AnonymBruker Skrevet 28. januar 2018 #1 Skrevet 28. januar 2018 Hadde noen venner på besøk forrige helg og lørdags kveld skulle de sette på en klesvask(deres egne klær). Jenta i forholdet kommer opp fra kjelleren og spørr om jeg ikke har tøymykner. Da ble det unntakstilstand og bort på nærmeste åpne bensinstasjon. Vet ikke hvor mye hun tømte oppi, men huset STINKET tøymykner når vasken var hengt opp til tørk. Vaskemaskina mi stinker også sterkt av tøymykner enda jeg har tatt ut såpeskuffen og vasket det godt. Mye av det hun vasket var polyesterklær i tillegg. Jeg mener, hvorfor?? Føler dere ikke klærne blir ordebtlig rene uten? Klærne blir jo seige og jævlige. Må tilføye at nevnte venninne har tre barn hvorav to av de er i barnehagealder. Er det rart at unger og folk generelt er så hardt rammet av astma for tida?? Anonymkode: 42667...6fc 24
Gjest Melis123 Skrevet 28. januar 2018 #2 Skrevet 28. januar 2018 Jeg elsker lukten av tøymykner😊 hva som foregår oppi hodet mitt blir et veldig omfattende spørsmål🤣 aldri opplevd at klærne mine blir seige av den grunn.
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2018 #3 Skrevet 28. januar 2018 Tøymykner er jo tull. Jeg sluttet å bruke det for flere år siden. Venninna di burde venne seg av med det hun også. Anonymkode: d0a6c...f40 26
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2018 #4 Skrevet 28. januar 2018 Jeg elsker lukten 😂 men nå bruker jeg ikke veldig mye da, tømmer ikke oppi til kammet er fult akkurat. Anonymkode: 284c7...8fd 5
Brunhilde Skrevet 28. januar 2018 #5 Skrevet 28. januar 2018 Jeg bruker stort sett ikke tøymykner, bortsett fra når jeg vasker fleece og superundertøy. Det blir så elektrisk. Ellers syns jeg alt av tøy både lukter og føles bedre uten tøymykner, så selv om jeg alltid har en flaske i skapet, så varer den i minst fem år. 4
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2018 #6 Skrevet 28. januar 2018 Aldri skjønt det heller, klær bør skylles i vann ikke i det skvipet. Stinker gjør det også. Anonymkode: b4298...f11 10
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2018 #7 Skrevet 28. januar 2018 Fint at dere elsker det, men hva med å ta litt hensyn til folk rundt dere.jeg er ikke luktømfintlig overhodet men får seriøst vondt i hodet av å sitte ved siden av folk som åpenbart har dynket tøyet sitt i tøymykner... Anonymkode: 42667...6fc 7
Gjest Blondie65 Skrevet 28. januar 2018 #8 Skrevet 28. januar 2018 Jeg bruker tøymykner på klær som blir elektriske eller som skal henges opp til tørk. Men den er selvsagt parfymefri. Jeg synes også tøymykner lukt er direkte kvalmt.
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2018 #9 Skrevet 28. januar 2018 Forferdelig lukt! Jeg har noen i familien som bruker det, i tillegg til parfyme. Jeg så sykt vondt i hodet hver gang hun kommer på besøk. Anonymkode: 17234...44a 4
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2018 #10 Skrevet 28. januar 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Fint at dere elsker det, men hva med å ta litt hensyn til folk rundt dere.jeg er ikke luktømfintlig overhodet men får seriøst vondt i hodet av å sitte ved siden av folk som åpenbart har dynket tøyet sitt i tøymykner... Anonymkode: 42667...6fc Skal jeg slutte å bruke parfyme også kanskje? Å kanskje la være å kose med dyrene mine før jeg går ut i tilfelle jeg treffer på noen hyperallergiske? Er man ute i det offentlige rom så kan man ikke stille krav til hva andre folk skal ha på seg. selv om jeg personlig blir kvalm av kjerringer som dynker seg i parfyme som lukter kattepiss så km jeg ikke gå bort til dama å be henne om å gå hjem å dusje. Hver gang jeg skal til mamma lar jeg være å bruke parfyme eller såper med sterk lukt da hun reagerer veldig på det, men om jeg treffer på en fremmed på bussen som ikke tåler den lille spurten med parfyme jeg har hatt på meg så er det faktisk ikke mitt problem. Anonymkode: 284c7...8fd 29
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2018 #11 Skrevet 28. januar 2018 Å enig! Har en kollega som stinker tøymykner. Får hodepine av det. Anonymkode: ffd78...530 5
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2018 #12 Skrevet 28. januar 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Skal jeg slutte å bruke parfyme også kanskje? Å kanskje la være å kose med dyrene mine før jeg går ut i tilfelle jeg treffer på noen hyperallergiske? Er man ute i det offentlige rom så kan man ikke stille krav til hva andre folk skal ha på seg. selv om jeg personlig blir kvalm av kjerringer som dynker seg i parfyme som lukter kattepiss så km jeg ikke gå bort til dama å be henne om å gå hjem å dusje. Hver gang jeg skal til mamma lar jeg være å bruke parfyme eller såper med sterk lukt da hun reagerer veldig på det, men om jeg treffer på en fremmed på bussen som ikke tåler den lille spurten med parfyme jeg har hatt på meg så er det faktisk ikke mitt problem. Anonymkode: 284c7...8fd Ikke vær så nærtagen, da! Det er tydeligvis ikke deg det gjelder, dersom du bare bruker litt parfyme. Det er gjerne de som tømmer hele flasken som plager andre. Jeg bruker selv parfyme, men holder meg til halv sprut, spredt over hele kroppen. Anonymkode: 17234...44a 3
Guppy88 Skrevet 28. januar 2018 #14 Skrevet 28. januar 2018 (endret) Vet at det ikke var det du spurte om, men... de var hos deg én helg, og de satte på en klesvask?!?! Det var rart... synes jeg. Endret 28. januar 2018 av Guppy88 7
Cata Skrevet 28. januar 2018 #15 Skrevet 28. januar 2018 Kan ikke svare på spørsmålet, men jeg deler forundringen. Har prøvd vanlig tøymykner på håndklær noen ganger (før jeg fikk tørketrommel) i håp om at de skulle bli litt mykere. Det ble de ikke. I stedet stinket de... Siste gang jeg prøvde måtte jeg vaske håndklærne tre ganger (jepp, jeg talte) før den vemmelige lukta var vekk. Flasken med resten av mykneren ble donert til søppelfyllinga... Det ironiske er at jeg bruker faktisk litt tøymykner pr. i dag når jeg vasker håndklær og sengetøy. Da bruker jeg en liten dose av tøymykneren fra Durance. Den er mild og avgir bare en svak duft som jeg synes er god. Bruker uparfymert vaskepulver så en liten dæsj duft kan jeg ha på den type tøy. 5
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2018 #16 Skrevet 28. januar 2018 20 minutter siden, Nerine_ skrev: Klær blir stive og ekle uten. Ikke mine. Mulig du bør sjekke om maskinen må byttes ut eller om du bruker feil program. Kan hende du overdriver vaskepulver også, da vil det bli stivt. Anonymkode: ffd78...530 10
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2018 #17 Skrevet 28. januar 2018 Er det rart det blir krig i verden.. Anonymkode: 755c4...50d 4
FantasDick Skrevet 28. januar 2018 #18 Skrevet 28. januar 2018 Jeg elsket tøymykner tidligere - så sluttet jeg å røyke. Nå bruker jeg det kun på elektriske klær, men bare parfymefri og en bitteliten dæsj. Har tørketrommel. 4
Nerine_ Skrevet 28. januar 2018 #19 Skrevet 28. januar 2018 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke mine. Mulig du bør sjekke om maskinen må byttes ut eller om du bruker feil program. Kan hende du overdriver vaskepulver også, da vil det bli stivt. Anonymkode: ffd78...530 Vaskemaskinen er ny, og jeg bruker mindre vaskepulver enn det som står på pakken. Du syns ikke dine klær er stive i forhold til hva du foretrekker. Jeg foretrekker tøy vasket med litt tøymykner.
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2018 #20 Skrevet 28. januar 2018 Jeg liker tøymykner. Hva foregår opp i hodet til de som absolutt må prakke på andre egne preferanser? Anonymkode: 90d34...a67 16
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå