Gå til innhold

Hjelpestønad

Fremhevede innlegg

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:
  •  

• Er en del ting. For eksempel må samboer passe på ovner, komfyrer osv da jeg ofte glemmer å skru de av. Han må "sosialisere" meg med å nærmest tvinge meg ut, motivere osv. Han inviterer også til middag hos oss og planlegger rundt dette sånn at jeg ikke får leve helt isolert som jeg egentlig syns er det letteste.

• Han tar meg med på treningssenter da isolasjonen min har gjort meg overvektig. Jeg klarer ikke gå ut av huset alene, så han må alltid være med på møter, nav, lege, tannlege, kommunen osv. Jeg klarer ikke snakke i telefonen, så han må ringe rundt for meg og ta telefonen når det ringer. Jeg trenger mye hjelp til å tolke forskjellige sosiale situasjoner og bli fortalt hva folk mener og hva ting betyr. Jeg får ofte angstanfall på natten med høy puls og svimmelhet som holder han våken fordi han må roe meg ned.

• Når jeg er i en depresiv periode er jeg nærmest sengeliggende, da bruker han tid på å motivere meg opp av senga, legger fram klær og påminner meg om personlig hygiene. Jeg er heller ikke særlig flink på kjøkkenet pga dårlig finmotorikk som gjør at jeg ofte skjærer meg når jeg kutter opp maten. Maten han lager må være "sånn og sånn" da jeg ikke klarer å spise noe med for eksempel klumper eller "rar" konsistens.

• Noen ganger må han gå tidligere fra jobb om det har skjedd noe uforventet med meg som gjør meg veldig opprørt eller at han må droppe jobb fordi jeg skal på et møte eller lignende. Han hjelper meg med selvstedighetstrening, prøver ihvertfall og trene på det sosiale. Må passe på at jeg tar medisin. Mye tid på renhold fordi jeg er redd bakterier og har tvangstanker. Jeg kan ikke oppholde meg i et rom jeg mener er rotete eller møkkete selv om samboer mener rommet er helt normalt. Mye vasking av klær og sengetøy pga samme grunn. 

Så ja, dere skjønner kanskje hvorfor det er flaut å fortelle dette til fastlegen. Tror dere det holder til å få hjelpestønad? 

Anonymkode: eab08...378

Men du er da ikke ts?

Anonymkode: 2eadb...74a

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Men du er da ikke ts?

Anonymkode: 2eadb...74a

Jo, annen PC. 

Anonymkode: 38d32...a59

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...