hele syklus, da kroppen produserer hormonet LH hele perioden. Derfor kan ikke el-tester brukes som gr.tester.

lykke til:)

Anonymkode: 5d523...db3

Skrevet

Leste feil 😅 Disse er ikke ved graviditet 😊

Skrevet (endret)
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

En el-test vil alltid være positiv i forskjellige grader gjennom hele syklus, da kroppen produserer hormonet LH hele perioden. Derfor kan ikke el-tester brukes som gr.tester.

lykke til:)

Anonymkode: 5d523...db3

Dette stemmer ikke. En EL-test vil påvise LH hos mange gjennom hele syklusen, men den vil derimot ikke være positiv med mindre man har EL eller kroppen prøver å få til EL. Noen kan ha flere LH-topper hvis kroppen ikke får sluppet egget.

En EL-test kan også slå positivt ut ved graviditet selv om man da har lavt LH-nivå. Grunnen til dette er at hcG og LH ligner på hverandre og testen slår ut på molekylstrukturen som de har felles.

Endret av Aryamili
Skrivefeil
Skrevet

Slik ser min EL test ut, går inn i uke 6 i morgen 😊 Vært positiv siden positiv graviditets test

437F0FFE-9A5B-4E90-AA86-4D8C715FA10C.jpeg

• Liker 1
Skrevet

Jeg er gravid, og ville egentlig bare sjekke streken på el- testen for moro skyld😁

Skrevet
1 time siden, 261010 skrev:

Slik ser min EL test ut, går inn i uke 6 i morgen 😊 Vært positiv siden positiv graviditets test

437F0FFE-9A5B-4E90-AA86-4D8C715FA10C.jpeg

Den der er jo ikke positiv da, slik ser mine ut i deler av syklusen og rett før mens. 

Anonymkode: 67bfd...f1a

Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Den der er jo ikke positiv da, slik ser mine ut i deler av syklusen og rett før mens. 

Den er positiv jo. Streken er sterkere enn teststreken. 

Anonymkode: fe04a...912

• Liker 1
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Denne er helt klart positiv. Dyppdelen er til venstre i bildet!

Skrevet

Morsomt at det er flere som har gjort dette. Da jeg mistenkte at jeg var gravid (2 uker etter positiv eggløsningstest) til jeg en eggløsningsest bare for å først sjekke at ikke det var eggløsningssymptomer jeg kjente på (hadde litt lignende stikking i magen/livmoren) og den slo ut positiv!! Jeg skjønte ikke helt og tenkte mer og mer på at jeg faktisk hadde hatt en positiv eggløsningstest to uker før (til vanlig tid) og googlet positiv+eggløsningstest+gravid og skjønte at jeg kunne være gravid. Så tok jeg en graviditetstest like etter og den var positiv :) OUL i morgen ❤

Anonymkode: 58ef0...8ec

Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Den er veldig positiv👍

Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da tror jeg ikke du vet hvordan en el test fungerer :) Den er veldig positiv...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...