Gå til innhold

Legge ved blogginnlegg som PDF

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg har en eksamensoppgave hvor vi skal legge ved evnt. blogginnlegg relatert til oppgaveteksten som PDF-filer.

Det å legge ved kun linker ikke godkjent.

Det virker komplisert, da eksamensdokumentet i seg selv skal være PDF, men blogginnleggene i selve eksamensdokumentet skal være PDF-også. Da må man laste ned noen programmer?

Anonymkode: dd753...0cf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du bruker Windows kan du åpne bloggen, velge print og så velge Microsoft print to PDF som skriver.

Anonymkode: 5d50d...29a

• Liker 1
Skrevet

Det skal leveres elektronisk.

Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det skal leveres elektronisk.

Å printe til pdf lager en pdf-fil, ikke en papirutskrift. (Om det var det du mente.)

Anonymkode: 6bfde...a06

Skrevet
7 hours ago, AnonymBruker said:

Hvis du bruker Windows kan du åpne bloggen, velge print og så velge Microsoft print to PDF som skriver.

Anonymkode: 5d50d...29a

Finner ingen printmuligheter via Chrome. Må det være Microsoft?

Skrevet

Internett Explorer/Windows? *

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Finner ingen printmuligheter via Chrome. Må det være Microsoft?

nei. 

Chrome: Se øverst. Velg "Fil". Der finner du "skriv ut". Da velger du pdf

Anonymkode: ee392...9cc

Skrevet

Fikk den delen til; men når jeg går inn i Word-dokumentet og skal velge fra filer å legge inn, så dukker ikke PDF-filen opp. Det er tydeligvis ikke mulig å legge ved en PDF inni en PDF som bilde engang...

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fikk den delen til; men når jeg går inn i Word-dokumentet og skal velge fra filer å legge inn, så dukker ikke PDF-filen opp. Det er tydeligvis ikke mulig å legge ved en PDF inni en PDF som bilde engang...

Du må finne et program som kan "merge" pdf-filer.

Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du snakker om Word og PDF litt om hverandre her, og jeg er litt usikker på hva det er du prøver på. 

Du sier du skal levere oppgaven på PDF, og legge ved blogginnlegg som PDF-vedlegg. Skal alt leveres i en fil, eller kan du levere oppgaven og vedleggene som separate filer? Om de kan leveres som separate filer er det jo ikke noe problem, da bare navngir du dem f.eks. "Vedlegg 1 - Blogginnlegg NN dd.mm.åå" e.l., så er det lett å se hva som er hva. 

Dersom hovedoppgave og vedlegg må leveres som en kombinert PDF-fil trenger du et program for å kombinere dem. Dette finner du gratis på nett. Søk på "combine pdfs" e.l.  (Jeg kjenner ikke til disse gratisprogrammene, siden jeg har Adobe Standard på jobben.)

(Du sier du prøver å legge inn PDF-fil i Word, men ikke får det til. Hvilken funksjon i Word er det du bruker? Hos meg er det fullt mulig å bruke funksjonen "Sett inn => Objekt", og deretter velge å sette inn en eksisterende PDF-fil. Men muligheten til å åpne fila/vedlegget forsvinner hvis jeg konverterer Word-fila til PDF, så da er vi like langt.)

Anonymkode: 6bfde...a06

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...