AnonymBruker Skrevet 27. januar 2018 #1 Skrevet 27. januar 2018 Jeg leier en leilighet som utleier har bestemt seg for å selge. Under oppsigelsestiden så takstmann og megler komme innom huset. Det vil også være visning. Jeg har aldri vært med på boligsalg før. Hva må jeg gjøre før takstmann og megler kommer? Og hva bør jeg gjøre før visning? Og en annen ting. På gulvet som er parkett er det en ca 15cm lang blålig merke. Som kanskje kommer av vann. Jeg husker ikke om den var der da vi flyttet inn eller ikke. Kan vi måtte få beskjed om å skifte hele gulvet pga den flekken? Og på benkeplata som er laminat? Er det et par små hvite striper. Er det noe de slår ned på? Anonymkode: 6d6b0...651
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2018 #2 Skrevet 27. januar 2018 Det beste er vel å ta det opp med utleier? Anonymkode: 19033...4fe
ajarRun Skrevet 27. januar 2018 #3 Skrevet 27. januar 2018 Fortell alt som er feil til takstmann. Sørg for at det lukter råttent på visning og fortell alle hvor jævlig det er å bo der. Kjøp leiligheten selv og profit $$$$$
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2018 #4 Skrevet 29. januar 2018 Har ikke eier snakket med deg om disse tingene?! Jeg hadde overlatt alt til ham/henne. Det er ikke du som skal svare takstmann om boligens tilstand, da du ikke er ansvarlig for salget. Det samme gjelder megler. Til visningen må du selvsagt rydde og holde det rent, men dette burde eieren ha snakket med deg om. Si ifra deg alt ansvar for takstmann og megler i alle fall! Anonymkode: 41af4...36d 2
Stian82 Skrevet 30. januar 2018 #5 Skrevet 30. januar 2018 (endret) Du leier leiligheten og ska sørge for at den ser bra ut og klar for og bli tatt bilder av. Renhold osv. Samme før visning. . Men i forhold til takstmann og megler er det eier som skal gjøre noe ikke du !! Han eier boligen og ska stå for dette. Så bare si det til han. Men greir du er der når takstmann er der for og gi info om boligen siden du er siste som bor der. Husk din signatur skal ingen steder 😃 Endret 30. januar 2018 av Stian82 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2018 #6 Skrevet 2. februar 2018 Når takstmann/megler kommer, så holder det at det er ryddig. Regner med det er eier som kommer til å gå sammen med dem uansett, så da trenger du ikke være hjemme engang. Til visning og bildetaking skal veldig mye ryddes bort. Snakk med eier om hva som må ryddes bort. Anonymkode: 6fc59...eec 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå