Gå til innhold

Lesbiske kvinner og graviditet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er motstander av at lesbiske kvinner/par skal ha rett til sperm donasjon eller kunstig befruktning, Fordi det er unaturlig og ikke bra for barnet senere i livet. Og før dere angriper meg som homofob, Ja jeg er motstander av at lesbiske og homofile skal få lov til å bli gravide og at homofile skal kreve at de skal ha lov til ekteskap osv. Men ellers så har ikke noe imot homofile/lesbiske. Jeg synes at lesbiske kvinner skal ha lov til å få hjelp til å bli gravide.

Hva er din mening om saken?

Anonymkode: a7776...228

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min mening er st jeg syns sånne meninger som du har er latterlige. Du må bare mene hva du vil egentlig, men folk med så snevert syn på livet er bare trist. 

Du vil nekte homofile å gifte seg og å starte familie, men du har ikke noe imot dem? Neinei for all del. 

Men så skriver du plutselig: «Jeg synes at lesbiske kvinner skal ha lov til å få hjelp til å bli gravide.» 

så hva mener du egentlig? 

«Jeg kastet yndlingsklærne dine i søpla, det er ikke det at jeg hater de men jeg syns ikke du skal ha de» 

Anonymkode: ecd68...93c

• Liker 5
Gjest Skogrose
Skrevet

Her er det bare å svare "ok". Nytter ikke engang å diskutere saken med såpass trangsynte formeninger som utgangspunkt. 

Skrevet

Ikke bra for barnet senere i livet?

Og hvorfor skal de ikke få lov til å gifte seg?

Skrevet

Jeg mener at homofile er mennesker som folk flest og akkurat like skikket (eller uskikket) som foreldre som heterofile. Men siden de som regel tar svært bevisste valg i forhold til det å få barn tror jeg man finner nesten utelukkende svært godt skikkete foreldre blant de homofile parene med barn f.eks, mens blant de heterofileparene er det langt mer grums og barn som ender som barnevernsbarn. 

Jeg mener ellers at alle fruktbare kvinner bør gis mulighet til å få egne barn, adoptere eller bli fostermor om de er skikket, og jeg mener alle menn bør ha mulighet til adopsjon eller til å bli fosterforelder siden surrogati foreløpig er ulovlig. 

Anonymkode: a0583...602

• Liker 4
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Min mening er st jeg syns sånne meninger som du har er latterlige. Du må bare mene hva du vil egentlig, men folk med så snevert syn på livet er bare trist. 

Du vil nekte homofile å gifte seg og å starte familie, men du har ikke noe imot dem? Neinei for all del. 

Men så skriver du plutselig: «Jeg synes at lesbiske kvinner skal ha lov til å få hjelp til å bli gravide.» 

så hva mener du egentlig? 

«Jeg kastet yndlingsklærne dine i søpla, det er ikke det at jeg hater de men jeg syns ikke du skal ha de» 

Det jeg mener er at 2 lesbiske kvinner kan ikke skape barn sammen og bør således ikke ha rett til spermdonasjon eller til kunstig befruktning, Også er det ikke sunt for et barn å vokse opp med 2 av samme kjønn. Og jeg har ikke et snevert syn på livet, Slettest ikke.

Homofile respekterer ingen andre enn dem selv og de pusher grensene med galskapen sin, Jeg er lei av at homofili skal bli normalisert. Men lesbiske som vet sine begrensinger i henhold til det med og bli gravid og homofile som viser respekt for andre mennesker respekterer jeg fullt ut.

Vel, Det var en skrivefeil. mente at lesbiske ikke skal ha rett til å bli gravide.

Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det jeg mener er at 2 lesbiske kvinner kan ikke skape barn sammen og bør således ikke ha rett til spermdonasjon eller til kunstig befruktning, Også er det ikke sunt for et barn å vokse opp med 2 av samme kjønn. Og jeg har ikke et snevert syn på livet, Slettest ikke.

Homofile respekterer ingen andre enn dem selv og de pusher grensene med galskapen sin, Jeg er lei av at homofili skal bli normalisert. Men lesbiske som vet sine begrensinger i henhold til det med og bli gravid og homofile som viser respekt for andre mennesker respekterer jeg fullt ut.

Vel, Det var en skrivefeil. mente at lesbiske ikke skal ha rett til å bli gravide.

Hvordan plager det deg at lesbiske eller homofile får barn ? 

Hvorfor skal du, eller jeg, legge oss opp i noe som ikke påvirker oss og som vi ikke har noe med? 

Anonymkode: 3469f...7f5

• Liker 2
Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fortsett å ha det synet ditt du. Det nytter i grunn ikke å diskutere med sånne som deg :) 

• Liker 1
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan plager det deg at lesbiske eller homofile får barn ? 

Hvorfor skal du, eller jeg, legge oss opp i noe som ikke påvirker oss og som vi ikke har noe med? 

Grunnen til å engasjere oss, er at minoriteter trenger støtte fra majoriteten til å få til forandringer.

Skrevet
2 minutter siden, Guppy88 skrev:

Grunnen til å engasjere oss, er at minoriteter trenger støtte fra majoriteten til å få til forandringer.

Mener du da trangsynte minoriteter, eller den minoriteten lesbiske som får barn faktisk er? For sistnevnte behøver all støtte de kan få! Folk som legger nesa si oppi hvordan andre lever sitt liv, og kaller seg selv en «minoritet» som bør få støtte, kan ta seg ei bolle. 

To menn eller to kvinner kan lett være bedre foreldre enn en mann og en kvinne. Dette avhenger av personlighet, ikke kjønn. 

• Liker 1
Gjest chisandra
Skrevet

Ts, hvis jeg nå jeg velger å ta deg på alvor: Hvorfor mener du at det ikke er sunt for barn å vokse opp med to av samme kjønn?

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er motstander av at lesbiske kvinner/par skal ha rett til sperm donasjon eller kunstig befruktning, Fordi det er unaturlig og ikke bra for barnet senere i livet. Og før dere angriper meg som homofob, Ja jeg er motstander av at lesbiske og homofile skal få lov til å bli gravide og at homofile skal kreve at de skal ha lov til ekteskap osv. Men ellers så har ikke noe imot homofile/lesbiske. Jeg synes at lesbiske kvinner skal ha lov til å få hjelp til å bli gravide.

Hva er din mening om saken?

Min mening er at denne: jeg er kvinne, gift med en kvinne og vi har barn. 

Hvorfor mener du at lesbiske skal ha lov til å få hjelp til å bli gravide, mens du skriver at du er motstander av det? 

Anonymkode: c5b26...4d1

Gjest Skogrose
Skrevet (endret)
51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ser du selv hvor vanvittig dømmende og overgeneralisert du skriver? Respekt for andre mennesker er altså avhengig av hvem man forelsker seg i? Skal man la være å forelske seg i noen av hensynet til slike som deg mener du? Man bestemmer ikke hvem man forelsker seg i!

Jeg tenker at homofile så absolutt bør få kunne få barn, på lik linje med andre. Er derimot mer bekymret for at personer med dine holdninger får barn... Får virkelig ikke håpe at du får et homofilt barn. Fatter ikke at 2 mødre er så forferdelig for deg, mye verre enn 1 alenemor? 

Endret av Skogrose
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Min mening er at denne: jeg er kvinne, gift med en kvinne og vi har barn. 

Hvorfor så må homofile/lesbiske presse grensene og forvente at alle skal akseptere og respektere dem når dere selv viser null respekt for folk med andre meninger enn de som dere selv har? Og hvordan kan to kvinner produsere barn sammen egentlig?

Skrevet
16 minutter siden, Skogrose skrev:

Ser du selv hvor vanvittig dømmende og overgeneralisert du skriver? Respekt for andre mennesker er altså avhengig av hvem man forelsker seg i? Skal man la være å forelske seg i noen av hensynet til slike som deg mener du? Man bestemmer ikke hvem man forelsker seg i!

Jeg tenker at homofile så absolutt bør få kunne få barn, på lik linje med andre. Er derimot mer bekymret for at personer med dine holdninger får barn... Får virkelig ikke håpe at du får et homofilt barn. Fatter ikke at 2 mødre er så forferdelig for deg, mye verre enn 1 alenemor? 

Hvis du leste det andre innlegget så ser du at jeg skrev at jeg respekterer homofile/lesbiske som oppfører seg normalt og som aksepterer at det finnes folk som har et annerledes syn på saker og ting enn hva dem selv har, og som respekterer at lover og regler ikke ikke alltid gynger deres vei. Hvis du setter deg litt mer inn i saken og leser artikler som ikke er publisert av NRK, VG og Dagbladet så vil raskt innse at det finnes ikke noen mere respektløs og fobisk gruppe enn homofile selv.

Den siste delen innlegget ditt holder for lav status til å kunne ta seriøst.

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor så må homofile/lesbiske presse grensene og forvente at alle skal akseptere og respektere dem når dere selv viser null respekt for folk med andre meninger enn de som dere selv har? Og hvordan kan to kvinner produsere barn sammen egentlig?

Du skriver selv i startinnlegget hvordan vi lesbiske kan få barn - assistert befruktning ved bruk av en donor. 

Hvilke grenser er det vi presser? 

Du kan ha akkurat de meningene du vil ha, men det å ha en mening er ikke nødvendigvis en sannhet. 

Anonymkode: c5b26...4d1

Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De presser jo ingen grenser. De blir gravide med donorsperm. Det er mindre avansert enn et samleie. De får et kateter opp i livmor og får sprøytet inn sperm ved eggløsning. Det tar ca 5 min totalt. 

Heterofile par får ofte langt mer avansert hjelp enn dette og ofte bare fordi de utsetter å få barn så lenge at de ikke klarer det naturlig lenger. 

Anonymkode: a0583...602

Gjest Skogrose
Skrevet
36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du leste det andre innlegget så ser du at jeg skrev at jeg respekterer homofile/lesbiske som oppfører seg normalt og som aksepterer at det finnes folk som har et annerledes syn på saker og ting enn hva dem selv har, og som respekterer at lover og regler ikke ikke alltid gynger deres vei. Hvis du setter deg litt mer inn i saken og leser artikler som ikke er publisert av NRK, VG og Dagbladet så vil raskt innse at det finnes ikke noen mere respektløs og fobisk gruppe enn homofile selv.

Den siste delen innlegget ditt holder for lav status til å kunne ta seriøst.

Som jeg antok i første svar ;) ... Umulig å diskutere når utgangspunktet er såpass fordømmende holdninger. Skummelt rett og slett. Mine "lavstatusbetraktninger" er absolutt relevante i denne sammenhengen, men jeg antar at du ikke ser det. Merkelig, for siden du skriver anonym virker du å være klar over at meningene dine er ganske ekstreme. 

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mener du da trangsynte minoriteter, eller den minoriteten lesbiske som får barn faktisk er? For sistnevnte behøver all støtte de kan få! Folk som legger nesa si oppi hvordan andre lever sitt liv, og kaller seg selv en «minoritet» som bør få støtte, kan ta seg ei bolle. 

To menn eller to kvinner kan lett være bedre foreldre enn en mann og en kvinne. Dette avhenger av personlighet, ikke kjønn. 

Slapp av, vi mener det samme!

Skrevet

LOL til alle de venstrevridde svara her inne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...