AnonymBruker Skrevet 4. februar 2018 #21 Skrevet 4. februar 2018 Ja, nye klær skal alltid vaskes før bruk. Dette har vært informert om i mange år nå. Kjedene er ikke pålagt å oppgi hva klærne er satt inn med, ofte vet de det ikke heller. Når det er tatt stikkprøver finner man miljøgifter, tungmetaller og hormonforstyrrende stoffer. Mange tror vask før bruk bare gjelder det som skal rett på huden. Klær som vaskes skjelden, som yttertøy, bør også vaskes før bruk. Dette fordi man da går rundt og blir ekponert for disse stoffene over mye lengre tid. Men det aller viktigste er å alltid vaske nye klær til barn, for å minimere den totale eksponeringen i løpet av et liv. Anonymkode: 7d37a...5d1 2
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2018 #22 Skrevet 4. februar 2018 On 1/29/2018 at 10:42 AM, AnonymBruker said: Gjør aldri, og lever enda. Anonymkode: 12203...754 Synes det er så søtt med sånne "lever enda" kommentarer. De får alltid stå uimotsagt, siden døde mennesker ikke kan skrive innlegg på KG. For å svare litt seriøst også: man dør ikke med det samme av å eksponeres for miljøgifter i tekstiler (med mindre man får en veldig kraftig allergisk reaksjon), men man kan få allergier og skader av det på lang sikt. Anonymkode: 7d37a...5d1 2
Gjest Catalina Culès Skrevet 4. februar 2018 #23 Skrevet 4. februar 2018 Jeg vasker de aldri før bruk, ser ikke poenget.
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2018 #24 Skrevet 4. februar 2018 Ja, jeg vasker før bruk. Det aller meste hvertfall. Jeg jobber i butikk og klær som jeg tar rett fra lageret vasker jeg ikke alltid(kommer an på hva det er.) Men de lukter ikke alltid så godt når de blir pakket opp, så frister mest å vaske først Men klær som henger i butikk vasker jeg. Det er nok ikke sånn at alle dusje daglig(eller ukentlig, skal man bedømme etter lukta), mang slags odør jeg har vært borti i prøverommene og på klær. F eks her før jul en dame som sikkert kom rett fra treningssenteret varm og svett, og skulle prøve finkjoler. Ja, trenger vel ikke si mer enn at jeg knapt orket å ta i klærne etterpå(dessverre hang og lå de vrengt i prøverommet etter henne, så måtte jo rydde opp). Anonymkode: c5ab4...4db 2
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2018 #25 Skrevet 4. februar 2018 Ja, vasker alt alltid. Var på salg å fikk med meg bukse, kjole og 2 stk genser i går, alt ligger/henger nå nyvasket i skapet. Anonymkode: 004da...af3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå