Gå til innhold

Tryg forsikring - svindel????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk meg forsikringsavalte med Tryg i november, og skulle betale 189,- kr pr mnd, satte opp autotrekk/ giro i nettbanken med det samme, nå fikk jeg brev med purring og ser jeg har betalt/ blitt trukket fra 1700 kr i november, kan virkelig ikke få det til å stemme, de trekker penger hver måned og har en utestående betaling som de skal trekke fra meg på 380 kr i februar, forstår virkelig ingenting og får ikke betalingene til å stemme på siden deres "min side".. Nå har jeg litt angst for at jeg har fått meg en avtale hvor de kommer til å svindle masse penger fra meg framover??? 

Anonymkode: 7869a...03b

• Liker 1
Skrevet

Ring dem og spørr.

Anonymkode: e0478...8bf

• Liker 4
Gjest Lilleprinsesse
Skrevet
52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fikk meg forsikringsavalte med Tryg i november, og skulle betale 189,- kr pr mnd, satte opp autotrekk/ giro i nettbanken med det samme, nå fikk jeg brev med purring og ser jeg har betalt/ blitt trukket fra 1700 kr i november, kan virkelig ikke få det til å stemme, de trekker penger hver måned og har en utestående betaling som de skal trekke fra meg på 380 kr i februar, forstår virkelig ingenting og får ikke betalingene til å stemme på siden deres "min side".. Nå har jeg litt angst for at jeg har fått meg en avtale hvor de kommer til å svindle masse penger fra meg framover??? 

Hvis det er en av de første betalingene som har skjedd, er det kun et lite depositum. I tilfelle du ikke skulle betale en regning fra de, så kan de trekke fra det depositumet.

Skrevet

Les vilkårene i avtalen din. Der burde det stå noe, å det burde du ha lest.

Anonymkode: 87243...9f7

Skrevet

Du må jo ringe og snakke med dem, isteden for å spørre her! :klaske: 

Anonymkode: 91534...abf

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Du må jo ringe og snakke med dem, isteden for å spørre her! :klaske: 

Anonymkode: 91534...abf

Har prøvd å ringe dem hele Idag, får prøve igjen mandag...

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Har prøvd å ringe dem hele Idag, får prøve igjen mandag...

Det er lørdag vett du

Anonymkode: c20fb...cbb

• Liker 1
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du er temmelig drøy i din beskyldning mot et av Norges største og mest seriøse forsikringsselskap. 

Når man ikke får en faktura til å stemme, så er det helt vanlig å kontakte fakturautsteder og be om en forklaring lenge før man beskylder selskapet for svindel, i all offentlighet på nettet. 

Hvordan skal vi på nettet kunne vite hvilken avtale du har inngått med Tryg Forsikring? Du forteller oss jo ikke engang hvilken forsikring dette gjelder. 

Jeg kunne forøvrig fortalt deg en historie fra virkeligheten om et annet stort forsikringsselskap, der de over flere år krevde inn mange tusen kroner for mye og nektet å høre på kunden. Den kunden mistet de, og måtte betale tilbake et anseelig beløp.  

Anonymkode: c7c6e...867

• Liker 2
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kunne forøvrig fortalt deg en historie fra virkeligheten om et annet stort forsikringsselskap, der de over flere år krevde inn mange tusen kroner for mye og nektet å høre på kunden. Den kunden mistet de, og måtte betale tilbake et anseelig beløp.  

Anonymkode: c7c6e...867

Gjensidige? Vil du si? Ser de fakturerer meg "litt" mer enn vi avtalte, men det er liksom akkurat lite nok til at jeg ennå ikke har kommet meg til å ringe og klage.

Anonymkode: 85879...176

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Gjensidige? Vil du si? Ser de fakturerer meg "litt" mer enn vi avtalte, men det er liksom akkurat lite nok til at jeg ennå ikke har kommet meg til å ringe og klage.

Hvis det er litt over.. det er ikke grunnbeløpet du mener? Det kommer jo i tillegg.. 

Skrevet
6 minutter siden, Baktusen skrev:

Hvis det er litt over.. det er ikke grunnbeløpet du mener? Det kommer jo i tillegg.. 

Jeg ble lovet samme totalpris på månedlig autogiro, som prisen jeg fikk som årlig giro. Beløpet er nært nok til at jeg sikkert ikke ville stusset over det med mindre jeg regnet på det. Type 50 kr mnd mer enn totalbeløpet skulle være. Dette tillegg til at de økte prisen min med 15% etter ett år som kunde, såklart. Virker sånn passe lureri-aktig, så jeg ble nyskjerrig nå - men selvfølgelig min feil også, at jeg ikke har klaget enda.

Skrevet

De driver ikke med svindel i hvertfall. Det er helt klart. Men det høres ut som det kan være en misforstålese eller en feil på en av sidene her, så det er jo bare å ringe de å få oppklart dette. 

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ble lovet samme totalpris på månedlig autogiro, som prisen jeg fikk som årlig giro. Beløpet er nært nok til at jeg sikkert ikke ville stusset over det med mindre jeg regnet på det. Type 50 kr mnd mer enn totalbeløpet skulle være. Dette tillegg til at de økte prisen min med 15% etter ett år som kunde, såklart. Virker sånn passe lureri-aktig, så jeg ble nyskjerrig nå - men selvfølgelig min feil også, at jeg ikke har klaget enda.

Om du blir lovet en bilforsikring til 400kr mnd og innbo til 200 kr mnd. Så betyr det ikke det at din pris er 600kr mnd. Grun beløpet kommer i tillegg. 50kr mnd var nok litt i overkant men..

Men du får jo forsikringspapirer hvert år. Er jo bare å lese de ? 

Gjest Tom Bäcker
Skrevet

De har hjemmeside, minside, chat, Facebook, Twitter og tar til og med telefonen. Dette finner du ut av selv. :mynona:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...