ajarRun Skrevet 27. januar 2018 #1 Skrevet 27. januar 2018 Jeg hadde en legetime hos drittsekkene som jeg har fastlege hos. For å bestille time på nett eller SMS må du betale 12 kroner til et bedritent selskap som heter WTW AS (via Helserespons). Når du skal betale har du valget mellom tre denominasjoner seddler og debitkort. De tar ikke kredittkort. Det er tilbakestående (mye billigere å ta i mot kredittkort enn kontanter). I tillegg er kontanter så vidt jeg vet fortsatt tvunget betalingsmiddel, så de må ta i mot alle seddler (tenker å ta med en femhundrelapp neste gang og så trekke fra fakturagebyret). Hvis du ikke har kontanter eller debitkort må du betale med faktura og betale 85 kroner til et annet drittselskap som heter Melin Collectors. Hvorfor får disse privateide rasshølene lov til å drive rovdrift på syke mennesker? Jeg håper nesten hele offentlig refusjonsordningen brenner slik at vi får bedre betalingsløsninger (alle legesenter uten offentlig refusjon skjønner grunnleggende matte og tar kredittkort). 5
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2018 #2 Skrevet 27. januar 2018 De gjør det bare for at du skal ha noe å klage over Anonymkode: 05197...2e4
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2018 #3 Skrevet 27. januar 2018 Du plages over mange småting syns jeg Anonymkode: 057fa...ba1 5
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2018 #4 Skrevet 27. januar 2018 Det hadde vært lettere og mer fristende å gi deg et svar hvis du formulerte deg ordentlig, og ikke kom barnslige raljeringer om rasshøl etc. Da kan du klare deg selv, tenker jeg. Anonymkode: 120e9...3db 9
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2018 #5 Skrevet 27. januar 2018 1 minutt siden, AnonymBruker said: Det hadde vært lettere og mer fristende å gi deg et svar hvis du formulerte deg ordentlig, og ikke kom barnslige raljeringer om rasshøl etc. Da kan du klare deg selv, tenker jeg. Anonymkode: 120e9...3db Anonymkode: 8c813...e71 3
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2018 #6 Skrevet 27. januar 2018 Enig! Jeg blir provosert over at legekontorene pusher nettjenester når det er økonomisk ugunstig for pasientene. En burde jo blitt økonomisk belønnet for å ikke plage telefonkøen deres. Anonymkode: fed6d...566 6
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2018 #7 Skrevet 27. januar 2018 Legger til at legekontoret mitt i tillegg tar seg grovt betalt for parkering, materiell til blodprøver og sende et ark papir hjem til folk med f.eks blodprøvesvar. Det og er irrrrrrrriterende kapitalistisk vissvass. Anonymkode: fed6d...566 1
ajarRun Skrevet 27. januar 2018 Forfatter #8 Skrevet 27. januar 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Enig! Jeg blir provosert over at legekontorene pusher nettjenester når det er økonomisk ugunstig for pasientene. En burde jo blitt økonomisk belønnet for å ikke plage telefonkøen deres. Anonymkode: fed6d...566 Problemet her er jo at de venstreradikale tullingene som sitter på stortinget ikke har satt begresninger på gebyrer når man mottar offentlig refusjon. Der burde det gå klart frem at man må kunne bestille uten telefon (mange tunghørte og som av andre grunner ikke kan bruke telefon) kostnadsfritt og at de må akseptere alle typer betalingskort (bankaxept, visa, mastercard, diners og amex burde være et ABSOLUTT minimum) kostnadsfritt. Fakturagebyrene burde også forbys. Men nå bruker de disse systemene for å dytte flere konstander over på forbrukerne fordi de ikke kan øke prisene. Det er et smutthull som må tettes umiddelbart.
ajarRun Skrevet 27. januar 2018 Forfatter #9 Skrevet 27. januar 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Legger til at legekontoret mitt i tillegg tar seg grovt betalt for parkering, materiell til blodprøver og sende et ark papir hjem til folk med f.eks blodprøvesvar. Det og er irrrrrrrriterende kapitalistisk vissvass. Anonymkode: fed6d...566 Har ingenting i mot å betale for legetjenester. Jeg ville gjerne betalt for en lege uten offentlig refusjon hvis de hadde kundeservice (bestille time på nett med umiddelbar bekreftelse og mulighet til å se ledige timer på nett). Men å betale 6 kroner for en SMS som koster 6 øre til et selskap som ikke leverer noe av verdi til meg er absurd. Spesielt når de får grovt betalt over skatteseddelen. 3
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2018 #10 Skrevet 27. januar 2018 2 minutter siden, abrasiveRefraction said: Problemet her er jo at de venstreradikale tullingene som sitter på stortinget ikke har satt begresninger på gebyrer når man mottar offentlig refusjon. Der burde det gå klart frem at man må kunne bestille uten telefon (mange tunghørte og som av andre grunner ikke kan bruke telefon) kostnadsfritt og at de må akseptere alle typer betalingskort (bankaxept, visa, mastercard, diners og amex burde være et ABSOLUTT minimum) kostnadsfritt. Fakturagebyrene burde også forbys. Men nå bruker de disse systemene for å dytte flere konstander over på forbrukerne fordi de ikke kan øke prisene. Det er et smutthull som må tettes umiddelbart. Og du har også vært medlem lenge her, og jeg glemte det litt, også kom du med det innlegget. Anonymkode: 8c813...e71
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2018 #11 Skrevet 27. januar 2018 Jeg ble egentlig glad da jeg oppdaget at min fastlege har blitt tilgjengelig på nett med bestilling osv. Også greit nok at det koster noen kroner å få bekreftelse på timen på sms. Men stusset litt over at det er nødvendig å få en sms som sier "du vil snart få svar", og så en til med bekreftelse, og senere enda en påminnelse. Anonymkode: 2842e...d52 3
ajarRun Skrevet 27. januar 2018 Forfatter #12 Skrevet 27. januar 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg ble egentlig glad da jeg oppdaget at min fastlege har blitt tilgjengelig på nett med bestilling osv. Også greit nok at det koster noen kroner å få bekreftelse på timen på sms. Men stusset litt over at det er nødvendig å få en sms som sier "du vil snart få svar", og så en til med bekreftelse, og senere enda en påminnelse. Anonymkode: 2842e...d52 Det suger jo, du får jo ikke se når det er ledig tid. De burde vise hele kalenderen.
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2018 #13 Skrevet 27. januar 2018 Kredittkort hører en viss mann til, fint at de ikke tar det. Kunden blir lokket til å leve over evne, legen/butikken betaler penger til kortselskapet og får ingenting igjen for det. Anonymkode: 17d0d...636
Duckie Skrevet 27. januar 2018 #14 Skrevet 27. januar 2018 Jeg synes også den betalingsløsningen til legekontorene er håpløs. Og den forbanna maskina som omtent står og skriker til deg om du er litt for kjapt ute med å taste fødselsdato eller skulle sette i kortet feil vei (eneste stedet som chippen skal ned istedenfor opp). Også enig i at legekontorene burde ta kredittkort, ihvertfall når de har et stort selskap til å ordne med betalingsløsninger for seg. De tar kredittkort på DPS. 1
ajarRun Skrevet 27. januar 2018 Forfatter #15 Skrevet 27. januar 2018 2 minutter siden, Duckie skrev: Jeg synes også den betalingsløsningen til legekontorene er håpløs. Og den forbanna maskina som omtent står og skriker til deg om du er litt for kjapt ute med å taste fødselsdato eller skulle sette i kortet feil vei (eneste stedet som chippen skal ned istedenfor opp). Også enig i at legekontorene burde ta kredittkort, ihvertfall når de har et stort selskap til å ordne med betalingsløsninger for seg. De tar kredittkort på DPS. Ja, satan. Den lyden og at idiotene ikke kan interaksjonsdesign. Det må da være mulig å ha en mute knapp på faenskapet slik at du sliper at den hyler instruksjoner på deg.
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2018 #16 Skrevet 27. januar 2018 Er det bare meg som enda ringer inn og bestiller time Anonymkode: 9a605...5db
Duckie Skrevet 27. januar 2018 #17 Skrevet 27. januar 2018 3 minutter siden, AnonymBruker said: Er det bare meg som enda ringer inn og bestiller time Anonymkode: 9a605...5db Tror ikke det, har aldri opplevd kortere ventetid på telefon enn 10 minutter hos mitt legekontor. Som regel det dobbelte.
Duckie Skrevet 27. januar 2018 #18 Skrevet 27. januar 2018 7 minutter siden, abrasiveRefraction said: Ja, satan. Den lyden og at idiotene ikke kan interaksjonsdesign. Det må da være mulig å ha en mute knapp på faenskapet slik at du sliper at den hyler instruksjoner på deg. Alltid morsomt når et ektepar i 80-årene står i evig lang tid ved maskinen og prøver å finne ut av den. Aldri sett folk så hjelpsomme før som det folk er på det legekontoret, for å slippe å høre på skrålinga fra maskinen. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå