Gå til innhold

Savner venninnen min som aldri har tid til meg lenger etter at hun fikk seg kjæreste

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vil begynne med å si at jeg er glad hun er lykkelig med den nye kjæresten sin. Det unner jeg henne! Jeg skjønner også at man er veldig oppslukt i hverandre i begynnelsen av forholdet, og lever i "forelskelses bobblen". Men de har vært sammen en god stund nå, og hun er fremdeles bare med han 😔 Vi hadde senest endelig en avtale som jeg gledet meg veldig til. Lenge siden vi hadde sett hverandre. Gledet meg masse til å se henne igjen. Men to minutter før hun skulle komme til meg, tikket det inn en melding om at hun ikke kunne likevel fordi hun måtte være med kjæresten på storsenteret å handle.... :sad: Sto der helt fikset og klar for besøk... Skjønner nyforelskelsen og alt det der, men det er som sagt en stund siden de ble sammen nå. Man må kunne ta vare på vennskap selvom man er i et forhold? Hvor lenge kan man egentlig unnskylde det med at hun er nyforelsket? 

Anonymkode: 9498f...11b

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Savner deg jeg også!

Altså: Tosomhet kommer alltid foran vennskap, lett å miste venner da, skjønner henne godt...

Endret av F S
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man unnskylder ikke dårlig oppførsel på forelskelse. Har man en avtale så har man en avtale. Fortell henne at det sårer deg veldig at hun aldri har tid til deg, å at hun avlyser avtaler til fordel for kjæresten. Si at du forstår at hun er forelsket, å at du er glad for at hun er lykkelig, men at hun må huske at du også er glad i henne og føler at hun ikke bryr seg om vennskapet. Er ikke sikkert hun innser hvordan hun er sjøl. 

Anonymkode: 34963...db8

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Man unnskylder ikke dårlig oppførsel på forelskelse. Har man en avtale så har man en avtale. Fortell henne at det sårer deg veldig at hun aldri har tid til deg, å at hun avlyser avtaler til fordel for kjæresten. Si at du forstår at hun er forelsket, å at du er glad for at hun er lykkelig, men at hun må huske at du også er glad i henne og føler at hun ikke bryr seg om vennskapet. Er ikke sikkert hun innser hvordan hun er sjøl. 

Jeg vet :(  Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det kan slå tilbake på ts.

Da gir hun jenta dårlig samvittighet, og vi liker ikke dårlige følelser. Folk som får oss til å bli nedstemt unngår vi.

Anonymkode: 3fc6b...312

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kan slå tilbake på ts.

Da gir hun jenta dårlig samvittighet, og vi liker ikke dårlige følelser. Folk som får oss til å bli nedstemt unngår vi.

Så folk skal bare få behandle andre mennesker som de vil uten å få høre at det sårer? Jau. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så folk skal bare få behandle andre mennesker som de vil uten å få høre at det sårer? Jau. 

Det er ikke det jeg sier.

Men hva er ts' mål? Målet er vel å få være mer sammen med venninnen sin.

Da er det ikke sikkert det er så lurt å få venninna til å assosiere ts med skyldfølelse, plikt og dårlig samvittighet. Det er ikke riktig middel for å nå målet.

Hvis målet er å få venninna til å skamme seg over sin oppførsel, er en alvorsprat kanskje riktig framgangsmåte. Men da kan vennskapet bli enda mer skadelidende....så det er et dårlig råd om målet er å styrke vennskapet igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner deg veldig godt. Har selv mistet en venninne som er limt sammen med kjæresten og ikke vil gjøre noe uten han. De har vært sammen i 1 år. Skal jeg møte henne, så avlyser hun eller kommer med han på slep 🙄

Savner henne, men har gitt opp. Som regel kan hun ikke møte meg pga hun skal med han. Lei av å mase og føle hun ikke ee interesserti å møte meg

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, F S skrev:

Savner deg jeg også!

Altså: Tosomhet kommer alltid foran vennskap, lett å miste venner da, skjønner henne godt...

Skummelt å tenke sånn da. Hva om det blir slutt? Da står man der uten noen da, når man legger alle eggene i en kurv. Det er ikke sånn at det er enten eller. Man må kunne ivareta flere relasjoner selvom man er i et forhold. For sin egen del også, tenker jeg. Alltid viktig å ha venner rundt seg, enten man er i et forhold eller ikke. Ts

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke det jeg sier.

Men hva er ts' mål? Målet er vel å få være mer sammen med venninnen sin.

Da er det ikke sikkert det er så lurt å få venninna til å assosiere ts med skyldfølelse, plikt og dårlig samvittighet. Det er ikke riktig middel for å nå målet.

Hvis målet er å få venninna til å skamme seg over sin oppførsel, er en alvorsprat kanskje riktig framgangsmåte. Men da kan vennskapet bli enda mer skadelidende....så det er et dårlig råd om målet er å styrke vennskapet igjen.

Hva mener du er best å gjøre da? Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Snuppah00 skrev:

Skjønner deg veldig godt. Har selv mistet en venninne som er limt sammen med kjæresten og ikke vil gjøre noe uten han. De har vært sammen i 1 år. Skal jeg møte henne, så avlyser hun eller kommer med han på slep 🙄

Savner henne, men har gitt opp. Som regel kan hun ikke møte meg pga hun skal med han. Lei av å mase og føle hun ikke ee interesserti å møte meg

Mm 😔 samme føler jeg. Lei av å ta initiativ. Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er nok ganske vanlig...:) Blir lett blind på sine omgivelser som forelsket, noen kutter helt med alle andre enn sin partner.

Enda en god grunn til å ha voksne venner som er evig single..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, Snuppah00 said:

Hadde en eks venninne som hadde vært sammen med kjæresten i 6 år!

Som slepte med typen på jentekvelder... Hun ble fort ikke invitert lengre.

Vi kunne aldri finne på noe en lørdags kveld for da skulle hun være med kjæresten.

Hver gang vi snakket om å møtes, var det jeg kan da og da for da har Erik senvakter.

Jeg ga opp, og det er det flere som har gjort.

Hender fortsatt jeg treffer henne på fester, men snakker med henne minium for hun sitter klistra på kjæresten sin hele kvelden.

Anonymkode: ce6dd...9cd

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Slik er livet. Alle rundt deg får kjereste, og etterhvert familie. Den veien går sikkert du også etterhvert. 

Sånn har alle hatt det i oppveksten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Morpheus said:

Slik er livet. Alle rundt deg får kjereste, og etterhvert familie. Den veien går sikkert du også etterhvert. 

Og det er ikke alle som går den veien som blir total avhengig av kjæresten. greit prioteringer blir andereledes, men det er en hel drøss av folk i forhold som klarer å finne på noe alene. og tar vare på vennskapene sine.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Morpheus skrev:

Kjedelig for folk å bli så totalt avhengig av en person. Har jeg aldri vært, heldigvis. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
På 28.1.2018 den 17.36, Morpheus skrev:

Jeg har kjæreste selv, jeg. Setter av tid til venninnene mine likevel. Ts

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.1.2018 den 17.38, AnonymBruker skrev:

Og det er ikke alle som går den veien som blir total avhengig av kjæresten. greit prioteringer blir andereledes, men det er en hel drøss av folk i forhold som klarer å finne på noe alene. og tar vare på vennskapene sine.

Ja netopp! 

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spør om å henge med henne OG kjæresten da? Livspartnere/bestevennen/kjæreste kommer alltid forran venner/andre gode venner - Det beste er jo at du og en kjæreste kan henge med begge to, eller om du og hun OG kjæresten kan finne på noe ilag

Skjønner henne godt, er jo slik for de fleste i seriøse/langvarige forhold/familier at tid til venner blir nedprioritert når man har andre viktigere ting - MEN det å ditche avtaler er stygt gjort, spess uten god grunn.

Anonymkode: 38a97...90f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...