Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter å ha aktivt prøvd å bli gravid siden juni uten noe resultat har jeg nå bestemt meg for å ta en kontroll hos lege. Jeg blir 33 i år og føler at tiden renner fra oss. Vi vil heller betaler litt for å sjekke nå enn å vente flere måneder for å få det gratis hos fastlegen.

Er det noen som kan anbefale en god privat gynekolog i Osloområdet for test av både meg og mannen? Og hva slags undersøkelser er det egentlig de gjør for å se om det er noe problemer? 

På forhånd takk ☺️

Anonymkode: 959f7...45c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, medicus i Oslo . Bare kontakt dem med det du sier her, så anbefaler de hvilke undersøkelser .

her tok mannen sæd-prøve, jeg sjekket eggledere og livmor .

Skrevet
18 timer siden, Tillia skrev:

Ja, medicus i Oslo . Bare kontakt dem med det du sier her, så anbefaler de hvilke undersøkelser .

her tok mannen sæd-prøve, jeg sjekket eggledere og livmor .

Takk 😊 Kan jeg spørre hvor mye dere betalte? 

Skrevet

Spesialistsenteret på Jessheim, gynekolog Martin Lundrig. 

Vi var der januar 2017 pga ingen positiv test siden april 2016 og ingen utslag på eggløsningstester. 

Ble utredet med sykehistorie på både meg og mannen, blodprøver av begge, innvendig ultralyd av meg, henvisning av mannne til Ullevål for å sjekke sædprøve. Jeg fikk og diverse resepter på de hormontilskuddene jeg trengte. Er nå gravid i 6. Mnd. For alt betalte vi ca 1400. 

Kan varmt anbefales! Veldig god oppfølging fra de i tiden etterpå, jeg var også til en ekstra blodprøve på riktig syklusdag

Anonymkode: a99ce...455

Skrevet
På 28.1.2018 den 10.50, AnonymBruker skrev:

Takk 😊 Kan jeg spørre hvor mye dere betalte? 

For mitt ble det 3-4000kr. For mannen sin sædprøve (som man kan ta eller levere direkte der) tror jeg det ble 1200kr. Men da har man egentlig fått vite alt man trenger å vite før videre prøving. Og man trenger ingen henvisning, og kan få time omtrent på dagen. Mulig han Martin på spesialistsenteret er billigere, men der tenker jeg du må ha henvisning ; og da blir det fort ventetid.

Skrevet
3 minutter siden, Zooey skrev:

Bruker Smestadgynekologene og er veldig fornøyd :) De er private, men jeg har fått henvisning fra fastlege til de og det gikk kjapt.

http://www.smestadgynekologene.no/

Tar smestadgynekologene vannscanning av livmor (for å utelukke polypper eller andre forhold i livmor som kan gjøre graviditet vanskelig), og har de utstyr til å sjekke om eggledere er åpne? Det tror jeg ikke.

Skrevet
1 minutt siden, Tillia skrev:

Tar smestadgynekologene vannscanning av livmor (for å utelukke polypper eller andre forhold i livmor som kan gjøre graviditet vanskelig), og har de utstyr til å sjekke om eggledere er åpne? Det tror jeg ikke.

Jeg kjenner ikke til alle undersøkelsene de tilbyr. Så stor interesse har jeg ikke i deres praksis. Men det kan man jo kjapt finne ut av hvis man ringer de.

Poenget var at de er privatpraktiserende og de er dyktige.

• Liker 1
Skrevet
7 minutter siden, Zooey skrev:

Jeg kjenner ikke til alle undersøkelsene de tilbyr. Så stor interesse har jeg ikke i deres praksis. Men det kan man jo kjapt finne ut av hvis man ringer de.

Poenget var at de er privatpraktiserende og de er dyktige.

Tror de tilby helt standard GU-undersøkelse , dvs blodprøver , innvendig ultralyd og sjekk. Og kanskje henvisning til sædprøve (som man da antagelig må ta på et av sykehusene). 

Har man da tette eggledere eller faktorer i livmor som gjør at man ikke blir gravid så får man altså ikke vite dette.

ville derfor tatt hele pakka og i Oslo - utenom sykehusene - så tror jeg kun det er medicus som tilbyr dette ,

Gjest Klokkeblomst90
Skrevet

Går til Spiren i Trondheim. Dyrt men veldig flinke folk som jobber der. Får som regel time på dagen.

Skrevet
På 31.1.2018 den 12.23, Tillia skrev:

Jeg var vært hos offentlig gynekolog i Oslo - og tror det var 2 mnd ventetid på den - hun så polypp med en gang - og da må det uansett tas på sykehus. Ventetiden på sykehuset var ca 3 mnd, men jeg kom raskere inn pga avlysning(fikk telefon et par ganger osm jeg ikke rakk å ta, så virket som det var relativt hyppige avlysninger der). 

Skylling av eggledere var ikke et tema hos offentlig gynekolog selv om hun er spesialist på fødselshjelp, og hun mente da at IVF uansett ville være neste steg om så var tilfelle. Jeg vet ikke om sistnevnte stemmer for alle, men.

Anonymkode: 0371d...9e9

Skrevet
På 31.1.2018 den 12.17, Tillia skrev:

For mitt ble det 3-4000kr. For mannen sin sædprøve (som man kan ta eller levere direkte der) tror jeg det ble 1200kr. Men da har man egentlig fått vite alt man trenger å vite før videre prøving. Og man trenger ingen henvisning, og kan få time omtrent på dagen. Mulig han Martin på spesialistsenteret er billigere, men der tenker jeg du må ha henvisning ; og da blir det fort ventetid.

Han er privat, trenger kkke henvisning. 

Anonymkode: a99ce...455

Skrevet

Dr Berle hos Oslo medisinke senter er veldig flink!

Skrevet
På 1.2.2018 den 13.06, AnonymBruker skrev:

Jeg var vært hos offentlig gynekolog i Oslo - og tror det var 2 mnd ventetid på den - hun så polypp med en gang - og da må det uansett tas på sykehus. Ventetiden på sykehuset var ca 3 mnd, men jeg kom raskere inn pga avlysning(fikk telefon et par ganger osm jeg ikke rakk å ta, så virket som det var relativt hyppige avlysninger der). 

Skylling av eggledere var ikke et tema hos offentlig gynekolog selv om hun er spesialist på fødselshjelp, og hun mente da at IVF uansett ville være neste steg om så var tilfelle. Jeg vet ikke om sistnevnte stemmer for alle, men.

Anonymkode: 0371d...9e9

Prøverør er dyrt både for den enkelte og samfunnet, lange ventelister og det er en kroppslig påkjenning og mer inngripende behandlingsmetode.

hvis man kan utrede privat - så kan man - om normale funn vente lenger med prøverør. 

Nei, skylling av eggledere er ikke noe vanlige klinikker gjør. Det er jo det som er poenget. Ønsker man dette må man dra til spesialister som gjør det, f.eks medicus

Skrevet
6 timer siden, Tillia skrev:

Prøverør er dyrt både for den enkelte og samfunnet, lange ventelister og det er en kroppslig påkjenning og mer inngripende behandlingsmetode.

hvis man kan utrede privat - så kan man - om normale funn vente lenger med prøverør. 

Nei, skylling av eggledere er ikke noe vanlige klinikker gjør. Det er jo det som er poenget. Ønsker man dette må man dra til spesialister som gjør det, f.eks medicus

Jeg fikk skylling av eggledere hos offentlig avtalespesialist. Han ville gjøre full utredning før han henviste meg til ivf. 

Anonymkode: 71b3e...f40

Skrevet
På 3.2.2018 den 19.09, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk skylling av eggledere hos offentlig avtalespesialist. Han ville gjøre full utredning før han henviste meg til ivf. 

Etter du hadde prøvd 3 mnd å bli gravid da eller? ;) tviler jeg på..

Poenget er at man kan sjekke dette privat FØR det ene året har gått.

Skrevet
5 minutter siden, Tillia skrev:

Etter du hadde prøvd 3 mnd å bli gravid da eller? ;) tviler jeg på..

Poenget er at man kan sjekke dette privat FØR det ene året har gått.

Hva slags rar måte er det å svare på? 

Jeg hadde prøvd ett år før jeg ble henvist av fastlege til avtalespesialist og fikk time etter tre uker. Der fikk jeg full utredning med blodprøver, skylling og grundig ultralyd før jeg ble henvist til ivf. 

Når det over her skrives at kun private gjør slike utredninger, er det feilinformasjon. Ja,  man må ha prøvd ett år når man er under 35, men det kan være godt å vite at man får fullgod offentlig utredning når det statistisk er indikasjon på behov for det. 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hva slags rar måte er det å svare på? 

Jeg hadde prøvd ett år før jeg ble henvist av fastlege til avtalespesialist og fikk time etter tre uker. Der fikk jeg full utredning med blodprøver, skylling og grundig ultralyd før jeg ble henvist til ivf. 

Når det over her skrives at kun private gjør slike utredninger, er det feilinformasjon. Ja,  man må ha prøvd ett år når man er under 35, men det kan være godt å vite at man får fullgod offentlig utredning når det statistisk er indikasjon på behov for det. 

Ja, hvis man er inne i et utredningsopplegg ; normalt etter at det er gått 1 år, så vil man jo få tilgang på utredning. 

Men det er ikke det som spørres om i tråden. TS er tydelig ikke i gang med offentlig utredning, men ønsker for egen bekymrings del en utredning. Når man gjør utredning på eget initiativ må man gjøre det privat - på klinikker som har dette utstyret. Og man må betale selv. Så sant man ikke har kvalifisert for offentlig utredning. Selvsagt skjønner jeg også at offentlige sykehus også kan utrede;) men det skjer altså først NÅR man er i gang med offentlig utredning. 

Å dra til fastlegen å få en henvisning tik smestadgynekologene eller andre privatpraktiserende , vil ikke gi deg eggleder-skylling, livmor-vannscan.

Skrevet

Anbefaler Sverre Sand eller Oskar Åkesson hos Oslogynekologene. Ikke privat, men du trenger henvisning fra fastlege for å få time. Dyktige leger med lang og relevant erfaring.

Anonymkode: 45a03...ad0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...