Cambria Skrevet 27. januar 2018 #1 Skrevet 27. januar 2018 (endret) Jeg mangler motivasjon for å trene. Tvinger meg gjennom to økter i uka som ikke blir så gode som de burde siden jeg ikke har drivet motivasjon gir meg. Jeg motiveres av å se fremgangen med treningen og oppsummering av økten. Derfor har jeg nå tenkt at en fitbit er tingen. Da kan jeg jo følge fremgangen jevnt hele tiden og vil kanskje ha litt mer motivasjon slik at jeg får bedre økter igjen. Men hvem bør jeg velge? Jeg har sett på fitbit charge og synes den virker bra, men den er jo ikke vanntett. Jeg ønsker en med slik type reim som denne har. Liker størrelsen på den, ønsker ikke en som er større. Jeg liker mulighetene den har og trenger ikke fler muligheter enn denne har. Er denne et godt kjøp? Endret 27. januar 2018 av Cambria
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2018 #2 Skrevet 27. januar 2018 Jeg er veldig fornøyd med min fitbit charge 2. Fin størrelse, nøytralt design. Måler alt jeg er interessert i godt - søvn, skritt, trapper, trening og puls. Anbefales! Angående at den ikke er vanntett så kan jeg si at jeg syns den tåler nok. Småregn, svette og kanskje litt sprut når man vasker hendene har ikke vært noe problem. Anonymkode: de529...d12 2
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2018 #3 Skrevet 27. januar 2018 Jeg er veldig fornøyd med fitbit, har hatt flere ulike modeller og begge charge HR (1 og 2). Det eneste som er negativt for meg er at pulsmålingen noen ganger kan glippe litt når det er store endringer på kort tid. Stort sett er den bra, men noen ganger greier den ikke henge med og mister feks. en av toppene ved intervalltrening. Hvis det ikke er veldig viktig for deg så gå for fitbit, alt annet er supert! Anonymkode: 5f3e0...afe
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2018 #5 Skrevet 28. januar 2018 En grunn til å ikke kjøpe Fitbit er at de ikke kan brukes uten å være koblet på nett. Du får ikke engang stilt klokka på dem uten internettilgang. Dvs, du kan løpe en tur uten å være koblet til, men når de kommer online igjen laster de først alle data inn på telefonen din, så til Fitbits servere. Du kan ikke se opplysningene direkte på telefonen, noe som hadde vært både raskere, tryggere og billigere, du må gi fra deg all info Fitbiten automatisk registrerer (aktivitet, søvn, i tillegg til alt du selv legger inn, som hva du spiser og hvor du er). Den eneste grunnen til å tvinge alle til å laste opp alle disse dataene i stedet for å ha kontroll på dem selv, er selvsagt at de tjener godt på å selge dem. "We will never sell your data" er ikke verd noe som helst. Det beste er at Fitbit ikke kjøper alle disse til dels svært sensitive opplysningene av folk. Du betaler dem for å ta dem. Finn heller fram den gamle skrittelleren du har i skuffen, eller bruk mobilen. Vil du vite om du sover godt nok, så kjenn etter når du våkner. Anonymkode: 79f7b...436
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2018 #6 Skrevet 28. januar 2018 Og hvis du av en eller annen grunn har full tillit til Fitbit, bør du ikke ha tilit til en million hackere som klør etter å stjele all infoen fra dem. Fitbit moves quickly after users' sex stats exposed Anonymkode: 79f7b...436
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2018 #7 Skrevet 28. januar 2018 Den artikkelen fra 2011 (!) handler ikke om hacking. Det handler om at sex lå inne som en av aktivitetene man selv kunne velge å registrere (i likhet med veldig mange andre aktiviteter på den tiden, som for eksempel kjøre bil eller støvsuge). Samtidig var det noen som ikke passet på innstillingene de hadde på profilen sin (privat/venner/offentlig), så aktivitetene lå åpent for alle som klikket på profilen. Dette var altså et problem i ca 5 minutter i 2011, for de som ikke forstod personverninnstillinger. Anonymkode: 5f3e0...afe 4
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2018 #8 Skrevet 28. januar 2018 Hvis du vil måle fremgangen din på trening, hvorfor ikke kjøpe en ordentlig treningsklokke? Ikke noe vondt om fitbit som aktivitetsmålere, men min erfaring er at de som ønsker en klokke for å få mer motivasjon til å trene, raskt vokser fra dem. Kan være verdt å tenke på. Anonymkode: d9692...d9a
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2018 #9 Skrevet 28. januar 2018 30 minutter siden, AnonymBruker said: Den artikkelen fra 2011 (!) handler ikke om hacking. Det handler om at sex lå inne som en av aktivitetene man selv kunne velge å registrere (i likhet med veldig mange andre aktiviteter på den tiden, som for eksempel kjøre bil eller støvsuge). Samtidig var det noen som ikke passet på innstillingene de hadde på profilen sin (privat/venner/offentlig), så aktivitetene lå åpent for alle som klikket på profilen. Dette var altså et problem i ca 5 minutter i 2011, for de som ikke forstod personverninnstillinger. Anonymkode: 5f3e0...afe At folk ikke forstår seg på personverninnstillinger er ETT av problemene med å samle data på den måten. De andre er at dataene blir solgt og at du ikke har noen egentlig kontroll på hva som skjer med dem. I tillegg er det selvsagt alltid en risiko for hacking. Gi meg all info du har om hvordan du sover og spiser og trener og hvor du er og gjerne også hvor lenge du har sex, når du først er i gang. Jeg lover å bare oppbevare infoen din, jeg skal ikke bruke den til egen vinning altså. Hvis du i tillegg betaler meg litt, skal jeg la deg få lov til å kikke på dine egne data når du vil. Jeg legger dem her sammen med tilsvarende data for noen millioner andre mennesker. Anonymkode: 79f7b...436
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2018 #10 Skrevet 28. januar 2018 1 hour ago, AnonymBruker said: At folk ikke forstår seg på personverninnstillinger er ETT av problemene med å samle data på den måten. De andre er at dataene blir solgt og at du ikke har noen egentlig kontroll på hva som skjer med dem. I tillegg er det selvsagt alltid en risiko for hacking. Gi meg all info du har om hvordan du sover og spiser og trener og hvor du er og gjerne også hvor lenge du har sex, når du først er i gang. Jeg lover å bare oppbevare infoen din, jeg skal ikke bruke den til egen vinning altså. Hvis du i tillegg betaler meg litt, skal jeg la deg få lov til å kikke på dine egne data når du vil. Jeg legger dem her sammen med tilsvarende data for noen millioner andre mennesker. Anonymkode: 79f7b...436 Det øyeblikket dataene lekkes eller blir misbrukt er fitbit ferdig som selskap. Det er ikke i deres interesse å ikke ta ordentlig vare på andres data eller selge data. Du sier at data blir solgt, det er din udokumenterte påstand. Det høres i overkant paranoid ut. Anonymkode: 5f3e0...afe 2
lipglossy Skrevet 28. januar 2018 #11 Skrevet 28. januar 2018 Veldig fornøyd med min Fitbit charge 2 1
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2018 #12 Skrevet 28. januar 2018 Jeg er veldig fornøyd med min Polar a370. Byttet faktisk en av toppmodellene til Polar (M600) i a370. Den er vanntett, måler puls både på håndleddet (flere sensorer enn Fitbit så litt mer nøyaktig) og du kan bruke pulsbelte. Måler også puls kontinuerlig gjennom døgnet hvis du vil det (mer nøyaktig kaloriforbrenning). Du har daglig aktivitetsmål du kan sette opp, og får opp hvor langt du har igjen og forslag til hva du kan gjøre for å nå målet Den har også ulike trenings/sportsprofiler innebygd, i tillegg kan du sette opp/legge til sportsprofiler i Polar-appen. Den fungerer også som smartklokke (den funksjonen kan skrus av), der du får inn tekstmelidinger, snap etc fra mobilen Eneste negative er at den må lades ofte (spesielt hvis smartklokkefunksjonen er på) og at den ikke har innebygget GPS, men du kan koble den mot GPS på telefonen. Anonymkode: 448ec...ee3
Cambria Skrevet 28. januar 2018 Forfatter #13 Skrevet 28. januar 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvis du vil måle fremgangen din på trening, hvorfor ikke kjøpe en ordentlig treningsklokke? Ikke noe vondt om fitbit som aktivitetsmålere, men min erfaring er at de som ønsker en klokke for å få mer motivasjon til å trene, raskt vokser fra dem. Kan være verdt å tenke på. Anonymkode: d9692...d9a Men hva annbefaler du da om jeg bør ha noe bedre enn fitbit? Her er det snakk om vanlig trening for en person som ønsker å være i bedre fysisk og psykisk form. 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg er veldig fornøyd med min Polar a370. Byttet faktisk en av toppmodellene til Polar (M600) i a370. Den er vanntett, måler puls både på håndleddet (flere sensorer enn Fitbit så litt mer nøyaktig) og du kan bruke pulsbelte. Måler også puls kontinuerlig gjennom døgnet hvis du vil det (mer nøyaktig kaloriforbrenning). Du har daglig aktivitetsmål du kan sette opp, og får opp hvor langt du har igjen og forslag til hva du kan gjøre for å nå målet Den har også ulike trenings/sportsprofiler innebygd, i tillegg kan du sette opp/legge til sportsprofiler i Polar-appen. Den fungerer også som smartklokke (den funksjonen kan skrus av), der du får inn tekstmelidinger, snap etc fra mobilen Eneste negative er at den må lades ofte (spesielt hvis smartklokkefunksjonen er på) og at den ikke har innebygget GPS, men du kan koble den mot GPS på telefonen. Anonymkode: 448ec...ee3 Takk for tips. Skal sjekke ut denne også
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2018 #14 Skrevet 28. januar 2018 3 hours ago, AnonymBruker said: Det øyeblikket dataene lekkes eller blir misbrukt er fitbit ferdig som selskap. Det er ikke i deres interesse å ikke ta ordentlig vare på andres data eller selge data. Du sier at data blir solgt, det er din udokumenterte påstand. Det høres i overkant paranoid ut. Anonymkode: 5f3e0...afe Finnes det en annen grunn til at de ikke lar kundene velge om de skal lagre dataene i en sky? De er i trøbbel hvis det *kommer ut* at de selger eller blir frastjålet data. Anonymkode: 79f7b...436
applestories Skrevet 28. januar 2018 #15 Skrevet 28. januar 2018 6 timer siden, AnonymBruker skrev: En grunn til å ikke kjøpe Fitbit er at de ikke kan brukes uten å være koblet på nett. Du får ikke engang stilt klokka på dem uten internettilgang. Dvs, du kan løpe en tur uten å være koblet til, men når de kommer online igjen laster de først alle data inn på telefonen din, så til Fitbits servere. Du kan ikke se opplysningene direkte på telefonen, noe som hadde vært både raskere, tryggere og billigere, du må gi fra deg all info Fitbiten automatisk registrerer (aktivitet, søvn, i tillegg til alt du selv legger inn, som hva du spiser og hvor du er). Den eneste grunnen til å tvinge alle til å laste opp alle disse dataene i stedet for å ha kontroll på dem selv, er selvsagt at de tjener godt på å selge dem. "We will never sell your data" er ikke verd noe som helst. Det beste er at Fitbit ikke kjøper alle disse til dels svært sensitive opplysningene av folk. Du betaler dem for å ta dem. Finn heller fram den gamle skrittelleren du har i skuffen, eller bruk mobilen. Vil du vite om du sover godt nok, så kjenn etter når du våkner. Anonymkode: 79f7b...436 Har du testet om du kan koble den til nett ved å dele nettilgang på mobilen?
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2018 #16 Skrevet 28. januar 2018 5 hours ago, Cambria said: Men hva annbefaler du da om jeg bør ha noe bedre enn fitbit? Her er det snakk om vanlig trening for en person som ønsker å være i bedre fysisk og psykisk form. Takk for tips. Skal sjekke ut denne også Polar er bra, som ab over her nevner. Selv sverger jeg til Garmin, de har alt fra hybrider, som Vivoactive og lignende, og rene treningsklokker. Jeg har Garmin fenix 5s, fordi jeg liker duppeditter, trengte en treningsklokke og syns den er pen å se på. Alle mine Garmin-klokker har forøvrig vært vanntette og kan telle lengder hvis du vil bruke dem til svømming. Anonymkode: d9692...d9a
^^Belle^^ Skrevet 29. januar 2018 #17 Skrevet 29. januar 2018 Jeg har Garmin Forerunner 235 og er superfornøyd! Har vært innom flere typer aktivitetsmålere/klokker på min vei til denne, blant annet Fitbit og Jawbone, men ingen av dem kan altså måle seg med Garmin. Den har puls på håndleddet, en kjempefin app, og så er den vanntett. Det er en smartklokke kombinert med treningsklokke, men smartfunksjonen kan du skru av om du vil. Den har også GPS og ulike treningsformer. Batteritiden er helt suveren. Jeg pleier å lade min annenhver uke ca, og jeg har smartklokkefunksjonen aktivert. 2
Mel.iza Skrevet 31. januar 2018 #18 Skrevet 31. januar 2018 Jeg er kjempefornøyd med min Polar A370. Muligheter for å logge mange forskjellige treningstyper/aktiviteter. Enkel og oversiktlig app. Klokka ser fin ut og er behagelig å ha på Jobber i elektronikk-bransjen og med disse produktene, så jeg kan absolutt anbefale enten Polar eller Garmin når det kommer til trening. De har modeller som strekker seg fra enkle aktivitetsmålere til langt mer avanserte treningsklokker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå