AnonymBruker Skrevet 27. januar 2018 #1 Skrevet 27. januar 2018 Hva tror dere er grunnen til dette ? Anonymkode: 5f078...1a4
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2018 #2 Skrevet 27. januar 2018 Og hvilke beviser har du som støtter påstanden din? Anonymkode: 0745d...9be
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2018 #4 Skrevet 27. januar 2018 Testosteron og miljøpåvirkning. Anonymkode: 42d81...2e5
WubWub Skrevet 27. januar 2018 #5 Skrevet 27. januar 2018 Fordi kvinner blir lært opp til å undervurdere seg selv fra barnsben av. Det er et eksempel på undertrykkelse satt i system. For menns del handler det om et oppblåst ego og manglende selvinnsikt 2
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2018 #6 Skrevet 27. januar 2018 om dette er sant, så må det handle om at kvinner selekterer menn som tror på seg selv og overvurderer sine egne evner. Mens naturen har selektert kvinner som gjør det motsatte. For det er jo slik at kvinner blir tiltrukket av selvsikre menn. Mens kvinner aldri har trengt å bevise seg selv eller få tak i ressurser. Alt de har trengt er å overleve. Og da er det å være angstfull en positiv egenskap. Anonymkode: c5483...231
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2018 #7 Skrevet 27. januar 2018 Har et anekdotisk bevis fra hagen min. Her jeg bor vokser hagen vilt, og det resulterer i at noen ganske store trær må hogges ned til tider. Jeg har jordbruksutdannelse og kan bruke motorsag og felle trær, men tør ikke gi meg på de største trærne, så til dem har husvertinna mi leid inn folk til å kappe ned..... Noen hun leide felte et tre rett på huset, mens noen andre felte ett over telefonlinja, de var begge menn. Jeg gikk og så på kuttet på trærne for å finne ut om de faktisk kunne hogge trær, og det kunne de ikke. Jeg vet hvordan man får et tre til å falle i en bestemt retning, men dette hadde èn av dem null peiling på, mens den andre hadde litt mere men fortsatt ikke snøring. Likevel gir de seg begge på de største trærne med fare for å ta både hus og telefonlinje. Jeg tror absolutt at det er sånn, og tror grunnen er todelt. Det ene er at kvinner er generelt mere forsiktige og tar mindre sjanser, noe jeg tror er biologisk. Det andre er at menn styrer verden. Anonymkode: 3aa63...273 1
WubWub Skrevet 27. januar 2018 #8 Skrevet 27. januar 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: om dette er sant, så må det handle om at kvinner selekterer menn som tror på seg selv og overvurderer sine egne evner. Mens naturen har selektert kvinner som gjør det motsatte. For det er jo slik at kvinner blir tiltrukket av selvsikre menn. Mens kvinner aldri har trengt å bevise seg selv eller få tak i ressurser. Alt de har trengt er å overleve. Og da er det å være angstfull en positiv egenskap. Anonymkode: c5483...231 eventuelt at det ikke handler om arv men om miljø og kultur. barn formes av omgivelsene og samfunnet og når samfunnet forteller piker at de ikke skal tro de er noe og at de skal være underdanige flinke piker som holder munn når en mann prater til de så blir det sånn. 1
Gjest Terence Skrevet 27. januar 2018 #9 Skrevet 27. januar 2018 Er det ikke strengt tatt en overvurdering av egne evner å anta at man undervurderer evnene sine?
WubWub Skrevet 28. januar 2018 #10 Skrevet 28. januar 2018 (endret) 26 minutter siden, Terence skrev: Er det ikke strengt tatt en overvurdering av egne evner å anta at man undervurderer evnene sine? Nei. Om jeg pugger hver dag i en måned til en eksamen , mens de andre i klassen bare pugger 1 gang i uken så er det realistisk å anta at jeg har mest kompetanse og at jeg vil gjøre det best på prøven. Men om jeg tenker "alle andre i klassen kan sikkert mer om dette emnet enn meg" så har jeg i praksis undervurdert mine evner. Det er gjerne det kvinner gjør i arbeidslivet, når en lederstilling lyses ut så vil kvinner med 5-10 års ansiennitet vegre seg for å søke på stillingen med tanken om at "jeg er sikkert ikke kompetent nok. andre er sikkert flinkere enn meg". så kommer det en mann rett fra skolebenken å søker på stillingen i troen om at "jeg kan alt". han vil få jobben om ingen andre søker på den. i dette scenarioet er han som overvurderer emnene sine minst egnet for lederstillingen mens kvinnene med 5-10 års ansiennitet som nøler og undervurderer evnene sine faktisk er mest egnet. dette er en av grunnene til at det finnes så mange bedritne og dårlige mannlige ledere , fordi kvinnene undervurderer seg selv for mye mens menn overvurderer seg selv for mye. Endret 28. januar 2018 av WubWub 2
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2018 #11 Skrevet 28. januar 2018 Hvilken "evner" er det kvinner har? Anonymkode: 6109c...5b9
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2018 #12 Skrevet 28. januar 2018 Fordi kvinner har i århundrer blir undertrykt av menn så det er indoktrinert i oss at vi liksom er dårligere og ikke gode nok Anonymkode: f08e1...acc 2
absinthia Skrevet 28. januar 2018 #13 Skrevet 28. januar 2018 (endret) Jeg tror dette delvis er et biologisk fenomen, da jeg mener at vi tydelig kan gjenkjenne slike trekk hos andre pattedyr. Hanndyr er ofte mer opptatt av å vise seg, mens hunndyr er mer forsiktige, så lenge ikke barna deres er i fare. Endret 28. januar 2018 av absinthia
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå