Gå til innhold

valg av forlover

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Vi har snakket litt løst om å gifte oss. Har ikke kommet så langt at vi har satt av dato eller fortalt det til noen.

Vi har tenkt å ha bare et bitte bitte lite bryllup. Endten Tinghuset og restaurant etterpå med sønnen min fra tidligere, foreldrene til sambo, søstern hans, svogeren hans og våre forlovere med evt. partnere. Eller så blir det København eller Stockholm sammen med evt. forlovere og sønnen min. Altså ikke rare greiene egentlig, men sånn vi vil ha det.

I går kom sambo til å tenke på hvem han skulle velge som forlover. Det er bare en kompis han har kontakt med om dagen. Men denne karen har vært utro mot konen sin i mange år og blir i nermeste fremtid skilt (konen hans fortalte meg at hun kom til å gå fra han). For å være erlig. Jeg vet ikke om jeg vil ha denne mannen i brylluppet vårt. Dere vet dette med med "ramme" rundt ekteskapet osv. Ikke er han og jeg noe særlig gode venner heller (mannen er lystløgner og sånnt tåler jeg ikke og han tåler ikke at jeg ikke "sluker" alt han sier "rått").

Det jeg lurer på er om det er rart av samboeren min og be søsteren være forlover eller svogeren sin?

Om vi bestemmer oss for å gjøre det i København eller Stockholm er det da rart om jeg har søstern hans som forlover og samboer har mannen hennes? Vi har planlagt en langweekend i en av de byene sammen med dem i løpet av våren.

Venter spendt på tilbakemeldinger fra dere....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Syns ikke det er rart i det hele tatt jeg! :)

Skjønner godt at du ønsker en anne forlover for mannen din enn denne lystløgneren av en utro kamerat!!! :tunge1:

Mange som velger nære familiemedlemmer som forlovere :)

Gjest Madam Felle
Skrevet

Ja, mange velger familiemedlemmer som forlovere. Men er det virkelig brudens ansvar, å skulle være med å bestemme hvem han skal få lov til å velge som forlover? Beklager, men for meg blir det utrolig nedlatende ovenfor han, for en sier jo at han ikke klarer å ta det valget selv.

Beklager, men forloveren hans er hans valg og forloveren hennes er hennes valg. Jeg syns ikke noen av de har noe med den andres valg der. Men meg om det :wink:

Skrevet

Ville valgt søsteren hans og samboeren. Da kan dere få en kjempehyggelig helg sammen! :)

Skrevet

Jeg synes samboeren din selv skal få velge hvem han vil ha som forlover selv. Selfølgelig er det synd hvis du ikke går så altfor godt overens med denne mannen, men det gir deg vel fortsatt ingen rett til å forme bryllupet i ditt bilde. Dessuten skal dere gjøre dette på Tinghuset, så det blir vel veldig begrenset med oppgaver for forloveren? Mitt råd; Gift dere på Tinghuset med en påfølgende god middag på restaurant og ta langweekenden med søster & svoger en annen helg.

Dersom forloveren min i forkant av bryllupet vårt hadde vært utro mot kjæresten sin, hadde han fortsatt stått der oppe sammen med meg.

Gjest Madam Felle
Skrevet
Ville valgt søsteren hans og samboeren. Da kan dere få en kjempehyggelig helg sammen! :)

Er det bruden som skal velge hans forlover? Unnskyld meg, men har ikke brudgommen noe han skulle ha sagt?

Skrevet

Er det bruden som skal velge hans forlover? Unnskyld meg, men har ikke brudgommen noe han skulle ha sagt?

Tok det som en selvfølge at dette var et alternativ de var kommet frem til sammen jeg!

Gjest Betty Boop
Skrevet

Uansett om det er mannens eller kvinnens forlover, så er han jo forlover for inngåelsen av deres felles ekteskap, så da er det vel greit at man er enig? Forloveren hans skal jo gå god for at mannen f.eks. ikke har vært gift før eller at han i så fall er lovlig skilt - da må hun jo ha lov til å ville at denne forloveren i det minste skal være ærlig?!?

Gjest Madam Felle
Skrevet
Uansett om det er mannens eller kvinnens forlover, så er han jo forlover for inngåelsen av deres felles ekteskap, så da er det vel greit at man er enig? Forloveren hans skal jo gå god for at mannen f.eks. ikke har vært gift før eller at han i så fall er lovlig skilt - da må hun jo ha lov til å ville at denne forloveren i det minste skal være ærlig?!?

Eh, hvordan skal du kunne lyge om noe slikt? Alle papirer og alt må jo leveres inn på forhånd, inkludert skilsmissepapirer ol. Så jeg forstår ikke hvordan forloveren hans skal kunne lyge, og om han lyger, så lyger jo brudgommen også da. :wink:

Gjest Anonymous
Skrevet

Ser at Madam Felle har sine innvendinger her..

For å gjøre det helt klart, så ER det ikke bare jeg som ikke er helt sikker på om det er riktig å ha denne kompisen som forlover. Samboeren min er også i tvil. Nettopp pga. utroskapen og fordi jeg og kompisen ikke går overens. Jeg kunne heller ikke tenke meg å ha en forlover som samboern min ikke går over ens med.

Takk for svar folkens

Skrevet

Vet du hva? Jeg synes dere skal spørre søstern hans og mannen hennes. I hvertfall ikke velge kompisen hans. Han er jo utro og ligger tydeligvis i skillsmisse i tillegg til at du og han ikke går overens.

Brylluppsdagen er jo en spesiell dag for deg og din kjære. Å ha en person med da som du ikke går overens med og som man vet er utro vil ikke akkurat skape de riktige rammene(som du sa) rundt dagen deres.

Fint at samboeren din forstår dette og at også han setter et spørsmålstegn til det...

Skrevet
Vet du hva? Jeg synes dere skal spørre søstern hans og mannen hennes. I hvertfall ikke velge kompisen hans. Han er jo utro og ligger tydeligvis i skillsmisse i tillegg til at du og han ikke går overens.

Brylluppsdagen er jo en spesiell dag for deg og din kjære. Å ha en person med da som du ikke går overens med og som man vet er utro vil ikke akkurat skape de riktige rammene(som du sa) rundt dagen deres.

Fint at samboeren din forstår dette og at også han setter et spørsmålstegn til det...

Helt enig! Vi skal også ha et lite bryllup. Da er det kanskje desto viktigere hvem man deler dagen med... Jeg hater løgnaktighet og utroskap, ville nok ikke delt min dag med en jeg visste var notorisk utro og svikefull.

Vet ellers om flere par som har reist bort for å gifte seg, sammen med et annet par som også har hatt rollen som brudeparets forlovere.

Skrevet

vi skal gifte oss i københavn i august, da skal min svigerinne være min forlover og broren min skal være forloveren til mannen min :hjerter: grunnen til det er at min bestevenninne skal føde 1 august så det passet dårlig for henne. jeg synes det er hyggelig at de skal være våre forlovere, vi er jo gode venner i det daglige, så det var et naturligt andre valg :)

Skrevet

Jeg synes og egentlig at mannen din selv må velge hvem han vil ha til forlover. Men som du sier, han er ikke sikker på om denne utro kompisen er det beste valget, og i det tilfellet mener jeg at ingenting er bedre enn at dere velger søsteren hans og samboeren. Dersom din kjære og er enig i dette, er vel det det beste??? Broren og kona hadde hennes søster og samboeren til søsteren til forlovere. Helt utmerket, synes jeg... :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...