Gjest Cartman Skrevet 27. januar 2018 #21 Del Skrevet 27. januar 2018 Ring politiet eller skrem vettet av henne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2018 #22 Del Skrevet 27. januar 2018 17 minutter siden, Ellendo skrev: Hva sier han som bor ved siden av da? Og er det flere en dere tre som bor der? Vi er 3 som bor i samme bygg. Hun har her 2 for seg selv. Aner ikke. Har ikke snakket med han. Hadde kjøpt enebolig om jeg hadde hatt råd. Hun er vel i slutten av 20 årene eller begynnelsen av 30 årene Anonymkode: a3295...542 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2018 #23 Del Skrevet 27. januar 2018 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi er 3 som bor i samme bygg. Hun har her 2 for seg selv. Aner ikke. Har ikke snakket med han. Hadde kjøpt enebolig om jeg hadde hatt råd. Hun er vel i slutten av 20 årene eller begynnelsen av 30 årene Anonymkode: a3295...542 Andre etasje for seg selv Anonymkode: a3295...542 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2018 #24 Del Skrevet 27. januar 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Andre etasje for seg selv Anonymkode: a3295...542 Har du nettopp kjøpt? Anonymkode: c57f3...896 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2018 #25 Del Skrevet 27. januar 2018 37 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg bor ikkje i borettslag, så har ikke noe styre å prate med. Anonymkode: a3295...542 Dette kan da ikke være riktig? Dersom du bor i en leilighet så må det jo være en form for borettslag/ sameierlag. Det vil alltid være noen felles forpliktelser og utgifter, utvendig vedlikehold osv som må reguleres. Anonymkode: 9a1f6...490 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2018 #26 Del Skrevet 27. januar 2018 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har du nettopp kjøpt? Anonymkode: c57f3...896 Flyttet inn i november. Anonymkode: a3295...542 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smalls Skrevet 27. januar 2018 #27 Del Skrevet 27. januar 2018 Som flere har sagt her, så må du bare true med politiet. Hvis hun da ikke gir seg, så ringer du uten advarsel. Om hun blir sur, så ikke bry deg. Da får hun bare bli sur tenker jeg. Skjønner ikke hvorfor fulle folk alltid må rope og hyle. Jo fullere man blir, jo mer høylytt blir man 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2018 #28 Del Skrevet 27. januar 2018 Huff , jeg føler med deg. Jeg leier og har opplevd akkurat det samme sjøl mange ganger. På grunn av trygd har jeg ikke råd til å kjøpe noe men må desv leie. Har vært uheldig å hatt party jenter som naboer. Det var fyll, bråk og hærverk nesten hver helg. Sigartett stumper og øl bokser fløt utenfor døren og til og med glasset i felles ytterdør ble knust av fulle besøkende...det nyttet heller ikke for meg å klage, for etter en stund skrudde de musikken opp igjen...jeg klaget til min daværende husvert som tok saken opp med deres husvert. Til slutt ble de sagt opp og bedt om å flytte fordi fordi det var så mye bråk med dem og fordi de ikke betalte ikke husleien...det var en stor lettelse og to rolige student jenter fra nord flyttet inn. Nå bor jeg i en loft leilighet med unge studenter under meg. De har spilt høy musikk på full volum og jeg har sagt ifra til dem at jeg ikke godtar den høye musikken som plager og forstyrrer meg. Jeg har også kontaktet husverten. Det har hjulpet for en stund så får vi se om det holder... Anonymkode: 59927...dca 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smalls Skrevet 27. januar 2018 #29 Del Skrevet 27. januar 2018 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Huff , jeg føler med deg. Jeg leier og har opplevd akkurat det samme sjøl mange ganger. På grunn av trygd har jeg ikke råd til å kjøpe noe men må desv leie. Har vært uheldig å hatt party jenter som naboer. Det var fyll, bråk og hærverk nesten hver helg. Sigartett stumper og øl bokser fløt utenfor døren og til og med glasset i felles ytterdør ble knust av fulle besøkende...det nyttet heller ikke for meg å klage, for etter en stund skrudde de musikken opp igjen...jeg klaget til min daværende husvert som tok saken opp med deres husvert. Til slutt ble de sagt opp og bedt om å flytte fordi fordi det var så mye bråk med dem og fordi de ikke betalte ikke husleien...det var en stor lettelse og to rolige student jenter fra nord flyttet inn. Nå bor jeg i en loft leilighet med unge studenter under meg. De har spilt høy musikk på full volum og jeg har sagt ifra til dem at jeg ikke godtar den høye musikken som plager og forstyrrer meg. Jeg har også kontaktet husverten. Det har hjulpet for en stund så får vi se om det holder... Anonymkode: 59927...dca Det må ha vært helt jævlig! Fatter ikke hva som feiler slike folk som holder på den måten. Burde heller flytte inn i en enebolig i skogen. Bra du ble kvitt de folka til slutt. Stakkars de som fikk partyjentene som naboer. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
penny_ Skrevet 27. januar 2018 #30 Del Skrevet 27. januar 2018 (endret) 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg aner ikke om hun eier eller ikke. Dette er ikke borettslag. Aner ikke hvem jeg kan klage til. Er lei av å klage til ho, så er det samme rabalderet nesten helg! 😔 er så klart fest der nå. Merker folk begynner å bli fulle. Mer gauling 🙄 Anonymkode: a3295...542 Du kan sjekke hvem som eier leiligheten på seeiendom.no. Jeg hadde ringt politiet. Hvorfor skal du bry deg om at hun blir sur når hun ikke bryr seg om at du blir sur og lei? Slutt og vær dumsnill. Endret 27. januar 2018 av penny_ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2018 #31 Del Skrevet 27. januar 2018 Siden dette ikke er en blokk så er sannsynligvis sikringsskapet plassert inne i boligen, men dersom det er plassert på gangen så kan du jo bare koble ut sikringen mens det holder på som verst. Hvis de er veldig berusa er det ikke sikkert de finner ut av det heller, og så får du nattefred. Anonymkode: b9244...40a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2018 #32 Del Skrevet 27. januar 2018 Jeg hadde et lignende problem. Jeg har hatt flere samtaler med naboen. Han har kommet innom her hos meg og satt på anlegget sitt og hørt og jeg har forklart hva dette gjør med helsa mi, og hvordan det oppleves for meg. Dette har hjulpet. Det hjelper ikke å gå innom når de har fest, men du må snakke med henne som voksne på en hverdag. Det at hun kan komme innom mens det står på er også en god idé. Du må rett og slett tørre å ta litt plass. Si hvordan det oppleves for deg, selv om du kanskje føler deg urimelig. Gi henne en sjanse til å forstå hvordan dette plager deg. Jeg ble nærmest suicidal etter hvert av min nabo (ikke av naboen da, men av støyen som kom så ofte på den måten, til en hver tid, var nok noe mer enn bare fest hver helg da, men den følelsen av å ikke kunne komme hjem og vite at du kan slappe av, det tok på). Det måtte en del prater til får han skikkelig skjønte greia. Men å SNAKKE sammen har sin effekt. Anonymkode: bd3d3...770 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2018 #33 Del Skrevet 27. januar 2018 Beste studenttipset mitt er å plassere en foodprocessor eller blender oppe på et høyt skap (med skjøteledning) og la den stå på full guffe (gjerne med noen nøtter oppi iblant) tidlig om morgenen dagen derpå mens du tar en treningstur eller noe. Fungerer meget bra dersom du vet hvor sengen til vedkommende er plassert Anonymkode: 15464...67a 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bix Skrevet 27. januar 2018 #34 Del Skrevet 27. januar 2018 (endret) Et forsiktig, humoristisk tips fra min kant hvis man har kronisk bråkete naboer i en eldre bolig der det er rør av metall som går gjennom etasjene: Kjøp en vekkerklokke av den gammeldagse typen som må trekkes opp og kan vekke døde når den begynner å ringe (vanskelig å få kjøpt ny, men tilgjengelig på loppemarked eller hos brukthandlere), legg den inntil metallrøret som går gjennom naboens soverom slik at vibrasjonene fra klokken forplanter seg til røret, og la klokken kime klokken 3 om natten, akkurat når naboen er i sin søteste søvn; ingen ørepropper kan redde vedkommende. Sjokket av å bli vekket på denne måten vil være for stort til at naboen finner ut hvem som er årsaken til det infernalske bråket, men etter noen netter med koselig klokkeklang, er sannsynligheten