Gå til innhold

Hva skjer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skrev en del med en fyr. Vi skrev en mld daglig  i noen uker, hadde veldig god kjemi og lik humor og syn på ting. Alt fløyt veldig bra, passe intensitet på meldingene, bra innhold (ikkenoe tull, vi bare fant tonen liksom), og så sier han jo en dag at han gjerne tar en kaffe *på onsdag* for å snakke mer. Jeg skrev at jeg  hadde veldig lyst til det. Men at jeg ikke kunne ikke på onsdag. Jeg kunne derimot få det til i slutten av neste uke. 

Etter det svarte han ikke mer?!

jeg venta liksom da på en melding med ok, i slutten av neste uke da passer det for meg på torsdag.  F.eks. Og uansett hans tur til å sende mld eller respondere på det jeg skrev. 

Så kom *slutten av neste uke* og jeg hørte ikke noe.

hva skjer? Er det jeg som burde kommer med et mer konkret forslag? Burde jeg tatt kontakt *i slutten av neste uke* for å foreslå en tid? Ble det for vagt og for langt frem i tid det jeg skrev? Men jeg skrev jo at jeg hadde veldig lyst.. Og det var en positiv melding. Jeg hadde bare mye på planen de dagene og får litt panikk når noen ber meg ut og trenger litt tid på gjøre meg klar for det mentalt:P

er det innafor å sende en ny melding nå etter litt tid og spørre om han fortsatt har lyst å drikke kaffe og prate? 

Eller betyr dette at han ikke vil likevel? Og jeg må bare glemme dette..

føler det er litt rart og har ikke helt lyst å gi han opp før jeg har prøvd en gang til hvertfall 

Anonymkode: 5b74b...59e

Videoannonse
Annonse
Gjest Fillerista
Skrevet

Hvis du først kunne over en uke etter at han foreslo, så tipper jeg det er der skoen trykket. Fremstår som ganske uinteressert hvis du ikke "kan" møtes på over en uke. Da hadde ikke jeg giddet å mase videre heller.

Gjest Catalina Culès
Skrevet

He's Just Not That into You

Skrevet
6 minutter siden, Inkognito A skrev:

Hvis du først kunne over en uke etter at han foreslo, så tipper jeg det er der skoen trykket. Fremstår som ganske uinteressert hvis du ikke "kan" møtes på over en uke. Da hadde ikke jeg giddet å mase videre heller.

Enig i denne. Ville ha gitt det Ett forsøk til, foreslå en kaffedate for han. Svarer han ikke er det eneste du kan gjøre er å gå videre. 

Ønsker du å date samtidig som du har mye annet på planen, er du nødt til å prioritere. Hadde jeg også følt meg nedprioritert så ville jeg sluttet å ta kontakt... 

-mann 

Anonymkode: 3893b...428

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enig i denne. Ville ha gitt det Ett forsøk til, foreslå en kaffedate for han. Svarer han ikke er det eneste du kan gjøre er å gå videre. 

Ønsker du å date samtidig som du har mye annet på planen, er du nødt til å prioritere. Hadde jeg også følt meg nedprioritert så ville jeg sluttet å ta kontakt... 

-mann 

Men jeg svarte jo positivt og sa også at jeg hadde veldig lyst. Og sa jo at jeg kunne senere nettopp for at han ikke skulle tro at jg bare sa at jg hadde lyst for å være hyggelig, men skjønner at jeg kanskje burde vært mer konkret? 

jeg forstår også at man må prioritere å møtes oftere osv men dette er jo snakk om første møte. Annerledes om man hadde møttes noen ganger-da kunne man følt seg nedprioritert.

men ja. Jeg freaka nok litt ut og taklet ikke å møtes såpass spontant. 

Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men jeg svarte jo positivt og sa også at jeg hadde veldig lyst. Og sa jo at jeg kunne senere nettopp for at han ikke skulle tro at jg bare sa at jg hadde lyst for å være hyggelig, men skjønner at jeg kanskje burde vært mer konkret? 

jeg forstår også at man må prioritere å møtes oftere osv men dette er jo snakk om første møte. Annerledes om man hadde møttes noen ganger-da kunne man følt seg nedprioritert.

men ja. Jeg freaka nok litt ut og taklet ikke å møtes såpass spontant. 

Det som er med oss gutter/menn er at vi må ha det konkret og direkte. Vi er (I alle fall de fleste av oss) dårlig å ta hint eller "lese mellom linjene". Så da er det bare å være direkte om at du trenger tid for å forberede deg mentalt. Det er det du kan gjøre, om han velger å vente eller ikke er da den sjansen du må ta. Og akseptere utfallet av. 

Går det ikke din vei, gå videre. Det er slik datingen i Norge er... 

-mann 

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det som er med oss gutter/menn er at vi må ha det konkret og direkte. Vi er (I alle fall de fleste av oss) dårlig å ta hint eller "lese mellom linjene". Så da er det bare å være direkte om at du trenger tid for å forberede deg mentalt. Det er det du kan gjøre, om han velger å vente eller ikke er da den sjansen du må ta. Og akseptere utfallet av. 

Går det ikke din vei, gå videre. Det er slik datingen i Norge er... 

-mann 

Var jo ikke akkurat noe hint men direkte "jeg har lyst, kan ikke da du foreslår men kan neste uke". 

men jeg skjønner at han da kanskje venta på et mer konkret forslag. Som; jeg kan ikke da men jeg kan på tirsdag. Typ.

forstår jeg riktig?

men jeg venta egebtlig på en respons fra han først:p

Skrevet

Det hørtes litt rart ut. Har ikke folk forståelse for at folk kanskje kan ha det travelt eller andre planer? Det er rimelig spesielt å føle seg nedprioritert etter å ha fått avslag på første møte, men personen skriver at de har veldig lyst og kommer med tidspunkt for når det passer bedre. 

Da hadde det normale vært å skrive noe sånt som "ok, hvilken dag tenker du da?" eller noe sånt. 

Det virker barnslig og egoistisk om man føler seg nedprioritert på grunn av noe sånt. Det hadde vært noe helt annet om du hadde avslått gang på gang, men en gang? 

Men det kan jo være andre grunner til at han ikke svarte også. 

Skrevet
3 minutter siden, Elaine Marley skrev:

Det hørtes litt rart ut. Har ikke folk forståelse for at folk kanskje kan ha det travelt eller andre planer? Det er rimelig spesielt å føle seg nedprioritert etter å ha fått avslag på første møte, men personen skriver at de har veldig lyst og kommer med tidspunkt for når det passer bedre. 

Da hadde det normale vært å skrive noe sånt som "ok, hvilken dag tenker du da?" eller noe sånt. 

Det virker barnslig og egoistisk om man føler seg nedprioritert på grunn av noe sånt. Det hadde vært noe helt annet om du hadde avslått gang på gang, men en gang? 

Det er det jeg tenker også. Men kan jo forstå om han synes det var et defensivt og tenkte det var min jobb å foreslå noe mer konkret da.

men ja, det du skriver er det som gjør at jg ikke skjønner greia heller

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er det jeg tenker også. Men kan jo forstå om han synes det var et defensivt og tenkte det var min jobb å foreslå noe mer konkret da.

men ja, det du skriver er det som gjør at jg ikke skjønner greia heller

Ja, det kan hende, men folk har jo et liv og når man foreslår møte innen noen få dager så tenker jeg at det er rart å ikke ha forståelse for at det ikke passer. 

Jeg tenker også at om han hadde vært interessert så hadde han faktisk spurt. 

Skrevet

Jeg ville tenkt at da var det ikke akuratt så viktig for han og at han egentlig ikke ville. Hadde ikke giddet å skrive noe mer med han.

Anonymkode: 3f841...d17

Skrevet
44 minutter siden, Elaine Marley skrev:

Ja, det kan hende, men folk har jo et liv og når man foreslår møte innen noen få dager så tenker jeg at det er rart å ikke ha forståelse for at det ikke passer. 

Jeg tenker også at om han hadde vært interessert så hadde han faktisk spurt. 

Hvorfor spørre i utgangspunktet da liksom? Og vi hadde jo melda en stund og det var ikke noe sånn som spør om å møtes kjapt og følelsen av ø spørre alle man chatter med liksom. Rart.

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor spørre i utgangspunktet da liksom? Og vi hadde jo melda en stund og det var ikke noe sånn som spør om å møtes kjapt og følelsen av ø spørre alle man chatter med liksom. Rart.

Jeg syns det virker som han bare ville sjekke om du sa ja eller ikke, for å få en bekreftelse , at han egentlig ikke syns det var så viktig men ville bare sjekke om han hadde "vunnet jakten".

Anonymkode: 3f841...d17

Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, si det. Jeg synes også at det er litt rart. 

Gjest Fillerista
Skrevet
2 timer siden, Elaine Marley skrev:

Tror du tillegger meg og andre som har skrevet dette litt sterke følelser. Jeg ville ikke ha tvilt på at hun hadde det travelt og jeg ville ikke ha følt meg nedprioritert. Jeg ville nok bare ha blitt litt likegyldig.

Forutsatt at jeg ikke var superinteressert og ville ha satt himmel og jord i bevegelse for å få henne. Men da hadde kjemien vært så god at vi hadde møttes på den onsdagen uansett :)

Skrevet (endret)
58 minutter siden, Inkognito A skrev:

Tror du tillegger meg og andre som har skrevet dette litt sterke følelser. Jeg ville ikke ha tvilt på at hun hadde det travelt og jeg ville ikke ha følt meg nedprioritert. Jeg ville nok bare ha blitt litt likegyldig.

Forutsatt at jeg ikke var superinteressert og ville ha satt himmel og jord i bevegelse for å få henne. Men da hadde kjemien vært så god at vi hadde møttes på den onsdagen uansett :)

Nå var det ikke du som skrev det. 

Jeg synes det er noe av dette som er feil med nettdating. Man må være superinteressert for å gi noen en sjanse, og det er forresten bare tull at om kjemien hadde vært så god så hadde man uansett møttes på onsdagen. Nei, ikke nødvendigvis. Om man har det travelt og for eksempel mye på jobb så tar man seg ikke fri for å møte noen når man har tid senere. 

Dessuten, så vet man ikke alltid om man er superinteressert når man bare har skrevet med noen. Altså, må man møte dem. 

Men det er kanskje ikke så rart at folk ikke finner seg noen på nettdating dersom man blir likegyldig og føler seg nedprioritert etter et enkelt avslag, som ikke engang egentlig var et avslag. Fordi man kan jo alltids finne seg noe bedre, kan man ikke? 

Endret av Elaine Marley
Gjest Fillerista
Skrevet
18 minutter siden, Elaine Marley skrev:

Nå var det ikke du som skrev det. 

Jeg synes det er noe av dette som er feil med nettdating. Man må være superinteressert for å gi noen en sjanse, og det er forresten bare tull at om kjemien hadde vært så god så hadde man uansett møttes på onsdagen. Nei, ikke nødvendigvis. Om man har det travelt og for eksempel mye på jobb så tar man seg ikke fri for å møte noen når man har tid senere. 

Dessuten, så vet man ikke alltid om man er superinteressert når man bare har skrevet med noen. Altså, må man møte dem. 

Men det er kanskje ikke så rart at folk ikke finner seg noen på nettdating dersom man blir likegyldig og føler seg nedprioritert etter et enkelt avslag, som ikke engang egentlig var et avslag. Fordi man kan jo alltids finne seg noe bedre, kan man ikke? 

Greit nok. Det er mye som er feil med nettdating, helt enig. Glad jeg er ferdig med det. Men når jeg har brukt det har jeg spilt etter "reglene", ikke forsøkt å endre de. Én regel jeg har fulgt er at jeg vet jeg ikke skiller meg nok ut i mengden til å ha det for travelt for henne når hun vil møtes. Så klart hun alltids kan finne seg en bedre, neste kjekkas som sjarmerer på meldinger er maks. ti sveip unna. Så ja, hvis kjemien er der setter jeg av noen timer uansett hvor hektisk jeg har det. Og det har jeg vært borti flere jenter som har gjort også. Så det er nok ikke tull.

Skrevet
16 minutter siden, Inkognito A skrev:

Greit nok. Det er mye som er feil med nettdating, helt enig. Glad jeg er ferdig med det. Men når jeg har brukt det har jeg spilt etter "reglene", ikke forsøkt å endre de. Én regel jeg har fulgt er at jeg vet jeg ikke skiller meg nok ut i mengden til å ha det for travelt for henne når hun vil møtes. Så klart hun alltids kan finne seg en bedre, neste kjekkas som sjarmerer på meldinger er maks. ti sveip unna. Så ja, hvis kjemien er der setter jeg av noen timer uansett hvor hektisk jeg har det. Og det har jeg vært borti flere jenter som har gjort også. Så det er nok ikke tull.

Nei, men det kan være tull at det nødvendigvis er sånn. Det kommer helt an på. 

Og det at man tror at man skal man finne seg noe bedre er også noe av det som er feil med nettdating. 

Jeg bare synes det er rart å avskrive noen totalt på grunn av en, i mine øyne, filleting, men det kan jo være andre grunner til at han ikke svarte så dette blir vel bare spekulering. 

Skrevet
2 timer siden, Inkognito A skrev:

Selvfølgelig vet man ikke om man er så interessert at man vil sette himmel og jord i bevegelse med noen man ikke har møtt enda. Men siden han faktisk spurte om å treffes etter en pågående lang samtale med god tone så må man jo anta at det er en lyst til å treffes. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...