AnonymBruker Skrevet 27. januar 2018 #1 Skrevet 27. januar 2018 Hei! Noen her som har gått bachelor eller master i statsvitenskap? Hvordan er jobbmulighetene etterpå og eventuelt lønn? Hva jobber man med som regel med en utdanning innen statsvitenskap? Anonymkode: 6fe90...06e
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2018 #2 Skrevet 27. januar 2018 Tror det er litt vanskelig å få jobb etter å ha utdannet seg til statsviter. Det er ihvertfall det inntrykket jeg har. Vet at man kan få jobb i Nav, men det er nok flere steder man kan få jobb også. Anonymkode: fa20c...c3e 1
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2018 #3 Skrevet 27. januar 2018 Generelt har de fleste universitetsutdannelser på bachelornivå for lite tyngde, med mindre det er snakk om profesjonsutdanninger som ingeniør. Du vil nok kunne få jobb, men det blir neppe en jobb der du får brukt mye av studiene dine. Anonymkode: 0c7b7...b7e
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2018 #4 Skrevet 28. januar 2018 Jeg kjenner mange som har tatt det, var en skikkelig hit den gang jeg var student da det ble sett på som veldig voksent og viktig. Faktum er at de fleste sliter med å få jobb, siden de ikke opparbeider seg en spesifikk kompetanse. Selv de jeg kjenner som har tatt master har søkt og søkt før de klarer å få seg en stilling. Men unntak av en som er politisk rådgiver for et av regjeringspartiene, og en som er pr rådgiver for et større selskap, så jobber de andre som konsulenter i det offentlige. Anonymkode: 69409...46c
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2018 #5 Skrevet 28. januar 2018 Jeg kjenner veldig mange som tar det, og alle studentene skal ta en master. De sier nemlig en bachelor i statsvitenskap gir veldig begrenset muligheter, så da er det heller lurt å kunne spesialisere seg i noe. Man så klart få jobb i NAV, men lite relevant til utdanningen. Anonymkode: 0bd68...654
kimchi wasabi Skrevet 28. januar 2018 #6 Skrevet 28. januar 2018 (endret) Som mange sier, så er jobbmulighetene lite bredt hvis man kun tar bachelor i statsvitenskap, så en master er definitivt en fordel. Jeg kjenner selv noen som tok master som videreutdanning, men hadde fortsatt problemer å finne jobb ettersom det er vanlig at mange statsvitere har spesialisering. Man kan bla. jobbe innenfor offentlige/nav som konsulent, internasjonalt/interesseorganisasjoner. Tror man kan også jobbe som lærer i vgs hvis man tar PPU i tillegg. Endret 28. januar 2018 av kimchi wasabi
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2018 #7 Skrevet 28. januar 2018 16 minutter siden, kimchi wasabi skrev: Som mange sier, så er jobbmulighetene lite bredt hvis man kun tar bachelor i statsvitenskap, så en master er definitivt en fordel. Jeg kjenner selv noen som tok master som videreutdanning, men hadde fortsatt problemer å finne jobb ettersom det er vanlig at mange statsvitere har spesialisering. Man kan bla. jobbe innenfor offentlige/nav som konsulent, internasjonalt/interesseorganisasjoner. Tror man kan også jobbe som lærer i vgs hvis man tar PPU i tillegg. Tusen takk! Anonymkode: 6fe90...06e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå