Gå til innhold

Overgang fra ekteskap til å bli alenemor

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan taklet dere overgangen? Vi har to barn, jenta skal være 60% hos meg og gutten 60% hos faren da vi tror de kan ha litt godt av og ikke være sammen hele tiden. Vi er venner så jeg kommer nok til å bruke litt tid på å finne et sted i skolekretsen...

Jeg har litt psykiske problemer så jeg må si jeg faktisk gruer meg litt til å være singel da jeg i perioder har vært avhengig av gubben...men håper på at vi samarbeider godt nok til han sier fra om jeg må "skjerpe" meg....

Anonymkode: ddd89...6e3

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvordan taklet dere overgangen? Vi har to barn, jenta skal være 60% hos meg og gutten 60% hos faren da vi tror de kan ha litt godt av og ikke være sammen hele tiden. Vi er venner så jeg kommer nok til å bruke litt tid på å finne et sted i skolekretsen...

Jeg har litt psykiske problemer så jeg må si jeg faktisk gruer meg litt til å være singel da jeg i perioder har vært avhengig av gubben...men håper på at vi samarbeider godt nok til han sier fra om jeg må "skjerpe" meg....

Går forøvrig på aap så unga må nok dele rom mens jeg sover på stua....

Skrevet

Tenker du på om det blir ensomt?

Jeg valgte å gå fra min mann etter 13 år. Selv om jeg var helt ferdig med ham og alle følelser for ham var borte, så var det veldig rart å være alene på kveldene. Man kan jo bli litt desperat og begynne å lete etter noen som kan fylle den ensomheten, men jeg anbefaler å vente... En god stund. For det går over. Og etterhvert så finner man en mer ‘ordentlig’ grunn til å ville finne noen å være sammen med.

Jeg savner det å være familie da. Det synes jeg er leit - å være alene om alt. Og å måtte gjøre familieting alene med barna når alle rundt meg har noen å gjøre slike ting med.

Anonymkode: 4dffe...e1c

• Liker 2
Skrevet

Jeg syntes personlig det var så utroooolig deilig å bli alene med barna. Eksen tappet så mye krefter, at jeg klarte meg mye bedre alene med barna som da bare var 1 og 3 år. 

Anonymkode: cacc6...ac5

• Liker 3
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg syntes personlig det var så utroooolig deilig å bli alene med barna. Eksen tappet så mye krefter, at jeg klarte meg mye bedre alene med barna som da bare var 1 og 3 år. 

Den kan jeg skrive under på da... det er mye roligere både i hode, kropp og hus ;)

• Liker 2
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den kan jeg skrive under på da... det er mye roligere både i hode, kropp og hus ;)

Skriver under på dette. Eksen tappet meg helt.

• Liker 3
Skrevet

Alenemødre er ALENE om omsorgen. Du blir ikke alenemor. 

Anonymkode: bb725...877

• Liker 9
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette!

Ser så mage som skriver og resenterer seg som alenemor, alenepappa osv, mens de i realiteten har delt omsorg.

Anonymkode: d2ad3...0cb

• Liker 1
Skrevet
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tenker du på om det blir ensomt?

Jeg valgte å gå fra min mann etter 13 år. Selv om jeg var helt ferdig med ham og alle følelser for ham var borte, så var det veldig rart å være alene på kveldene. Man kan jo bli litt desperat og begynne å lete etter noen som kan fylle den ensomheten, men jeg anbefaler å vente... En god stund. For det går over. Og etterhvert så finner man en mer ‘ordentlig’ grunn til å ville finne noen å være sammen med.

Jeg savner det å være familie da. Det synes jeg er leit - å være alene om alt. Og å måtte gjøre familieting alene med barna når alle rundt meg har noen å gjøre slike ting med.

Tenker ikke så mye egentlig på om det blir ensomt, men mer på ansvaret og det å vært en familie...

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Håper det blir sånn for meg også. Selv om barna mine er eldre.

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Beklager - mente "alenemor" som i at jeg er den eneste voksne som er med barna 40/60 % av tiden.

Skrevet

Jeg var 100% alene med første barnet fra første dag. Gift og lykkelig når nr to og tre kom. 

Nå savner jeg tiden som alenemor. Jeg likte livsstilen, rett og slett. Jeg følte mestring ved å gjøre alt selv, jeg fikk bygge en nær relasjon til barnet, jeg hadde full kontroll på økonomi og jeg bestemte alt selv. Det var deilig! 

Men jeg savnet noen som elsket barnet mitt på samme vilkår som meg, sånn som bare en forelder kan elske sitt barn :( 

Jeg er fortsatt lykkelig gift, og har ingen planer om å ikke fortsette med det. Men livet som alenemor skremmer meg ikke, for det vet jeg at jeg kan :) 

lykke til, det blir hva du gjør det til :) 

Anonymkode: 07909...d28

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...