AnonymBruker Skrevet 27. januar 2018 #1 Skrevet 27. januar 2018 Åhhhh... fjesklask etter fjesklask etter fjesklask. Nei, en flygeleder spør ikke, "jeg ser at dere synker i høyde fra 30.000 fot, stemmer det?". Vedkommende spør, "bekreft at dere er klarert for å gå ned fra 30.000 fot?". Videre holder ikke en pilot lange samtaler med kabinebesetningen i en krisesituasjon. Og så heter det noe så kort og enkelt som, "jeg flyr", ikke, "gi meg styringen". Videre slipper du ikke ut landingshjulene "for å redusere farten" (de blir revet av i så høy fart). At på til, fjesklask, presterer styrmannen å si at, "landingshjulene er ute så jeg tror ikke vi har mistet hydraulikken". Styrmannen virket for øvrig som om han aldri hadde satt sin fot bak en flyspak før. Videre er det en haug med rutiner å gjennomgå, avhengig av krisesituasjon. Hvorav ingen ble fulgt. Jeg får ANGST av hvor forferdelig DÅRLIG den var! Skjønner ikke at det der er en film en gang. Sukk... Anonymkode: a362a...b45 2
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2018 #3 Skrevet 27. januar 2018 "We are In. A. Dive." - "We're going down?" Fjesklask... Anonymkode: a362a...b45
puppi Skrevet 27. januar 2018 #5 Skrevet 27. januar 2018 Alltid vondt for fagfolk å se filmatiseringer, antar jeg 4
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2018 #6 Skrevet 27. januar 2018 Ah, her er hele fjesklask-scenen. Har du det minste gran av kjennskap til flyving, ikke se, det er bare smertefullt... Anonymkode: a362a...b45
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2018 #7 Skrevet 27. januar 2018 Akkurat nå, puppi skrev: Alltid vondt for fagfolk å se filmatiseringer, antar jeg Ja, jeg kan bare tenke meg hvordan det er å være medisinsk personale og se "House M.D."... Anonymkode: a362a...b45 1
Salka Skrevet 27. januar 2018 #8 Skrevet 27. januar 2018 Nå er det gjerne på TVNorge de aller verste drittfilmene går da. TVNorge-filmer er nesten en egen sjanger. Går langt mellom hver gang de sender en bra film syns jeg. 4
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2018 #9 Skrevet 27. januar 2018 Åh, jeg glemte, "vi styrter, la oss dumpe all drivstoffet"... -_- Anonymkode: a362a...b45 2
BiancaH96 Skrevet 27. januar 2018 #10 Skrevet 27. januar 2018 Jeg likte den godt, men så er jeg verken pilot eller noen ekspert på fly og hvordan ting funker, så slike feil gikk meg hus forbi. 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2018 #11 Skrevet 4. februar 2018 Du er fjesklask. Anonymkode: aaf25...47c 1
metempsychosis Skrevet 4. februar 2018 #12 Skrevet 4. februar 2018 (endret) Også er det de av oss som setter til side det vi vet om faget, når vi ser film Endret 4. februar 2018 av metempsychosis 1
Gjest N-Nøff Skrevet 4. februar 2018 #13 Skrevet 4. februar 2018 På 27.1.2018 den 22.06, AnonymBruker skrev: Åhhhh... fjesklask etter fjesklask etter fjesklask. Nei, en flygeleder spør ikke, "jeg ser at dere synker i høyde fra 30.000 fot, stemmer det?". Vedkommende spør, "bekreft at dere er klarert for å gå ned fra 30.000 fot?". Videre holder ikke en pilot lange samtaler med kabinebesetningen i en krisesituasjon. Og så heter det noe så kort og enkelt som, "jeg flyr", ikke, "gi meg styringen". Videre slipper du ikke ut landingshjulene "for å redusere farten" (de blir revet av i så høy fart). At på til, fjesklask, presterer styrmannen å si at, "landingshjulene er ute så jeg tror ikke vi har mistet hydraulikken". Styrmannen virket for øvrig som om han aldri hadde satt sin fot bak en flyspak før. Videre er det en haug med rutiner å gjennomgå, avhengig av krisesituasjon. Hvorav ingen ble fulgt. Jeg får ANGST av hvor forferdelig DÅRLIG den var! Skjønner ikke at det der er en film en gang. Sukk... Anonymkode: a362a...b45 Kan høres ut som du ikke bør se på film, men heller ta et sinnemestringskurs?
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2018 #14 Skrevet 4. februar 2018 På 27.1.2018 den 22.13, AnonymBruker skrev: Ja, jeg kan bare tenke meg hvordan det er å være medisinsk personale og se "House M.D."... Anonymkode: a362a...b45 House er nøyaktig på ganske mye. Syns flight er en ganske fin film. Selve flyturen er jo bare en liten del av filmen, men å se bakteppe av alkohol rusmisbruk og destruerende forhold er spennende. Denzel er en flink skuespiller. Anonymkode: 4baa1...450
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå