AnonymBruker Skrevet 27. januar 2018 #1 Skrevet 27. januar 2018 Så... jeg er avholds og jeg er lei av spørsmålet "er du super kristen siden du ikke drikker", selv om det frister å svare at jeg er alkoholiker men kanskje jeg bare skal glemme det i dag, hva syns du? Så er realiteten at jeg bare syns d er styr med bakrus, busser og hodepine! Jeg tenkte derfor å spare meg den samtalen for en gang skyld å prøve en alkoholfri vin, for det legger jo ingen merke til. Men vinmonopolet er for meg en ukjent jungel og de som anbefaler vin der spør jo om jeg vil at det skal smake røyk eller bark?! Mens jeg tenker at det kan jeg få på skogstur om jeg vil. Jeg vil bare ha en drikke som smaker godt men som ikke ser ut som brus! HER ER POENGET: kan noen anbefale en alkoholfri vin? Det skal nevnes at jeg vanligvis har en kamerat på laget som serverer meg alkoholfrie drinker uten å nevne noe til noen. (Btw sonne folk er helt fantastiske) Men han skal ikke joine meg i denne festlige anledningen! Anonymkode: af2e0...f38
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2018 #2 Skrevet 27. januar 2018 Har du smaka vinar du lika? Eg spør slik fordi vin er noko ein som regel ikkje likar dei fyrste gongene ein drikk han. Og alkoholfrie vinar er ei ynkeleg drikke samanlikna med ekte saker. Så kvifor skal du tvinge i deg slikt skvip? Du nemner ikkje i kva for samband du skal drikke vinen – til mat (kva slag?) eller berre for kos. Til kos ville eg for min del heller teke meg eit glas solbærsaft eller surbærsaft enn alkoholfri raudvin, ca. same farge au, så du slepp mange drikkepresskommentarar. Til mat ville eg ha valt selters om mogeleg, men eg ser ikkje bort frå at ein alkoholfri vin også kan vere akseptabel. Men det veit eg for lite om. Derimot vil eg anbefale det alkoholfrie ølet Erdinger, som er fullt brukbart til mange slags mat, og er god tyrstedrikke. Anonymkode: 73d99...4dc
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2018 #3 Skrevet 27. januar 2018 Vet ikke hva du liker, men denne synes jeg er overraskende god. Hvit, musserende, frisk, ikke for søt. God alene, eller sammen med sjømat. Richard Juhlin Blanc de blancs Anonymkode: 81d38...c19 2
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2018 #4 Skrevet 28. januar 2018 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Vet ikke hva du liker, men denne synes jeg er overraskende god. Hvit, musserende, frisk, ikke for søt. God alene, eller sammen med sjømat. Richard Juhlin Blanc de blancs Anonymkode: 81d38...c19 Støtter opp om denne. Faktisk den eneste alkoholfrie vinen jeg har smakt som er god. Anonymkode: fd307...49e 1
DysterPytten Skrevet 28. januar 2018 #5 Skrevet 28. januar 2018 Den nevnt over her er ganske god og en som heter natureo
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2018 #6 Skrevet 30. januar 2018 Takk for gode svar, då får jeg ta turen på polet! Anonymkode: af2e0...f38
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå