Gå til innhold

Hvis dere kvinner virkelig støttet likestilling

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så hadde dere også kunnet være sammen med menn som har dårligere betalt enn dere, har lavere sosial status, arbeidsledige/uføre, er lavere enn dere og generelt er på et lavere nivå enn dere. Dere skal kunne akseptere at dere forsørger mannen på lik linje som at menn forsørger kvinnen.

Men nei, dere skal bare ha fordelene av likestilling. Når det gjelder menn så kan dere bare ha "kremen"; de beste.

Hvorfor er menn så mye mer tilbøyelig til forsørge kvinnen, enn motsatt..? Det er forsåvidt lov å ha preferanser, men styres kvinnen i større grad av instinkter?

Menn ser ikke på kvinner som er arbeidsledige eller uføre som noen problem, nødvendigvis. De trakter etter til dels utseende, men aller mest personlighet. For kvinner er så uendelig mange ting viktige. Menn har så mange arenaer de skal prestere på, og jeg tror ganske klart at feminisme fører til at mange menn bukker under og tar sitt eget liv. De når ikke opp.

Liker dere kvinner tanken på at dere er med på å ta menns liv?

Anonymkode: eace8...8c9

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tsk, jeg har forsørget mannen min i 6 år nå. Han har null inntekt. Går helt fint det.

Anonymkode: e8d1b...588

• Liker 4
Skrevet

Tja, jeg (k26år) ser etter en mann som har en jobb (uavhengig av inntekt, bare han gjør noe), ser etter hva jeg liker utseene messig (som kan beskrives som litt typisk nerd, og ikke den generelle "pretty boy" look), jeg ser etter en som er snill og omsorgsfull.

Om jeg ender opp med å tjene mer en ham, so what...? Sosial status, so what...? Om han ikkkr har to mastergrader som meg, so what!? Så lenge jeg liker ham :) 

Anonymkode: 66b9f...87e

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tja, jeg (k26år) ser etter en mann som har en jobb (uavhengig av inntekt, bare han gjør noe), ser etter hva jeg liker utseene messig (som kan beskrives som litt typisk nerd, og ikke den generelle "pretty boy" look), jeg ser etter en som er snill og omsorgsfull.

Om jeg ender opp med å tjene mer en ham, so what...? Sosial status, so what...? Om han ikkkr har to mastergrader som meg, so what!? Så lenge jeg liker ham :) 

Kan legge til at jeg nesten synes et fagbrev er mer tiltrekkende på en mann enn høyere utdanning 😍

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så lenge jeg liker ham :) 

Oversatt fra kvinnesk: så lenge mine venninner er sjalu på meg for at jeg er sammen med han.

Anonymkode: d8e90...5f2

Skrevet

Ja, men han må kunne forsørge seg selv. Jeg før ikke på et voksent menneske.

Derimot hvilken bakrunn/sosiøkonomisk status gan har, alder eller utdannelse bryr jeg meg ikke om. 

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Oversatt fra kvinnesk: så lenge mine venninner er sjalu på meg for at jeg er sammen med han.

Anonymkode: d8e90...5f2

Hater at folk alltid skal oversette hva kvinner sier :dry: heg deiver aldri med slik, sier alt jeg mener, rett ut! 

Er alltid greit om mine venninner synes han er hyggelig, men aldri om jeg trenger at de skal være sjalu på meg! Lever da ikke i en såpe opera da! :angry:

• Liker 4
Skrevet

Du tror ikke det kan være andre grunner til at du ikke får deg dame da? Du kan jo f.eks. prøve å komme deg litt ut, og slutte å lage kvinnefiendtlige innlegg på kvinneguiden. 

Kvinner bryr seg ikke så mye om lønn og sosial status som mennene på kvinneguiden later til å tro. Men de fleste vil gjerne ha en mann som er vennlig, omsorgsfull og interessant å prate med.

Anonymkode: 4c37d...b72

• Liker 7
Skrevet

Kjære deg, du må komme deg ut blant folk generelt, meld deg på et kurs i noe du har lyst til å gjøre eller noe, så ser du at vi ikke er så ille som du skal ha det til.

Det er ikke sunt å sitte inne å grave seg ned i så mye negative tanker og det gjør deg ikke noe godt.

Nå har jeg tidligere forsørget mannen i en periode og han hadde ikke fast jobb da vi møttes, men vi har da holdt sammen i snart ti år likevel. Det var jeg som tjente mest inntil for ca ett år siden. 

Mitt tips til deg: Dersom du er mindre pen, uføretrygdet, arbeidsledig, lav, ikke fikk fullført utdannelsen din osv, så har du fortsatt et par kort igjen og det er:

Vær hyggelig med alle! 

Bli skikkelig flink til noe (noen damer lar seg gjerne fascinere over menn som er veldig gode på et eller flere områder, enten det er å lage mat, spille gitar, fotografere, historie, fugletitting, eller noe helt annet. Menn som er levende opptatt av noe, blir gjerne ekstra tiltrekkende men dette gjelder ikke dersom en f.eks er levende opptatt av å bruke tiden på å skrive bitre innlegg på kg, eller skule på naboen). 

