Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilken styrke bruker du på krølltang (eller rettetang) jeg har ikke brukt krølltang (eller rettetang) så mye før, men vil begynne å krølle håret mitt litt oftere. Jeg har så flatt og tynt hår så det er litt kjedelig til tider. Men vet ikke hvilken styrke jeg burde bruke. 120 eller 140? 🤔

Anonymkode: f1841...274

Videoannonse
Annonse
Gjest fruktfest
Skrevet

Aldri mer enn 180 grader, noe mer enn det bør man ikke bruke😊

Skrevet
1 minutt siden, SmileyLovise skrev:

Aldri mer enn 180 grader, noe mer enn det bør man ikke bruke😊

Jeg snakka med en som jobba på vita. Ho skulle hjelpe meg med å finne sånn varmebeskytttende spray. (Men jeg valgte å vente med å kjøpe til jeg var sikker på hvilken jeg ville ha, så har ikke kjøpt enda) men poenget var at når jeg sa til ho at jeg brukte styrke 140 så sa ho at det var veldig mye(?) 🤔

-TS

Skrevet

Tror ikke hun på VITA vet helt hva hun snakker om. De fleste av mine venninner bruker mer enn 180 grader - som jeg faktisk tror er minste-innstillingen på min rettetang. Jeg bruker 180 grader selv, har tynt og fint hår så trenger ikke mer. 

Anonymkode: 9e9eb...70f

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Tror ikke hun på VITA vet helt hva hun snakker om. De fleste av mine venninner bruker mer enn 180 grader - som jeg faktisk tror er minste-innstillingen på min rettetang. Jeg bruker 180 grader selv, har tynt og fint hår så trenger ikke mer. 

Nei hun på vita visste sikkert ikke hva hun snakket om. Jeg har 4 forskjellige styrker på min krølltang : 120, 140, 160 og 180. Jeg bruker 140. Så det kan jo ikke være dor mye det (?) 🤔 

men oi, er det mange som bruker på 180? ... 

-TS

Skrevet

180 grader er det som generelt er anbefalt. Det er ikke mye i det hele tatt, som med alt annet her til lands ligger det anbefalte godt innenfor det som er trygt ;) 

Faktisk er det heller sånn at om du bruker mindre enn det risikerer du å slite MER på håret, fordi du må gå over flere ganger før du faktisk får rettet det (eller krøllet det). 

Jeg ville dog ikke gått noe særlig over 200 grader.

Gjest fruktfest
Skrevet

Jøss, 140 er da aldeles ikke mye. Kanskje hun har hørt feil eller misforstått og trodd du sa 240? Tror det er ytterst får den så varm, haha. Uansett så kan du helt fint bruke 140 i håret om det funker for deg.

Lærte både på skole (frisør) og i salong, i tillegg til et lite kurs med GHD at alt over 180 grader skader unødvendig på håret da det absolutt ikke er nødvendig med noen høyere temperatur enn 180😊

Skrevet

Okei, takk for svar 😊 da kan jeg føle meg trygg 😅 men er det noen som i samme slengen har en god varmebeskyttende spray å anbefale ? 😊 jeg har en fra før fra frisøren. Den er sånn med hårspray i i tillegg. Men jeg vil gjerne ha en som bare er varmebeskyttende. Vil helst ikke kjøpe fra frisør igjen da de er så dyre. Men er det det samme hvilken man kjøper når man kjøper fra sånn H&M eller vita osv? Eller har noen en god/ trygg en å anbefale ? 😅😊

-TS

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...