AnonymBruker Skrevet 27. januar 2018 #1 Skrevet 27. januar 2018 Min mann og jeg har begge barn fra tidligere forhold. Barna bor for seg selv. Nå snakket vi idag om hvis ett sv barna våre blir syk og trenger behandling som koster si 200k. Jeg er glad i alle barna, men vil allikevel ikke sitte med gjeld pga en behandling hvis mannen min faller fra. Dette gjelder andre veien også, hvis ett av mine barn trenger kostbar behandling. Jeg vil da ha MITT lån, så hvis jeg faller fra så slettes gjelda. Er det mulig at jeg eller han låner penger for å hjelpe barnet vårt uten at den andre blir sittende igjen med gjeld hvis den ene dør? Anonymkode: 1e630...97e
bortebra Skrevet 27. januar 2018 #2 Skrevet 27. januar 2018 Ingen av dere har syke barn? Det er en veldig uvanlig og lite sannsynlig problemstilling, særlig i Norge hvor det offentlige sørger for helsetilbudet. Hvorfor bekymrer dette deg når alle er friske? 4
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2018 #3 Skrevet 27. januar 2018 Høres ut som et fantastisk forhold... Anonymkode: 8edad...bdc 1
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2018 #4 Skrevet 27. januar 2018 Kan du gi noen eksempler på type behandling og sykdom som kommer til å kreve dette? Anonymkode: adf92...e4c
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2018 #5 Skrevet 27. januar 2018 Hvorfor ikke heller sponse behandlingsforsikring på barna, hvis dere er så redde for at de skal få en eller annen sykdom som ikke kan behandles av det offentlige helsevesenet? Anonymkode: 045e4...b72 2
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2018 #6 Skrevet 27. januar 2018 He he, dette ville jeg ikke brukt krefter på! Vi har et godt helsevesen i Norge, som vi betaler for over skatteseddelen. Anonymkode: ea668...58b
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2018 #7 Skrevet 27. januar 2018 For å svare på det du lurer på: Ja, det er mulig å frasi seg arv. Men det gjelder all arv, både eiendeler og gjeld. Du kan ikke velge å kun frasi deg gjelden (naturlig nok). Anonymkode: ca9f4...5ed 1
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2018 #8 Skrevet 27. januar 2018 Til dere som lurer. Ingen av barna våre er syke eller trenger behandling. Vi kjenner en person som har vært i utlandet for stamcellebehandlinf, det betales ikke av det offentlige. Denne kostnaden måtte personen ta av egen lomme. Så det er iallefall én behandling som kan nevnes. Til ca9f4 5ed så snakker jeg ikke om å frasi meg arv eller at han ikke skal arve etter meg, men om evt jeg eller han kan ta opp lån i eget navn, men at han eller jeg sitter igjen med den gjelden hvis en av oss faller fra. Vi kom bare på snakk om det, ingen grunn til å tro forholdet vårt ikke er bra eller at vi bryr oss om hverandres barn. Anonymkode: 1e630...97e
saltvann Skrevet 27. januar 2018 #9 Skrevet 27. januar 2018 Om han låner 200 000. så dør han 2 mnd senere.. så er det jo barna hans som arver han. Da får de 200 000 mindre enn om han ikke hadde lånt..
bortebra Skrevet 27. januar 2018 #10 Skrevet 27. januar 2018 Nei, du kan ikke magisk bare arve verdiene, du må arve gjelda også. Lånet forsvinner ikke bare fordi personen forsvinner.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå