AnonymBruker Skrevet 27. januar 2018 #1 Skrevet 27. januar 2018 Valgte dere å stoppe på to barn fordi dere fikk en av hver? Jeg har egentlig alltid tenkt at jeg skulle ha to, men etter to gutter har jeg fryktelig lyst på en datter. Virker på meg som de som har barn av samme kjønn oftere får ett tredje barn enn de med to barn av ulikt kjønn. Anonymkode: 9db37...d41
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2018 #2 Skrevet 27. januar 2018 Statistisk sett, ja, det er de som har barn av like kjønn, velger oftere å få nr 3. Statistikk er jo det som gjelder for alle - men ikke for enhver. Jeg hadde en gutt fra før av, var gravid med nr 2 - uten å vite kjønn (fikk ikke sett på OUL). Hadde veldig tung graviditet, og selv om jeg på forhånd tenkte, at jeg ønsker å prøve meg på nr 3 om vi får to gutter, i graviditeten tenkte jeg at no way, dette er den siste, uansett gutt etter jente. Det kom ei jente. Og nå, etter at tida har gått. både jeg og sambo tenker, at det ville kanskje ikke vært helt utenkelig med nr 3. Jeg har ei venninne som tenkte samme - skal prøve på nr 3 om hun får to gutter, fikk to gutter - og ønsker ikke å prøve på nr 3. Altså, det er jo mer enn nok jobb med to barn, og bare det å få to friske barn, man er ganske heldig. Hun ønsker ikke å utfordre skjebnen enda en gang. Anonymkode: 75eaa...3fe 4
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2018 #3 Skrevet 27. januar 2018 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Valgte dere å stoppe på to barn fordi dere fikk en av hver? Jeg har egentlig alltid tenkt at jeg skulle ha to, men etter to gutter har jeg fryktelig lyst på en datter. Virker på meg som de som har barn av samme kjønn oftere får ett tredje barn enn de med to barn av ulikt kjønn. Anonymkode: 9db37...d41 Nei, jeg stoppet fordi legene frarådet meg å få flere barn. Jeg ønsket meg egentlig en datter til. Så da sønnen kom, ble jeg litt skuffet. Senere har jeg heldigvis blitt like glad i ham, men det satt langt inne. Anonymkode: a161c...5d5 1
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2018 #4 Skrevet 27. januar 2018 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Statistisk sett, ja, det er de som har barn av like kjønn, velger oftere å få nr 3. Statistikk er jo det som gjelder for alle - men ikke for enhver. Jeg hadde en gutt fra før av, var gravid med nr 2 - uten å vite kjønn (fikk ikke sett på OUL). Hadde veldig tung graviditet, og selv om jeg på forhånd tenkte, at jeg ønsker å prøve meg på nr 3 om vi får to gutter, i graviditeten tenkte jeg at no way, dette er den siste, uansett gutt etter jente. Det kom ei jente. Og nå, etter at tida har gått. både jeg og sambo tenker, at det ville kanskje ikke vært helt utenkelig med nr 3. Jeg har ei venninne som tenkte samme - skal prøve på nr 3 om hun får to gutter, fikk to gutter - og ønsker ikke å prøve på nr 3. Altså, det er jo mer enn nok jobb med to barn, og bare det å få to friske barn, man er ganske heldig. Hun ønsker ikke å utfordre skjebnen enda en gang. Anonymkode: 75eaa...3fe Ja, det virker i hver fall sånn i min vennegjeng, at de som har to av samme kjønn oftere får ett tredje barn. Så en statistikk på at de som har to gutter oftest får ett tredje barn. Sikkert damene som trumfer det i gjennom, hehe Anonymkode: 9db37...d41 1
Zoey Skrevet 27. januar 2018 #5 Skrevet 27. januar 2018 Litt omvendt, mine to eldste er ulikt kjønn, men jeg fikk nr tre fordi barn er fantastisk og jeg ville ha flere. Om du vil ha flere barn, og partneren din og situasjonen deres sier seg enig, så er det vel ingenting i veien for en til? Men om dere egentlig har nok med to barn men det hadde vært kos med en jente, så tenk litt til på det. For det kan bli en tredje gutt. Få barnet fordi dere vil ha ett til BARN. Og lykke til med avgjørelsen, så skal jeg krysser fingrene for at en eventuell tredje blir en jente. 1
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2018 #6 Skrevet 27. januar 2018 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, jeg stoppet fordi legene frarådet meg å få flere barn. Jeg ønsket meg egentlig en datter til. Så da sønnen kom, ble jeg litt skuffet. Senere har jeg heldigvis blitt like glad i ham, men det satt langt inne. Anonymkode: a161c...5d5 Det hørtes drøyt ut.. Anonymkode: c3054...945 9
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2018 #7 Skrevet 27. januar 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det hørtes drøyt ut.. Anonymkode: c3054...945 Enig med deg Anonymkode: ad606...5bf 1
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2018 #8 Skrevet 27. januar 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Enig med deg Anonymkode: ad606...5bf Jeg tipper det er sarkastisk ment Anonymkode: 9db37...d41
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2018 #9 Skrevet 27. januar 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg tipper det er sarkastisk ment Anonymkode: 9db37...d41 Hva er? Anonymkode: ad606...5bf
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2018 #10 Skrevet 27. januar 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tipper det er sarkastisk ment Anonymkode: 9db37...d41 Ser ikke slik ut.. Anonymkode: c3054...945
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2018 #11 Skrevet 27. januar 2018 Jeg stoppet fordi jeg ble alene mesteparten av tiden. Var lenge åpen for barn nr. 3, men når årene gikk så kom det til et punkt hvor mine unger var store og jeg ikke ville risikere å bli alene med et barn til. Hat i alle år vært singel sett bort fra korte forhold. Anonymkode: 5540d...9fd
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2018 #12 Skrevet 27. januar 2018 Vi har en gutt og venter ei jente. Helt ærlig talt så hadde jeg håpet det skulle bli en gutt til, både fordi jeg ser på meg selv som en guttemamma og fordi jeg tenkte det ville bli lettere å overtale mannen til å få nr. 3 dersom vi hadde to gutter (da kunne jeg jo sagt: «Vi kan jo få en til, kanskje det blir jente» Også hadde det vært veldig velkomment med en gutt nr. 3 siden gutter er fantastiske ) Nå er jeg usikker på om det blir flere barn siden jeg har vært temmelig dårlig under svangerskapene, dessuten er ikke alderen på min side. Så det blir nok dessverre med to. Anonymkode: f3fec...610 3
Hactar Skrevet 27. januar 2018 #13 Skrevet 27. januar 2018 Vi ønsket oss to, fikk to og stopper på to. At begge er gutter endrer ikke den avgjørelsen for oss. 1
Forundret.. Skrevet 27. januar 2018 #14 Skrevet 27. januar 2018 Synes det holder med to, og jeg ville nok tenkt likt om de var av samme kjønn også. Slik hverdagen er så ser jeg ikke for meg å gå gjennom en graviditet, og heller ikke det å få et til barn i hus da hverdagen allerede er ekstremt travel.
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2018 #15 Skrevet 27. januar 2018 Jeg fikk en av hvert kjønn først og så valgte vi å få nummer tre. Hadde ikke fått mer enn tre uansett hvilke kjønn de var. Anonymkode: 2612c...c54
Gjest blåbærpike Skrevet 27. januar 2018 #16 Skrevet 27. januar 2018 I min venninnegjeng er det tre trebarnsmødre, og alle tre hadde begge kjønn når de fikk nummer tre.
Minlillelykke Skrevet 27. januar 2018 #17 Skrevet 27. januar 2018 Vi har en av hver. Og før vi fikk vite dette på oul hadde vi bestemt at dette ble siste. Jeg blir veldig dårlig når jeg er gravid og hater babytiden. Så her kommer det ingen fler
Sushi Skrevet 27. januar 2018 #18 Skrevet 27. januar 2018 Nei, vi hadde stoppa på to barn uansett om de hadde vært samme kjønn.
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2018 #19 Skrevet 27. januar 2018 Jeg stoppet fordi jeg var så dårlig i andre svangerskap at legene mente kroppen min ikke ville klare flere svangerskap. Men det er jo egentlig helt greit. det er nok å holde styr på. Men jeg må jo si meg heldig som har en av hver:) Har en venninde som hadde 2 tette jenter, og bestemte seg for å prøve å få en lillebror ganske tett også, Det endte med tvillingjenter... Anonymkode: 72761...9a2
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2018 #20 Skrevet 27. januar 2018 Jeg har to fine gutter og er helt ferdig med barn. Småbarnstiden har bare vært så utrolig krevende med to barn med to år imellom. Mannen er helt enig med meg i at to barn er nok Vi lar oss ikke «lure» av rosa kjoler, nei. Det er topp å være foreldre til gutta boys Anonymkode: 1720e...2b4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå