Gå til innhold

Kvinner blir forelska, men sier ja til alt de får?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis jeg leser her, ser jeg støtt og stadig at det virker som kvinner blir betatt og mannen sier gjerne ja? Virker som menn stort sett ikke er forelsket og at det er en tåpelig kvinnegreie. Så når mannen har pult seg lei på ei så jakter han videre. Og jeg ser det også går igjen i svarene at sjansen for at en mann har gjensidige følelser er liten, selv om de liker å tro at han liker henne også. Får en mistanke om at dette er skrevet av kvinner som har blitt bitre?  Eller er det noen med erfaring?  Jeg er ikke så erfaren med dating :)

Anonymkode: 96be1...771

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Menn sier aldri nei til muligheten til å få litt sex, og liker ofte kvinnen de har sex med men er ikke intereressert og klar for å binde seg og slippe følelsene løs fordi de er redd for å bli såra. Kjærlighetssorg gjør skikkelig vondt og vi alle er gjennom det i tenårene eller tidlig 20 årene , men forskjellen her er at kvinner fortsetter å ha troa på kjærlighet og menn blir bitre og skjermer følelsene sine i lang lang tid fremover, flere tiår hos mange.
De tillegger seg en sånn "jeg ble såra så women aint shit" holdning, og rømmer heller videre til neste dame når de merker at de begynner å bli hekta på den ene dama og sjalu og har følelser i utvikling, som en forsvarsmekanisme.

Det er veldig synd at det er sånn for det gjør at kvinnene får seg andre kjærester mens mennene som egentlig liker de også rømmer vekk, og når de føler seg følelsesmessig klare for å stole på en dame igjen etter de ble dumpa på ungdomsskolen så er de kanskje 29 eller 35 eller 40 år, og da sliter de med å få damer siden de følelsesmessig sterke og klare mennene har kapret damene for lengst, og opplever da på nytt å bli såra eller møte en dame som gjør de vondt og forvirra for da er det mest damer som har vært i veldig turbulente forhold og har dårlig erfaring med menn igjen , så da ender de opp med å løpe til neste dame i stedet for å innse at vi alle har blitt såra og har bagasje og at kjærlighet helbreder så det er ingen grunn til å holde tilbake kjærlighet i frykt for å bli såra, for den som intet våger aldri vinner :)

Anonymkode: 31407...c63

• Liker 1
Skrevet

Det er fordi de fleste kvinner her på KG sikter for høyt.  Mannen skal være høyere, eldre, mer sosial status, penger etc. Da får de fort følelser, men mannen får ikke følelser tilbake.

Kan si at der menn havner i vennefella så havner damer i sexfella.

• Liker 2
Skrevet

Nei, menn i det virkelige liv blir like forelsket i kvinner bare de finner den rette. 

3 minutter siden, Lee Jones skrev:

Det er fordi de fleste kvinner her på KG sikter for høyt.  Mannen skal være høyere, eldre, mer sosial status, penger etc. Da får de fort følelser, men mannen får ikke følelser tilbake.

Det er i grunn ikke å sikte for høyt at en mann er høyere enn en kvinne. De aller fleste menn er da høyere enn de aller fleste kvinner. Her på KG ser der ut til at flertallet av kvinner liker menn på samme nivå som en selv. Det reflekterer også det virkelige liv. Det er også naturlig at kvinner i 20-åra liker menn som er et par år eldre pga modenhet. Jeg er altså uenig i din fremstilling. 

Det jeg dog kan se for meg er at mange kvinner har en tendens til å mase litt for mye i forhold til å sende litt for mange meldinger, bli såret om han ikke svarer med en eneste gang og overtolker alle meldinger han sender. Dating handler ofte om tålmodighet. Følelser utvikler seg gjerne over tid og det er ikke bra om ting skjer alt for fort. Da blir resultatet gjerne også en kortvarig forelskelse. 

Nå er det en gang slik at ingen av oss kan bestemme hvem vi får følelser for og ikke. Forelskelse er noen ganger et mysterium. 

Anonymkode: c14eb...e5e

• Liker 2
Skrevet

Datet en liten stund en fyr. Han var så mye! Han kjøpte stasjonsvogn og barnestol til guttungen jeg hadde fra tidligere. Han planla langt frem i tid. Det ble for mye for meg, så jeg avsluttet. Han datet senere en ny jente annenhver uke og ga tydelig utrykk for hvor fantastisk de var i sosiale medier. Forståelig nok funket det ikke med noen. Nå er mentaliteten hans "damer er til får å dra med seg hjem fra byen og hive de ut neste dag" Han har blitt skikkelig player. Vil anta at han er såret og bitter over alle jentene han var så forelsket i, men som han skjøv bort ved å være for pågående. Noe mange menn er når de er forelsket.

Anonymkode: 35e76...c63

Skrevet
1 hour ago, Lee Jones said:

Mannen jeg dater er verken høyere eller eldre enn meg. Han tjener sannsynligvis bedre, men jeg har aldri spurt om hvor mye penger han har. 

Anonymkode: 67ba6...38b

Skrevet

Jeg synes det er motsatt. 

Se hvor mange låter menn skriver for å hylle kvinner de elsker. Lista er lang. Eneste låta jeg kommer på som går andre veien er: "Stand by your man". Men den er også skrevet av en mann (Billy Sherrill)

Menn er etter min erfaring hodestups forelsket i kvinner. Mens kvinner utnytter og høvler over de. 
Se bare når boet skal fordeles etter en skillsmisse. Han har gjerne ikke gjort annet enn å pusse opp huset og jobbet med det i flere år. Samt betalt det aller meste. 
Men hun skal stikke av med minst halvparten, det meste av ting og ta ungene hans i fra han. 
Han elsker jo dama og vil henne sitt beste. Men hun går over i en modus der hun er en heks som skal ta mest mulig fra han og gjøre resten av livet hans surest mulig. 

Nyskildte menn i 40årene er majoriteten på selvmordsstatistikken. 

Kvinner er noen kalde sataner, som behandler menn som bare vill de godt som om de skulle være dritt. 

Anonymkode: b86e4...738

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Se hvor mange låter menn skriver for å hylle kvinner de elsker. Lista er lang. Eneste låta jeg kommer på som går andre veien er: "Stand by your man". Men den er også skrevet av en mann (Billy Sherrill)

Menn er etter min erfaring hodestups forelsket i kvinner. Mens kvinner utnytter og høvler over de. 
Se bare når boet skal fordeles etter en skillsmisse. Han har gjerne ikke gjort annet enn å pusse opp huset og jobbet med det i flere år. Samt betalt det aller meste. 
Men hun skal stikke av med minst halvparten, det meste av ting og ta ungene hans i fra han. 
Han elsker jo dama og vil henne sitt beste. Men hun går over i en modus der hun er en heks som skal ta mest mulig fra han og gjøre resten av livet hans surest mulig. 

Kvinner er noen kalde sataner, som behandler menn som bare vill de godt som om de skulle være dritt. 

Det er kanskje årsaken til at mange skilte og single menn i 40 og 50 åra reiser til Thailand og Filipinene for å finne seg andre typer damer med andre verdier.  Min onkel ble gift med en thai dame etter en vond skillsmisse fra sin kone. Nå sier han at han han har aldri hatt det så godt som nå på sine gamle dager.  Så kanskje det er det som er årsaken til at så mange menn på 45+ finner seg øst asiatiske damer i Norge ?

Anonymkode: 87ff2...713

• Liker 2
Gjest Fillerista
Skrevet

Mange menn blir forelska og få menn sier ja til alt de får.

Tydeligere og riktigere svar får du ikke.

Skrevet

Ja det stemmer det. Det er flest godt voksne menn som tar selvmord. Også min onkel var på selvmordets rand etter at hans utro kone forlot ham slik at han ble hjemløs og sto på bar bakke.  Han var så deprimert etter skillsmissen at han ønsket å dø. Heldigvis ble han tvunget til lege. Og begynte ettervert å date. Han hadde en russisk dame i noen år før han traff sin thailanske kone. Det ble redningen for ham. Nå har han fått livslysten tilbake og har en snill og lojal kone som har lovet å ta seg av ham når han blir syk og gammel. Han har vært gift i mange år nå og er blitt hele 80 år og er fortsatt frisk og oppegående !

Anonymkode: 87ff2...713

• Liker 1
Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker said:

Desverre har du mye rett i det du skriver her. Tror ikke menn blir mer forelsket enn vi jenter, men kjenner igjen alt det andre! :sad: Er midt oppi en sånn situasjon selv. Møtte drømmemannen for etpar mnd siden og følte meg som verdens heldigste :rodmer:. Desverre har han en sånn eks som du beskriver her. Hennes "modus" har vart i over to år nå, han sliter og det går desverre ut over vårt forhold. 

Jeg har valgt å ikke gi opp selv om hun prøver å stikke kjepper i hjulene for oss, men det er ikke lett. Kan bare håpe at ikke han heller gir opp... :sukk:

• Liker 1
Skrevet
17 hours ago, AnonymBruker said:

Hvis jeg leser her, ser jeg støtt og stadig at det virker som kvinner blir betatt og mannen sier gjerne ja? Virker som menn stort sett ikke er forelsket og at det er en tåpelig kvinnegreie. Så når mannen har pult seg lei på ei så jakter han videre. Og jeg ser det også går igjen i svarene at sjansen for at en mann har gjensidige følelser er liten, selv om de liker å tro at han liker henne også. Får en mistanke om at dette er skrevet av kvinner som har blitt bitre?  Eller er det noen med erfaring?  Jeg er ikke så erfaren med dating :)

Anonymkode: 96be1...771

Jeg tror man har to typiske tilfeller av dette. I det ene tilfelle er det slik at mannen egentlig ikke får særlig med oppmerksomhet fra kvinner. Når han først får litt oppmerksomhet fra en kvinne sier han ikke nei takk fordi alternativet er null action.

I det andre tilfelle er mannen en attraktiv fyr det er konkurranse om. Normal kvinne får følelser får attraktiv mann, men han ser flere samtidig så hun er ikke like viktig for han som omvendt. 

Anonymkode: 10db3...7db

• Liker 3
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror man har to typiske tilfeller av dette. I det ene tilfelle er det slik at mannen egentlig ikke får særlig med oppmerksomhet fra kvinner. Når han først får litt oppmerksomhet fra en kvinne sier han ikke nei takk fordi alternativet er null action.

I det andre tilfelle er mannen en attraktiv fyr det er konkurranse om. Normal kvinne får følelser får attraktiv mann, men han ser flere samtidig så hun er ikke like viktig for han som omvendt. 

Anonymkode: 10db3...7db

+1

• Liker 2
Skrevet

Ja det er sant. De er flinke til å vise følelser og interesse, men de føler aldri noe egentlig. Overfor meg i hvert fall...

Anonymkode: 7a512...60c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...