AnonymBruker Skrevet 27. januar 2018 #1 Skrevet 27. januar 2018 Etter å ha vært singel i 3år nå, med noen dater her og der fant jeg ut at 2018 skulle være det året jeg virkelig skulle satse litt. Så jeg har truffet en mann i omtrent 2 uker nå. Han er både hyggelig, kjekk og snill. Men så er det altså dette "maset" fra hans side om å skulle treffes HELE tiden, fra vi har vært på en middagsdate og han har gått ut døren går det omtrent 6 minutter før han spør om vi skal treffes igjen i morgen. Han sier at han ikke vil virke masete men det er fordi han liker meg så utrolig godt, itillegg har han invitert meg hjem til hans hjemplass i sommer tiltross for den korte tiden vi har datet. For min del som har vært alene veldig lenge nå blir det bare alt for mye på alt for kort tid. Jeg synes ikke det er noe spennende å date denne personen lengre, føler jeg har han i min hule hånd allerede. Itillegg føler jeg at ikke jeg har fått de samme følelsene for han som han åpenbart har fått for meg. Noen som har vært ute for det samme? Anonymkode: 52ca6...b54 2
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2018 #2 Skrevet 27. januar 2018 Kan du ikke bare være ærlig med ham og si at du trenger litt tid? Anonymkode: de5a0...ebc 7
Duftavsommerregn Skrevet 27. januar 2018 #3 Skrevet 27. januar 2018 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Etter å ha vært singel i 3år nå, med noen dater her og der fant jeg ut at 2018 skulle være det året jeg virkelig skulle satse litt. Så jeg har truffet en mann i omtrent 2 uker nå. Han er både hyggelig, kjekk og snill. Men så er det altså dette "maset" fra hans side om å skulle treffes HELE tiden, fra vi har vært på en middagsdate og han har gått ut døren går det omtrent 6 minutter før han spør om vi skal treffes igjen i morgen. Han sier at han ikke vil virke masete men det er fordi han liker meg så utrolig godt, itillegg har han invitert meg hjem til hans hjemplass i sommer tiltross for den korte tiden vi har datet. For min del som har vært alene veldig lenge nå blir det bare alt for mye på alt for kort tid. Jeg synes ikke det er noe spennende å date denne personen lengre, føler jeg har han i min hule hånd allerede. Itillegg føler jeg at ikke jeg har fått de samme følelsene for han som han åpenbart har fått for meg. Noen som har vært ute for det samme? Du er heldig som har møtt en som virkelig liker deg, og da blir det slik. Så er du tydeligvis ikke klar for noe nytt forhold, og da blir det ikke lett. Da må du bare avvise han, si hva du føler og fortsette. Jeg sier "heldig" om han ellers er en normal person. 1
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2018 #4 Skrevet 27. januar 2018 Jeg synes det er helt fantastisk å treffe en som gjerne vil treffe meg. Det er så mange i datingverdenen som er så "kule" og lar det gå lang tid mellom hver kontakt. For meg fungerer det ikke, jeg trenger å vite at han vil ha meg. Snakk med han om det! Så dumt at alle tror at andre vet hva man tenker og føler. Han tror kanskje du er like interessert i tett kontakt som han, hvordan skal han ellers får vite dette hvis du ikke sier det til han? Anonymkode: eba60...84b 3
Dricka Skrevet 27. januar 2018 #5 Skrevet 27. januar 2018 Jeg har vært ute for det samme! Jeg droppet å åpne meldinger tilslutt og løy om at jeg hadde planer bare fordi jeg kunne slappe av litt uten at det ble mas fra hans side om å treffes. Ble helt kvalt av det. Fikk liksom ikke tid til noe av det jeg ellers driver med og gikk med dårlig samvittighet fordi han var så snill og grei. Men selvom jeg sa jeg hadde planer så maste han fortsatt om vi skulle treffes allikevel.. Tilslutt måtte jeg bare avvise han og si at jeg tror ikke vi skal møtes noe mer. Sa ganske tydelig i fra at jeg ikke ville mer, men han fortsatte å mase lenge. Fikk litt dårlig følelse av fyren fordi han virket litt sjalu og kontrollerende allerede da. Jeg vet ikke, men noen varsler blinket hos meg selvom det kanskje ikke egentlig var noe å være bekymret over. Jeg er en person som trenger mye alenetid og det hadde jeg nok ikke fått hos han 2
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2018 #6 Skrevet 27. januar 2018 Min erfaring er at i det man føler seg "kvalt" er det for sent, har aldri skjedd at det har ordnet seg etter en stund, samtale eller lignende. Har tatt det opp en gang, og personen sluttet å ta kontakt så mye og "mase", men innerst inne vet man at den andre ønsker mer kontakt. Tenker sånn at om du hadde likt han like mye som han liker deg, så hadde ikke dette vært noe problem og du hadde følt det annerledes. Det er nok noe ved han du ikke faller for eller som gjør at du holder igjen. Jeg hadde gått videre. Anonymkode: 61754...e55 2
Elaine Marley Skrevet 28. januar 2018 #7 Skrevet 28. januar 2018 Jeg ville sagt det til han. Noe om at det blir for mye, rett og slett. Når du ikke føler det samme, så er det sikkert enda lettere å føle seg kvalt. Det er litt synd for han, siden han ser ut til å ha fått sterke følelser allerede, men igjen snakk med han om det eller så tror han vel at det er greit.
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2018 #8 Skrevet 31. januar 2018 Er stor forskjell på følelser og interesse. Ja han er veldig interessert i hvert fall, men det er fryktelig sjeldent at en mann får følelser i det hele tatt. Det vil du merke ved at han mister interessen, for da var det aldri ordentlige og dype følelser. Er en mann ordentlig glad i deg og noen gang vært det så vil han være med deg hele livet og bryr seg uansett. Har opplevd menn som er interesserte og klengete uten at jeg er det tilbake, dropp han hvis det blir feil. Menn viser følelser og gjør alt for deg og sier de elsker deg osv, men det er jo bare tull... Anonymkode: bc24b...604
Gjest supernova_87 Skrevet 31. januar 2018 #9 Skrevet 31. januar 2018 Hvis det er sånn at det er helt utelukket for deg så avslutter du, dersom du derimot ser for deg at dere kan bli noe fint sammen om han roer bønna litt og tar litt mindre kontakt fremover så ville jeg sagt at "jeg trenger litt tid til å savne deg også". "Absence makes the heart grow fonder".
Gjest Made4u Skrevet 31. januar 2018 #10 Skrevet 31. januar 2018 På 27.1.2018 den 15.56, AnonymBruker skrev: Etter å ha vært singel i 3år nå, med noen dater her og der fant jeg ut at 2018 skulle være det året jeg virkelig skulle satse litt. Så jeg har truffet en mann i omtrent 2 uker nå. Han er både hyggelig, kjekk og snill. Men så er det altså dette "maset" fra hans side om å skulle treffes HELE tiden, fra vi har vært på en middagsdate og han har gått ut døren går det omtrent 6 minutter før han spør om vi skal treffes igjen i morgen. Han sier at han ikke vil virke masete men det er fordi han liker meg så utrolig godt, itillegg har han invitert meg hjem til hans hjemplass i sommer tiltross for den korte tiden vi har datet. For min del som har vært alene veldig lenge nå blir det bare alt for mye på alt for kort tid. Jeg synes ikke det er noe spennende å date denne personen lengre, føler jeg har han i min hule hånd allerede. Itillegg føler jeg at ikke jeg har fått de samme følelsene for han som han åpenbart har fått for meg. Noen som har vært ute for det samme? Anonymkode: 52ca6...b54 Er nok av dem som klager på at han ikke viser nok interesse, her har du en som viser interesse og så blir det for mye for deg. For veldig mange blir du da en dørgendes kjedelig personlighet, for det er hva mange andre gjør i starten av et forhold, viser hverandre interesse og gir mye oppmerksomhet og for dem er det bare en herlig tid. Selv hadde jeg ikke trivdes med ei som deg, jeg både liker oppmerksomhet og kan selv gi mye av det (spesielt helt i starten). Du får finne deg en som har like lite behov for det som deg, er en slik du går best sammen med, en med lavere ønske om å gi oppmerksomhet og som ikke ofrer like mye som hva andre ville for å møte deg, noen som i likhet med deg trenger pusterom og å sysle for seg selv... Det beste for han også, er ei annen enn deg for du har mindre å tilby noen annen hva gjelder oppmerksomhet, det gjenspeiles jo i ditt eget behov også som er godt lavere enn snittet vil jeg tro... Som sagt, for mange en kjedelig kjæreste og du er definitivt ikke ei jeg ville traktet etter, for et lite fåtall er du dog en perfekt kjæreste.
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2018 #12 Skrevet 31. januar 2018 On 27.1.2018 at 11:49 PM, Dricka said: Jeg har vært ute for det samme! Jeg droppet å åpne meldinger tilslutt og løy om at jeg hadde planer bare fordi jeg kunne slappe av litt uten at det ble mas fra hans side om å treffes. Ble helt kvalt av det. Fikk liksom ikke tid til noe av det jeg ellers driver med og gikk med dårlig samvittighet fordi han var så snill og grei. Men selvom jeg sa jeg hadde planer så maste han fortsatt om vi skulle treffes allikevel.. Tilslutt måtte jeg bare avvise han og si at jeg tror ikke vi skal møtes noe mer. Sa ganske tydelig i fra at jeg ikke ville mer, men han fortsatte å mase lenge. Fikk litt dårlig følelse av fyren fordi han virket litt sjalu og kontrollerende allerede da. Jeg vet ikke, men noen varsler blinket hos meg selvom det kanskje ikke egentlig var noe å være bekymret over. Jeg er en person som trenger mye alenetid og det hadde jeg nok ikke fått hos han Denne Anonymkode: 8f5bd...3f5
Sh999 Skrevet 31. januar 2018 #13 Skrevet 31. januar 2018 7 minutter siden, Snabeldyr skrev: Er nok av dem som klager på at han ikke viser nok interesse, her har du en som viser interesse og så blir det for mye for deg. For veldig mange blir du da en dørgendes kjedelig personlighet, for det er hva mange andre gjør i starten av et forhold, viser hverandre interesse og gir mye oppmerksomhet og for dem er det bare en herlig tid. Selv hadde jeg ikke trivdes med ei som deg, jeg både liker oppmerksomhet og kan selv gi mye av det (spesielt helt i starten). Du får finne deg en som har like lite behov for det som deg, er en slik du går best sammen med, en med lavere ønske om å gi oppmerksomhet og som ikke ofrer like mye som hva andre ville for å møte deg, noen som i likhet med deg trenger pusterom og å sysle for seg selv... Det beste for han også, er ei annen enn deg for du har mindre å tilby noen annen hva gjelder oppmerksomhet, det gjenspeiles jo i ditt eget behov også som er godt lavere enn snittet vil jeg tro... Som sagt, for mange en kjedelig kjæreste og du er definitivt ikke ei jeg ville traktet etter, for et lite fåtall er du dog en perfekt kjæreste. Tviler på at han hadde vært så interressert hvis ts hadde en kjedelig personlighet.. Han er bare ikke den rette for ts, tror at den interessen hadde blitt igjengjelt da.
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2018 #14 Skrevet 31. januar 2018 På 27. januar 2018 den 15.56, AnonymBruker skrev: Etter å ha vært singel i 3år nå, med noen dater her og der fant jeg ut at 2018 skulle være det året jeg virkelig skulle satse litt. Så jeg har truffet en mann i omtrent 2 uker nå. Han er både hyggelig, kjekk og snill. Men så er det altså dette "maset" fra hans side om å skulle treffes HELE tiden, fra vi har vært på en middagsdate og han har gått ut døren går det omtrent 6 minutter før han spør om vi skal treffes igjen i morgen. Han sier at han ikke vil virke masete men det er fordi han liker meg så utrolig godt, itillegg har han invitert meg hjem til hans hjemplass i sommer tiltross for den korte tiden vi har datet. For min del som har vært alene veldig lenge nå blir det bare alt for mye på alt for kort tid. Jeg synes ikke det er noe spennende å date denne personen lengre, føler jeg har han i min hule hånd allerede. Itillegg føler jeg at ikke jeg har fått de samme følelsene for han som han åpenbart har fått for meg. Noen som har vært ute for det samme? Anonymkode: 52ca6...b54 Jepp!! Har akk samme problemet enda jeg bare har møtt han på en kaffe en gang!! Jeg har måttet si nei annen hver dag fordi jeg rett og slett ikke har tid (alenemor og jobber turnus) , dette virket det ikke som han "godtok" helt og maste videre om jeg ikke hadde lyst å treffe han osv .. Dette ble så turn Off at jeg måtte bare si at jeg ikke er klar for et forhold, og at jeg rett og slett ikke har tid til noe mann som krever mer enn jeg kan gi.. Men han skriver meldinger enda, bare ikke fullt så ofte.. Anonymkode: 459b4...170 1
Gjest Made4u Skrevet 31. januar 2018 #15 Skrevet 31. januar 2018 7 minutter siden, Sh999 skrev: Tviler på at han hadde vært så interressert hvis ts hadde en kjedelig personlighet.. Han er bare ikke den rette for ts, tror at den interessen hadde blitt igjengjelt da. Nei, noen personligheter både trenger og gir lite oppmerksomhet til den andre uavhengig av hvem dem møter, det er en del av deres personlighet og hvordan de er i et forhold. De passer ikke i forhold der den ene part har sterkere behov for oppmerksomheten og også er flinkere til å gi oppmerksomhet selv.
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2018 #16 Skrevet 31. januar 2018 18 minutter siden, Snabeldyr skrev: Er nok av dem som klager på at han ikke viser nok interesse, her har du en som viser interesse og så blir det for mye for deg. For veldig mange blir du da en dørgendes kjedelig personlighet, for det er hva mange andre gjør i starten av et forhold, viser hverandre interesse og gir mye oppmerksomhet og for dem er det bare en herlig tid. Selv hadde jeg ikke trivdes med ei som deg, jeg både liker oppmerksomhet og kan selv gi mye av det (spesielt helt i starten). Du får finne deg en som har like lite behov for det som deg, er en slik du går best sammen med, en med lavere ønske om å gi oppmerksomhet og som ikke ofrer like mye som hva andre ville for å møte deg, noen som i likhet med deg trenger pusterom og å sysle for seg selv... Det beste for han også, er ei annen enn deg for du har mindre å tilby noen annen hva gjelder oppmerksomhet, det gjenspeiles jo i ditt eget behov også som er godt lavere enn snittet vil jeg tro... Som sagt, for mange en kjedelig kjæreste og du er definitivt ikke ei jeg ville traktet etter, for et lite fåtall er du dog en perfekt kjæreste. Behovet for oppmerksomhet er der, men bare av den rette mannen oppmerksomheten kommer fra.. Anonymkode: 459b4...170
Gjest Made4u Skrevet 31. januar 2018 #17 Skrevet 31. januar 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jepp!! Har akk samme problemet enda jeg bare har møtt han på en kaffe en gang!! Jeg har måttet si nei annen hver dag fordi jeg rett og slett ikke har tid (alenemor og jobber turnus) , dette virket det ikke som han "godtok" helt og maste videre om jeg ikke hadde lyst å treffe han osv .. Dette ble så turn Off at jeg måtte bare si at jeg ikke er klar for et forhold, og at jeg rett og slett ikke har tid til noe mann som krever mer enn jeg kan gi.. Men han skriver meldinger enda, bare ikke fullt så ofte.. Anonymkode: 459b4...170 Jeg kan være intens uten å mase hull i hodet på dama, jeg ville aldri mast om slik som han... Finnes sosiale antenner også og man merker raskt stemningen for noe.
Gjest Made4u Skrevet 31. januar 2018 #18 Skrevet 31. januar 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Behovet for oppmerksomhet er der, men bare av den rette mannen oppmerksomheten kommer fra.. Anonymkode: 459b4...170 Ikke i den grad andre har det nei... Lese om emnet... De som behov for oppmerksomhet selv er de som er flink til å gi det selv også, de som har behov for mindre selv gir også mindre... Man kjenner best egne følelser og behandler også andre basert på dette, det er grundig forklart flere steder i mange bøker om emnet... De 5 kjærlighetsspråkene er en bok som på en måte tar for seg emnet, klart kjærlighetsspråket "oppmerksomhet" ikke er TS sitt største behov, og da er hun ikke flink til å gi noen det heller.
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2018 #19 Skrevet 31. januar 2018 På 28.1.2018 den 0.11, AnonymBruker skrev: Min erfaring er at i det man føler seg "kvalt" er det for sent, har aldri skjedd at det har ordnet seg etter en stund, samtale eller lignende. Har tatt det opp en gang, og personen sluttet å ta kontakt så mye og "mase", men innerst inne vet man at den andre ønsker mer kontakt. Tenker sånn at om du hadde likt han like mye som han liker deg, så hadde ikke dette vært noe problem og du hadde følt det annerledes. Det er nok noe ved han du ikke faller for eller som gjør at du holder igjen. Jeg hadde gått videre. Anonymkode: 61754...e55 Jeg tenker det samme som deg. Om jeg virkelig hadde hatt lyst på han og likte han like mye som han likte meg så hadde ikke det blitt et problem. Jeg har også noen få ganger tidligere vært så "opp til ørene" forelsket at jeg knapt har klart noen timer fra en person før jeg har kjent på savnet. Disse følelsene har jeg ikke kjent på med denne personen. Jeg valgte tidligere denne uka å si ifra til han om dette begrunnet dette med blant annet med at avstanden blir for stor med tanke på at jeg flytter neste år. Han hadde forståelse for dette men han ønsket fremdeles å holde kontakten noe han gjør enn så lenge Anonymkode: 52ca6...b54
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2018 #20 Skrevet 31. januar 2018 13 timer siden, Snabeldyr skrev: Er nok av dem som klager på at han ikke viser nok interesse, her har du en som viser interesse og så blir det for mye for deg. For veldig mange blir du da en dørgendes kjedelig personlighet, for det er hva mange andre gjør i starten av et forhold, viser hverandre interesse og gir mye oppmerksomhet og for dem er det bare en herlig tid. Selv hadde jeg ikke trivdes med ei som deg, jeg både liker oppmerksomhet og kan selv gi mye av det (spesielt helt i starten). Du får finne deg en som har like lite behov for det som deg, er en slik du går best sammen med, en med lavere ønske om å gi oppmerksomhet og som ikke ofrer like mye som hva andre ville for å møte deg, noen som i likhet med deg trenger pusterom og å sysle for seg selv... Det beste for han også, er ei annen enn deg for du har mindre å tilby noen annen hva gjelder oppmerksomhet, det gjenspeiles jo i ditt eget behov også som er godt lavere enn snittet vil jeg tro... Som sagt, for mange en kjedelig kjæreste og du er definitivt ikke ei jeg ville traktet etter, for et lite fåtall er du dog en perfekt kjæreste. Det var da voldsomt til dømming opp og ned. Jeg har skrevet ett avsnitt og du dømmer meg med at jeg er en gørrkjedelig person? Det er ikke nødvendigvis slik at jeg ikke takler at folk viser interesse for meg, men han var rett og slett feil person for meg. Å selvfølgelig hadde jeg ønsket at han hadde vist meg den interessen han gjør dersom jeg selv hadde vært like interessert i han. Jeg har vært i 2 tidligere forhold der jeg vel kan si at jeg både har vist i overkant både oppmerksomhet og interesse fra dag en. -TS Anonymkode: 52ca6...b54
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå