Gå til innhold

Noen her som bruker proteinpulver? Eller bare mat?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Drikker dere der? Eller spiser dere bare naturlig mat og får proteinene der?

Er skeptisk til å drikke slike pulvervarer.

Anonymkode: 0be7a...4e4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så ikke drikk pulvervarer, da.

Anonymkode: 70939...5ab

Skrevet

Med mindre du trener helt sinnssykt mye eller av andre årsaker har veldig vanskelig får å få i deg riktig mengde proteiner - hvorfor drive med det pulveret? Det fins jo en drøssevis av sunne matvarer som inneholder store mengder protein man kan spise i stedet. Si at en gjennomsnittlig proteinshake inneholder mellom 180 og 200 kcal og det hovedsakelig er proteiner. Da er det nok at du erstatter det med litt ekstra kylling/kalkun, egg, bønner, nøtter, cottage cheese, eller noe i den duren. 

• Liker 3
Skrevet

Jeg pleier å ta litt myseprotein rett etter trening, men jeg er ikke helt overbevist om at det utgjør en praktisk forskjell. Men det er billig måte å få i seg ekstra protein.

Skrevet

Man må ikke drikke proteinpulver med mindre man trener for å bli bodybuilder. Hos resten av gjengen er det bare «tøft». Man får mer enn nok protein gjennom maten om man spiser riktig. Egg og kylling er blandt annet en slager.

Anonymkode: 11586...0f8

• Liker 3
Skrevet

Spis belgrukter og quinoa, for eksempel :) 

Anonymkode: 11a5d...203

• Liker 1
Skrevet

Hvis du ikke gidder å legge om kostholdet ditt veldig mye til et proteinrikt kosthold, men vil kunne "spise vanlig" så kan du fint ta litt proteinpulver for å få i deg "nok" prioteiner på treningsdagene dine.

Anonymkode: bc6c8...128

Skrevet

Jeg bruker proteinpulver i havregrøten om morgenen fordi det er digg, men det er alt.

Anonymkode: 1ea72...f38

• Liker 1
Skrevet

Er proteinpulver safe da? Er trossalt pulver, mon tro hva dem har oppi der og blander det med.

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er proteinpulver safe da? Er trossalt pulver, mon tro hva dem har oppi der og blander det med.

Er vel bare å lese ingredienslisten

Anonymkode: 1ea72...f38

Skrevet

Det er ikke noe farlig med proteinpulver. Jeg drikker proteinshake flere ganger om dagen fordi det er den billigste proteinkilden i Norge. Jeg har rett og slett ikke råd til å erstatte det med kjøtt, egg og fisk. Siden jeg likevel var skeptisk, forhørte jeg meg rundt om skadevirkninger og leste en del artikler, men det er ingenting som tyder på at proteinpulveret eller søtningsmidlene i det kan skade deg på noen måte. Det er helt trygt! Hvis det er økonomien det står på, kan det også anbefales å supplere med bønner, erter og linser, som blir den nest billigste proteinkilden. Deretter kommer tunfisk. 

Anonymkode: fa845...c54

Skrevet

Bruker proteinshake i tillegg til vanlig mat. Har proteinpulver med vaniljesmak så blander det i smoothien. Jeg er blitt veldig muskuløs da, så det funker :)

Anonymkode: d5da2...884

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du må nesten lese om det. Det er forskjellige typer, de mest vanlige er laget av myseprotein. 

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det du får tak i her i landet er ikke farlig. Det er bare proteiner. I utlandet og i de «shady» miljøene kan man få tak i proteinpulver med div tilsetninger som ikke er lov eller bra, men kjøper du fra proteinfabrikken feks så er det ingen fare. Sjekk innholdsfortegnelsen hvis du er allergisk mot noe.

Anonymkode: 11586...0f8

Skrevet

Jeg drikker proteinpulver, men jeg spiser også mat.

Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke noe farlig med proteinpulver. Jeg drikker proteinshake flere ganger om dagen fordi det er den billigste proteinkilden i Norge. Jeg har rett og slett ikke råd til å erstatte det med kjøtt, egg og fisk. Siden jeg likevel var skeptisk, forhørte jeg meg rundt om skadevirkninger og leste en del artikler, men det er ingenting som tyder på at proteinpulveret eller søtningsmidlene i det kan skade deg på noen måte. Det er helt trygt! Hvis det er økonomien det står på, kan det også anbefales å supplere med bønner, erter og linser, som blir den nest billigste proteinkilden. Deretter kommer tunfisk. 

Anonymkode: fa845...c54

Nei, egg og tunfisk, ost, nøtter etc er vel mye billigere?

Anonymkode: 3ca1c...994

Skrevet

Man får et kilo ca 75% protein til under 150 kr.

Skrevet
2 timer siden, linsejesus skrev:

Man får et kilo ca 75% protein til under 150 kr.

Hvor mange dager varer en slik et kilo da?

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker said:

Det kommer an på hvor mye og hvor ofte du bruker. En måleskje gir deg vel ca like mye protein som en pakke kyllingpålegg.

Jeg synes også proteinpulver er greit til å blande i annen mat, f.eks en spiseskje pulver med sjokoladesmak blandet i en boks Kesam sammen med et dryss natron så det får en fluffy konsistens.

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bruker flere måneder på en kilo proteinpulver. Det blir ganske billig når en måleskje har 30 g protein.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...