Gå til innhold

Venn med et umettelig behov for å framstå perfekt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun er veldig opptatt av å nevne at barnet hennes ligger langt fremme i utviklingen, at hun får ting gratis, er venner med de "populære", and the list goes on..

Hun ser på meg som et offer, ved å fortelle om rykter våre "bekjente" har sagt til henne om meg osv. Hun er også kvass mot meg og kverulerer/vender og vrir på alt jeg sier. Ute er hun en skuespiller med en gang, hvor jeg ikke eksisterer blant våre felles bekjentskaper. Veldig opptatt av å trykke meg ned, selv om jeg driter en lang mars i hersketeknikkene. 

Jeg og hun er i utgangspunktet på samme nivå med lik bakgrunn. Vi har begge blitt mobbet tidligere. Forskjellen nå er at hun er livredd for å stå utenfor, og målet er helt klart å henge med de frekke populære. 

Har begrenset min kontakt med hun forlengs, men hun vil likevel omgås meg i ny og ned. Og da er hun veldig opptatt av å lage seg et bilde om hvor vellykket hun er sosialt:fnise: Hun leser opp høyt tekstmeldinger, hvor hun inviteres både hit og dit. Good for her, tenker jeg. Men så slår det meg at hun stadig vekk er opptatt av å nevne om alle sine forbindelser. 

Når jeg og mannen møter henne ute på div. arrangementer lokalt, så sitter hun aldri ved det samme bordet som sine påståtte "venner". Nei. Hun står der utenfor sammen med sin mann og barnet deres, mutters alene og utenfor.. Det kommer heller ingen bort til henne for å prate. Noe som ikke stemmer med det bildet hun prøver å gi meg av henne..

Hvorfor gjør hun dette overfor meg, og hva kan være hennes motivasjon? 

Anonymkode: bc054...66a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mest sannsynlig har hun ekstremt dårlig selvtillitt og er ekstremt usikker og prøver derfor å gjøre seg selv "bedre" enn hun egentlig er. Slike mennesker er det egentlig synd på (selv om det kan være ganske slitsomt å være rundt dem) og som venninne bør du prøve å hjelpe henne til å se at hun er god nok akkurat som hun er.

Skrevet
36 minutter siden, Sirah skrev:

Mest sannsynlig har hun ekstremt dårlig selvtillitt og er ekstremt usikker og prøver derfor å gjøre seg selv "bedre" enn hun egentlig er. Slike mennesker er det egentlig synd på (selv om det kan være ganske slitsomt å være rundt dem) og som venninne bør du prøve å hjelpe henne til å se at hun er god nok akkurat som hun er.

Så, hvilken rolle har jeg for henne? Hvorfor er hun ute etter å behandle meg som hun gjør?

Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så, hvilken rolle har jeg for henne? Hvorfor er hun ute etter å behandle meg som hun gjør?

Mest sannsynlig ser hun opp til deg og ønsker å fremstå bedre enn du er for at du ikke skal se ned på henne. Så skjønner hun ikke at det hun gjør blir veldig feil.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...