Gå til innhold

Askøy erfaringer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannens jobb er flyttet til Askøy utenfor Bergen, og vi vurderer å flytte dit. Kunne sett i Bergen også, men Askøy ser ut til å være billigere, så da prøver vi kanskje der først. 

Men, vi er begge fra en annen kant av landet og kjenner ingen i området. Er det er bra sted å bo? Hvor på øyen bør vi se etter? Er det store forskjeller på hvordan det er å bo de forskjellige stedene? Er det lett å bli kjent med folk der? 

Håper på noen svar! 

Anonymkode: 49c4b...a6e

Videoannonse
Annonse
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mannens jobb er flyttet til Askøy utenfor Bergen, og vi vurderer å flytte dit. Kunne sett i Bergen også, men Askøy ser ut til å være billigere, så da prøver vi kanskje der først. 

Men, vi er begge fra en annen kant av landet og kjenner ingen i området. Er det er bra sted å bo? Hvor på øyen bør vi se etter? Er det store forskjeller på hvordan det er å bo de forskjellige stedene? Er det lett å bli kjent med folk der? 

Håper på noen svar! 

Hei!

Jeg har flyttet nå , men bodde på Askøy i mange år for noen år siden. Det er et kjempefint sted å bo. Dere kunnet ikke funnet et bedre område rundt Bergen når dere først skal bosette dere der. Nydelige omgivelser og kort vei inn til byen, gode båt og bussforbindelser. Om jeg skulle bosatt meg ville jeg nok sett på områder som Kleppestø, som er på en måte sentrum på øya hvor du finner sentrene og slikt. Strusshamn er fint. Florvåg og ut mot Erdal likeså. Men personlig ville jeg ikke reist lenger ut på øya enn det. Jeg holder nok en knapp på Strusshamn og kleppestø om dere kunne velge fritt, selv om prisene der selvsagt er noe høyere enn det dere vil finne enda lenger ut på øya. Uansett får dere mye for pengene på Askøy i sammen likning med mange andre steder. Strusshamn har kanskje en av de bedre barneskolene etter min mening, om det skulle være viktig.

Det er lett ¨å bli kjent med folk på vestlandet. Det er et veldig direkte og likefremt folkeslag. Vi fikk oss raskt venner der i hvert fall. En må bare våge å være litt direkte tilbake, vestlendinger liker stort sett det. (her jeg bor nå  derimot er det mye vanskeligere kan jeg love deg. Folkeslag er virkelig forskjellige)

Og bergen er en nydelig by som jeg virkelig savner. Dere er heldige og kan bare glede dere. Lykke til med flytteprosessen og bare spør om det er noe mer du lurer på.

Anonymkode: 48cc0...e18

• Liker 2
Skrevet

Tusen takk for veldig bra svar! Det skal jeg gjøre! 

Ts

Skrevet

Hvor jobber du hen? Om du jobber på andre siden av askøybroen, vit at trafikken er et helvete i rushet. Køen står i stampe fra Askøy til byn om morgenen, og i motsatt retning om ettermiddagen. Om du jobber i byn kan du ta hurtigbåt, men om du må kjøre/ta buss, er det et helsike.

Anonymkode: 74c31...7f6

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...