Jeg håper det går bedre med deg snart. 

• Liker 6
Skrevet (endret)

Det er ikke sånn som du skriver  , det er bare noe du har fått for deg . Det er nok helt andre grunner til at du ikke får kjæreste og føler at noe med samfunnet tar livet ditt .

Egentlig så er alt du skriver feil, menn går etter utseende ikke personlighet, alle gangene det har vært tatt opp her om uføre kvinner så sier mennene nei, alle gangene det har vært tatt opp kvinner som går på nav så sier mennene nei for de vil ikke forsørge kvinnen. Syke kvinner er utelukka for veldig mange, de aller fleste menn fordi de vil ha en aktiv jente som er frisk nok til  å bli med på trening, er mye med venner og ikke sitter hjemme hele dagen.

Men når vi ser på kvinner så kjenner jeg flere kvinner enn menn som har hovedinntekten i familien og flere kvinner enn menn som er sammen med en arbeidsløs partner uten inntekt de må forsørge, selv forsørger jeg samboeren min, og når syke menn er tema så sier kvinner stort sett at det ikke er noe hindring at han er for syk til å jobbe så lenge han er frisk nok til å bli med på butikken  , ha sex av og til og greie å være en pappa.

Det som du skriver om at du mener feminismen tar mange manneliv, så er det ikke feminismen sin feil at verden og det norske samfunnet over hundrevis av år har blitt formet av patriarkatet (som feminismen vil ha slutt på) som har skyld i at disse kjønnsrollene du mener tar liv i det hele tatt er formet , altså at mannen liksom skal tjene mest og forsørge familien og ha status og alt det der. Det er jo ikke feminismen som har indoktrinert samfunnet til sånne type gammeldagse normer, det er patriarkatet, og feminismen kjemper jo i mot nettopp dette så om noe så bør du jo bli feminist sånn at de holdningene og forventningene fader mer og mer ut, og kvinner får samme lønn som menn sånn at det lettere lar seg gjøre at kvinnen også har midler til å forsørge hele familien om mannen skulle tjene dårlig eller være for syk til å jobbe.

Kvinner flest vil bare ha en mann som er snill, tiltrekkende og flink med barn. Status og inntekt betyr ingenting så lenge man har råd til mat på bordet og å oppdra barn og gi barna det de trenger for en sunn oppvekst, og kanskje råd til en ferie i ny og ne.

Det at enkelte menn tar livet sitt fordi de føler at de ikke strekker til er pga patriarkatet, det som feminismen jobber i mot - så du bør engasjere deg i feminisme og spre feministisk budskap for å ta del i å minske disse forventningene til menn og kjønnsroller og gjør at noen menn føler de ikke strekker til. Men du må heller ikke glemme at ethvert individ har ansvar for eget liv, så å ta en utdannelse og gjøre en innsats for å få en fin CV så man får en bra jobb med tiden osv er vesentlig for alle enten man er mann eller kvinne, er man syk så er det såklart ikke noe å få gjort med det, og man er ikke et dårligere menneske fordet, men når man skylder på viktige og positive innvirkninger på samfunnet som gagner alle kjønn så viser man en veldig dårlig holdning. Det fører ingensted å rette frustrasjonen sin mot uskyldige, bruk heller energien på å engasjere deg i aktivt feministisk arbeid så vil samfunnet bli mye bedre for både deg og meg og våre sønner og døtre :)

Endret av malen93
  • Liker 6
Skrevet

Hva er det du snakker om nå??

Er overraskende mange kvinnehatere på kvinneguiden🙄

Anonymkode: 7e0de...f65

• Liker 1
Skrevet

TS, ut i fra trådene du starter virker det ikke som om du har det så godt med deg selv. Hva med å gå litt i deg selv og egen bitterhet, i stedet for å ta alt ut på kvinner her inne? Hvis du skifter fokus til å være positiv og vennlig innstilt ovenfor kvinner finner du plutselig noen som kan bli glad i deg, uavhengig av om de tjener mer eller mindre enn deg. 

Anonymkode: 783cd...72f

• Liker 2
Gjest Balian de Ibelin
Skrevet

Dette har ingenting med likestilling å gjøre. 

Skrevet

Nå kan jeg ikke si jeg er en som roper høyt om feminisme og likestilling mest akkurat, men siden du er så flink til å generalisere så må dette også angå meg.

Jeg er kvinne. Jeg jobber, mannen min jobber ikke. Jeg har forsørget han i flere år. Dette er mannen jeg skal gifte meg med nå i sommer.

Menn har, på lik linje som kvinner, problemer som bør tas tak i men de poengene du tar opp blir litt for dumme. Kvinner trenger bare å tenke på utseende så blir alt fint? Mens menn må tenke på så mye mer? Feminisme gjør at menn tar sine liv? Ok.

Du høres svært bitter og trist ut. Hvis du noen gang lurer på hvorfor du er singel, er dette grunnen. Kvinner har ikke så jævlig høye krav som du tror. Men de ligger nok over der du ligger, pga. personligheten din og hvordan du ser på livet og kvinner generelt. Du kunne ikke ha gjort deg selv mer til offer om du hadde lagt deg ned i fosterstilling og ropt etter mamma, en gang. Denne bitre oppførselen finnes ikke attraktivt for noen. Problemet ligger med andre ord i deg selv, ikke feminismen eller kvinnene rundt deg.

Smil, vær snill og høflig mot alle, ta ansvar for ditt eget liv og dine egne problemer, møt masse mennesker (gjerne gjennom noe du er interessert i) og du vil se at kvinner ikke er disse monsterene som du har skapt i ditt hode - men mennesker akkurat som deg, som du kan bli kjent med og ha fine stunder med.

Anonymkode: b7fec...23b

• Liker 5
Skrevet

Jeg studerte lenge for å få et liv med god jobb og økonomisk frihet, og hvis jeg slår meg sammen med en mann med lav inntekt var alle årene på skolebenken til ingen nytte. Det er ikke aktuelt, men jeg er likevel for likestilling. Menn og kvinner har like muligheter til å studere her i Norge, men det er flere menn enn kvinner som ikke benytter seg av dem og det er ikke kvinnenes skyld.

Anonymkode: 44a25...370

• Liker 1
Skrevet
16 timer siden, Perle skrev:

Ja, men han må kunne forsørge seg selv. Jeg før ikke på et voksent menneske.

Derimot hvilken bakrunn/sosiøkonomisk status gan har, alder eller utdannelse bryr jeg meg ikke om. 

Kan man fastsette dét som ufravikelig krav overfor kvinnen(e)?

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du tror ikke det kan være andre grunner til at du ikke får deg dame da? Du kan jo f.eks. prøve å komme deg litt ut, og slutte å lage kvinnefiendtlige innlegg på kvinneguiden. 

Kvinner bryr seg ikke så mye om lønn og sosial status som mennene på kvinneguiden later til å tro. Men de fleste vil gjerne ha en mann som er vennlig, omsorgsfull og interessant å prate med.

Anonymkode: 4c37d...b72

Dét var bare 3 "overordnede" punkter av alle punktene på lista.

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

TS, ut i fra trådene du starter virker det ikke som om du har det så godt med deg selv. Hva med å gå litt i deg selv og egen bitterhet, i stedet for å ta alt ut på kvinner her inne? Hvis du skifter fokus til å være positiv og vennlig innstilt ovenfor kvinner finner du plutselig noen som kan bli glad i deg, uavhengig av om de tjener mer eller mindre enn deg. 

Anonymkode: 783cd...72f

Han stiller mange gode spørsmål som utfordrer noe som har vært en kulturell praksis lenge. Det kan du ikke arrestere ham for all den tid likestilling er en viktig grunnpilar i et sivilisert samfunn som Norge.

55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg studerte lenge for å få et liv med god jobb og økonomisk frihet, og hvis jeg slår meg sammen med en mann med lav inntekt var alle årene på skolebenken til ingen nytte. Det er ikke aktuelt, men jeg er likevel for likestilling. Menn og kvinner har like muligheter til å studere her i Norge, men det er flere menn enn kvinner som ikke benytter seg av dem og det er ikke kvinnenes skyld.

Anonymkode: 44a25...370

Helt enig!

Anonymkode: 4dff4...263

Skrevet

Personlig bryr jeg meg ikke om sosial status på en potensiell kjæreste. Penger er heller ikke nøye. Det viktigste er personlighet og ja, utseende. Men du kommer til å si at jeg lyver uansett så hvorfor gidder jeg i det hele tatt å si noe.

Anonymkode: 029f9...14b

Skrevet

Inntekt, sosial status, generell forsørgerevne har seriøst aldri vært med i vurderingen min av partner. Noen sinne. Jeg har hatt kjærester som har tjent både mer og mindre enn meg. Men de som har tjent mer bruker jo de pengene på seg selv, så ser ikke helt hvorfor det skulle heve verdien på en partner.

Anonymkode: 311cf...c90

Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Inntekt, sosial status, generell forsørgerevne har seriøst aldri vært med i vurderingen min av partner. Noen sinne. Jeg har hatt kjærester som har tjent både mer og mindre enn meg. Men de som har tjent mer bruker jo de pengene på seg selv, så ser ikke helt hvorfor det skulle heve verdien på en partner.

Anonymkode: 311cf...c90

Noen her tror at kvinner kan bare sitte på ræva så kommer det rike menn og førsørger oss så lever vi "lykkelig" i alle våre dager. De lever tydeligvis i drømmeland. 

Anonymkode: 029f9...14b

• Liker 2
Skrevet

Tenker det på mange måter blir feil å stille kvinner til ansvar for det en liten gruppe forfekter. Kvinner flest ønsker antagelig ikke fullstendig likhet og velger relativt tradisjonelt på en del områder, til frustrasjon for både feminister og menn som ikke selv kommer godt ut av det. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...