rimelig stor for at også naboer som mener at støy er gøy, begynner å forstå at stillhet er gull. Å høflig si ifra og kommunisere høres kanskje fint ut i teorien, men enkelte naboer har dessverre ikke så lett for å sette seg i andres situasjon, og må oppleve ting på kroppen før de lærer å vise litt hensyn. Endret 27. januar 2018 av Bix 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sirah Skrevet 27. januar 2018 #35 Del Skrevet 27. januar 2018 Begynn med å ta en prat med naboen din (han ved siden av) angående hvordan han opplever dette. Mest sannsynlig er han like lei som deg. Deretter inviterer dere partydronningen på et møte en vanlig onsdagskveld for å lage "husregler". Si at det er helt greit at hun fester, men ikke hver eneste helg OG dere skal ha nabovarsel på forhånd. Så klart må man tåle støy fra naboer når man bor slik, men det får virkelig være grenser. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2018 #36 Del Skrevet 27. januar 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg bor ikkje i borettslag, så har ikke noe styre å prate med. Anonymkode: a3295...542 Bor du i et sameie så er der gså styrer. Og sameieloven gjelder også der. Er dette en kommunal blokk så er det kommunen du henvender deg til. Er det en privateid gård, så er det huseier du snakker med. Den som er i eiers posisjon eller stilling er også den som må ordne opp, uansett hvilken tittel personen har. Anonymkode: f4604...e83 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2018 #37 Del Skrevet 28. januar 2018 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Bor du i et sameie så er der gså styrer. Og sameieloven gjelder også der. Er dette en kommunal blokk så er det kommunen du henvender deg til. Er det en privateid gård, så er det huseier du snakker med. Den som er i eiers posisjon eller stilling er også den som må ordne opp, uansett hvilken tittel personen har. Anonymkode: f4604...e83 Det kan være en tomannsbolig/tremannsbolig. Da er det ikke styre. Anonymkode: c57f3...896 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2018 #38 Del Skrevet 28. januar 2018 Beste er å prate med henne. Ikke drive å bråke sånn at hun kanskje tar hintet og slutter. Jeg har en diagnose som gjør at jeg trenger å ha det rolig og ikke for mye bråk. Huseieren sa faktisk at han over var rolig. Rolig i ukedagene, han hadde ofte festi helga. Var litt lytt her, så hørte jo hvilken sang de spilte hele tiden og at folk skravlet i munnen på hverandre. Utover kvelden ble det verre og verre. Musikken ble høyere og folk mer høylytt. Hoing og gauling her og. Gjerne hele natta.Ufattelig slitsomt Får jo ikke sovet til sånt. Sa ifra til huseier (han bodde en annen plass) men ingenting ble bedre. Så måtte ringe politiet. Etter han hadde hatt politiet på døra, så ble det betraktelg mye bedre. Siden han ikkje kunne ha full fest lengere, så ble festen flyttet til noen andre tipper jeg. Ta en prat med henne i dag. Gidder hun ikke å endre seg, så ringer du politiet Anonymkode: ad68e...d09 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Atea Skrevet 28. januar 2018 #39 Del Skrevet 28. januar 2018 Jeg var den irriterende naboen en gang. Mye høy musikk, men jeg visste ikke hvor lytt det var her siden jeg aldri hørte en lyd fra naboene mine. Må nevne at jeg hører dårlig, er 50 døvhørt, det har litt med saken å gjøre tror jeg. Var ikke mye skråling og roping her, men musikk. Vi er mange i borettslaget og en kveld kom politiet på døra og ba meg ta hensyn. Etter det har jeg ikke fått flere klager. I begynnelsen var det naboer som ikke hilste på meg i oppgangen, men nå er vi på hils igjen. Vet ikke hva jeg selv ville gjort i din situasjon, men jeg ble overhodet ikke sur på naboen som ringte politiet. Du har sagt fra uten at det hjelper? Siden det virker som dere kan prate sammen, ville jeg sagt at neste gang ringer du politiet. Når det ikke nytter med teskje, må man tåle å få hele pakka. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2018 #40 Del Skrevet 28. januar 2018 Enten må du bli upopulær og ringe politiet eller så finner du deg i bråket. Anonymkode: 8fd51...877 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå