AnonymBruker Skrevet 26. januar 2018 #1 Skrevet 26. januar 2018 Kjæresten fridde uten ring for to år siden, men sa at han ikke var klar til å gifte seg ennå. Jeg har enda ikke fått noen forlovelsesring. Tar det opp med han innimellom men han sier han glemmer det bort og når han husker det så har han ikke råd. har spurt han flere ganger om det er sånn at han egentlig angrer seg på frieriet og ikke vil gifte seg / være forlovet likevel og da sier han at nei han angrer ikke og vil være forlovet osv.. men jeg føler hele forlovelsesgreia bare har blitt en slags tittel på facebook og ikke på ordentlig. er vi egentlig forlovet eller er det på tide å fjerne statusen på facebook og heller stå som kjærester? Anonymkode: 9420e...1fd
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2018 #2 Skrevet 27. januar 2018 Er da ikke vits å endre noe på sosiale medier, men i virkeligheten. Si at dere kan dra å kjøpe ring sammen en dag, finne en som passer - er mange billige. Jeg har en søvring med diamant og gravering til rundt tusenlappen liksom, så penger stopper jo ikke noe. Si du vil ha noe konkret svar, og at du ikke vil fortsette som nå når han er så vag. Anonymkode: edbd4...d57 1
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2018 #3 Skrevet 27. januar 2018 47 minutter siden, AnonymBruker skrev: 1- Jeg har enda ikke fått noen forlovelsesring. 2- er vi egentlig forlovet eller er det på tide å fjerne statusen på facebook og heller stå som kjærester? Anonymkode: 9420e...1fd 1 - Dra frem ringen selv, da den tydeligvis er et symbolsk mangelvare for deg. 2 - Hvorfor må de endres til det ene eller det andre ? Hvorfor ikke bare "i et forhold"? Anonymkode: 53b24...9a9
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2018 #4 Skrevet 27. januar 2018 10 timer siden, AnonymBruker skrev: 1 - Dra frem ringen selv, da den tydeligvis er et symbolsk mangelvare for deg. 2 - Hvorfor må de endres til det ene eller det andre ? Hvorfor ikke bare "i et forhold"? Anonymkode: 53b24...9a9 1. Nei da blir det ikke ordentlig i mitt hode. Pleide å gå med ringer mye da jeg var lita jente og late som jeg var forlovet / gift. Føler det blir i samme gate hvis jeg selv må kjøpe ringen. Da er det ikke han som har gitt meg den. Da er det jeg som har gitt den til meg selv. 2. Vi står allerede som forlovet. Spørsmålet er om jeg skal fjerne det eller la det stå. Anonymkode: 9420e...1fd
bortebra Skrevet 27. januar 2018 #5 Skrevet 27. januar 2018 Hva er greia med å være forlovet? Hva er vitsen om man ikke skal gifte seg? Kan man ikke bare være sammen? Og i hvert fall å bruke penger på noe midlertidig, som en ring, inspirert av amerikanske romantiske komedier.
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2018 #6 Skrevet 27. januar 2018 Hva med å starte å planlegge bryllup da? Jeg hadde ikke godtatt en forlovelse uten mål om å bli gift. Anonymkode: fe002...01d 8
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2018 #7 Skrevet 27. januar 2018 1 minutt siden, bortebra skrev: Hva er greia med å være forlovet? Hva er vitsen om man ikke skal gifte seg? Kan man ikke bare være sammen? Og i hvert fall å bruke penger på noe midlertidig, som en ring, inspirert av amerikanske romantiske komedier. Vi SKAL gifte oss, han ville bare vente med det, og ikke begynne bryllups forberedelser med en gang. Hvorfor så bitter og sur? "inspirert av amerikanske romantiske komedier".. Anonymkode: 9420e...1fd
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2018 #8 Skrevet 27. januar 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hva med å starte å planlegge bryllup da? Jeg hadde ikke godtatt en forlovelse uten mål om å bli gift. Anonymkode: fe002...01d Han sa han ville vente med det til det økonomiske var på stell osv. Det økonomiske er ikke på stell enda. Anonymkode: 9420e...1fd
bortebra Skrevet 27. januar 2018 #9 Skrevet 27. januar 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Vi SKAL gifte oss, han ville bare vente med det, og ikke begynne bryllups forberedelser med en gang. Hvorfor så bitter og sur? "inspirert av amerikanske romantiske komedier".. Anonymkode: 9420e...1fd Ja, men da er det jo greit. Da hadde du ikke trengt å lage denne tråden. (Er ikke bitter, men bare lei av alle disse nytrendene vi har importert, frieri, forlovelse, something borrowed something blue, babyshower, valentinsdag. Gjesp.)
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2018 #10 Skrevet 27. januar 2018 2 minutter siden, bortebra skrev: Ja, men da er det jo greit. Da hadde du ikke trengt å lage denne tråden. (Er ikke bitter, men bare lei av alle disse nytrendene vi har importert, frieri, forlovelse, something borrowed something blue, babyshower, valentinsdag. Gjesp.) Tror du helt seriøst at folk ikke fridde eller forlovet seg på 17-18-19-hundretallet også? Gått glipp av mye historie du tydeligvis... Valentinsdag og babyshower var en greie da jeg var ungdom også, på 90-tallet. Så er det sagt. Anonymkode: 9420e...1fd 1
bortebra Skrevet 27. januar 2018 #11 Skrevet 27. januar 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tror du helt seriøst at folk ikke fridde eller forlovet seg på 17-18-19-hundretallet også? Gått glipp av mye historie du tydeligvis... Valentinsdag og babyshower var en greie da jeg var ungdom også, på 90-tallet. Så er det sagt. Anonymkode: 9420e...1fd Jo, men den gang var det ikke for å ha noe å publisere på instagram, og uansett mest aktuelt i visse sosiale klasser, og med det mener jeg de øvre. Ellers var det oftest graviditet som førte til ekteskap. I Norge ble det også mindre viktig med kvinnefrigjøringa. Oldeforeldrene mine, besteforeldrene mine, foreldrene mine, onklene og tantene mine var aldri forlovet, men de gifta seg. Poenget er at alle disse trendene er kommet for å gi enda en anledning til å bruke penger, kjøpe flere ting vi strengt talt ikke trenger, holde forbruket oppe, året gjennom. Men du skal få lov til å være forlovet og bekymre deg over om du skal endre facebookstatusen din (for tydeligvis er det kjernen her, hva skal du kommunisere til omverdenen, når du uansett er sikker på at dere skal gifte dere). Jeg har forøvrig en venninne, som ikke er forlovet, men skal gifte seg om tre måneder.
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2018 #12 Skrevet 27. januar 2018 Hvis jeg har forstått rett, så er det selve ringen og sivilstatus på facebook som er poenget her? Det er det viktigste med forlovelsen? Jeg trodde poenget med en forlovelse var at man har bestemt at man vil gifte seg. Og det sier du at dere skal en eller annen gang. Hvis ringen er så viktig, hvorfor ikke bare kjøpe en på glitter? Jeg hadde helt seriøst syns det var innafor. Vil ikke at typen skal bruke penger han ikke har på en dyr ring. Å endre tilbake status på facebook er bare et rop om oppmerksomhet og at noe er galt i forholdet, så det ville jeg ikke gjort. Kan du ikke bare si til typen din at du gjerne vil ha en symbolsk ring siden dere er forlovet? Så kan dere heller kjøpe en dyr ring senere hvis det er viktig for deg Anonymkode: bd593...e06 1
Silverferret Skrevet 29. januar 2018 #13 Skrevet 29. januar 2018 Jeg skjønner deg godt, TS. Er jo ikke noe gøy å sette seg som forlovet på facebook, og etter en tid føle at man kanskje ikke er det allikevel. Å bli forlovet er jo en stor greie, og i det ligger det jo en forventning om at man skal gifte seg og være sammen resten av livet. Og ja, han sier kanskje at dere skal gifte dere når økonomien er mer på stell (og mest sannsynlig mener han det også), men det handler jo litt om at han burde vise for deg at han er seriøs, og tar forlovelsen og det kommende giftemålet alvorlig. Derfor skjønner jeg godt at du gjerne vil ha en ring på fingeren også, gjerne gitt av han, og ikke en du har gått og kjøpt selv.
PrinsesseNila Skrevet 30. januar 2018 #14 Skrevet 30. januar 2018 Høres virkelig ikke noe gøy ut. Og nei, for min del så høres det ikke ut som om dere er forlovet. Om man spør om man skal gifte seg, så blir jo neste steg å begynne planleggingen. Ikke å utsette ringkjøp og ikke være klar for ekteskap. Høres ut som om han forhastet seg litt. Utrolig kjipt på dine vegne TS, for situasjonen høres ikke noe gøy ut. Men ta litt initiativ og ta en grundig seriøs samtale. Hvis dere er forlovet er første steg å kjøpe ring og begynne å tenke på dato.
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2018 #15 Skrevet 30. januar 2018 Forlovelse vil si at man setter en dato i nær fremtid, og begynner å planlegge bryllup. Hvis du ser på definisjonen av forlovelse angis det klart "innen et års tid". Både ring og status på facebook er i så måte irrelevant. Planlegger dere ikke bryllup er dere ikke forlovet. Alt annet fremstår som umodne, unge mennesker, som synes det er kult å være forlovet uten å vite hva det er (eller er sikker på om man er det (!)). Uavhengig av det - klar for å gifte seg er man når man klarer å ha en skikkelig samtale rundt slike ting. Og når man er mer opptatt av forholdet og kommunikasjon, en om man skal bytte status på facebook. Anonymkode: 9ee9c...c4e 1
Gjest Sugemerke Skrevet 30. januar 2018 #16 Skrevet 30. januar 2018 På 27.1.2018 den 12.36, AnonymBruker skrev: Vi SKAL gifte oss, han ville bare vente med det, og ikke begynne bryllups forberedelser med en gang. Hvorfor så bitter og sur? "inspirert av amerikanske romantiske komedier".. Anonymkode: 9420e...1fd Jeg ville ventet med å kalle meg forlovet til bryllupsplanleggingen var i gang. Da ville jeg hatt ring og status på Facebook. Ikke før.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå