AnonymBruker Skrevet 27. januar 2018 #1 Skrevet 27. januar 2018 Hei! Jeg har Exphil dette semesteret, og trodde jeg hadde grei kontroll på ting. Leste pensum i høst, og holder på med flexphil nå. Men, så kommer jeg på seminar, og alt foreleseren snakker om er argumentasjon (i forbindelse med skriving av obligatorisk oppgave). Er det noen som kan forklare hva/hvorfor dette er så viktig/sette ting i sammenheng for meg? Jeg tenker på et argument som "han argumenterer for saken sin", eller "... er et godt argument mot pelsdyroppdrett" Men skjønner at jeg kanskje er på bærtur. Hjelp, noen? Anonymkode: e937a...e18
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2018 #2 Skrevet 27. januar 2018 Vil tro det foreleser mener er at man ikke bare skal gjengi hva som står i boka/forelesningsnotater etc., men også vise refleksjon og forståelse av hva man har lest. Anonymkode: 67d55...ae5 3
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2018 #3 Skrevet 27. januar 2018 Seminaret er til for å hjelpe dere å skrive oppgaven, oppgaven er argumentasjon så selvsagt babler han om det? Jeg tok exphilbi høst Anonymkode: 0e801...9fe
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2018 #4 Skrevet 27. januar 2018 Håper det er greit jeg spør her, hva går egentlig exphil ut på? Går på høyskole, og vurderer å ta dette utenom da jeg kanskje skal søke meg inn på et annet studie. Hva handler det om? Kjenner en del som har tatt det i forbindelse med studier, men de sier det er et tulleemne man må gjennom, som går ut på å drøfte og skrive masse tull om litt svevende ting som ikke har mening eller som har dyp mening. Andre sier at det handler om å lese veldig mye om filosofer og historie og pugge dette. argumentasjon i drøfting er vel hva han mener? (Grei måte å vise selvstendighet og refleksjon på tenker jeg). Anonymkode: a2e02...b20
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2018 #5 Skrevet 28. januar 2018 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Håper det er greit jeg spør her, hva går egentlig exphil ut på? Går på høyskole, og vurderer å ta dette utenom da jeg kanskje skal søke meg inn på et annet studie. Hva handler det om? Kjenner en del som har tatt det i forbindelse med studier, men de sier det er et tulleemne man må gjennom, som går ut på å drøfte og skrive masse tull om litt svevende ting som ikke har mening eller som har dyp mening. Andre sier at det handler om å lese veldig mye om filosofer og historie og pugge dette. argumentasjon i drøfting er vel hva han mener? (Grei måte å vise selvstendighet og refleksjon på tenker jeg). Anonymkode: a2e02...b20 Det handler om ulike filosofiske og etiske teorier rundt diverse tema. Akkurat hvilke og hva man lærer avhenger av lærestedet. Anonymkode: 04eb0...095
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2018 #6 Skrevet 28. januar 2018 Jeg tror ikke helt jeg forstår hva du mener, men min erfaring med ex.phil er at de tar for seg problemstillinger i virkeligheten (eller historiske eksempler) for å argumentere for relevante teorier. Ex.phil pleier jo også å deles inn på bakgrunn av like fagretninger. Abort og eutanasi var for eksempel viktig i min variant av ex.phil, mens andre fagretninger vektla andre områder. Mitt inntrykk av ex.phil er at det er et ganske svevende (og ikke minst ubrukelig) emne. Men poenget er vel at du skal bruke kunnskapen din for å drøfte en gitt problemstilling. Anonymkode: 1fa55...ee3 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå